Radionice i BIG

Budi internet genijalac 2023 – 2026

Sažetak

Nakon uspješno odrađene edukacije u sklopu Budi Internet genijalac tečaja na platformi Loomen u planiranju svoje nastave namijenio sam cijeli jedan tjedan posvetiti održavanju radionica iz BIG kurikuluma. Radionice su održane u tjednu u kojem obilježavamo Dan sigurnijeg interneta te smo na taj način prigodno obilježili i taj dan. Sudjelovali su učenici 1., 2., 4. i 6. razreda. Ukupan broj učenika koji je sudjelovao u radionicama je 173. S učenicima 1. razreda održana je radionica Što znači biti hrabar, učenici 2. razreda sudjelovali su u radionici Kako riječi mogu promijeniti sliku, učenici 4. razreda sudjelovali su u radionici Cool je biti dobar…ali reci to na lijep način, dok su učenici 6. razreda sudjelovali u radionici Nisam to mislio/mislila. Sve navedene radionice održane su u sklopu nastave informatike.

Ključne riječi: OŠ „Blaž Tadijanović“ Slavonski Brod, radionice, projekt, sigurnost, internet.

Slika1

Osnovna škola „Blaž Tadijanović“ iz Slavonskog Broda aktivno se uključila u projekt Budi internet genijalac. Brojne kolegice i kolege iz naše škole uspješno su odradile sve aktivnosti iz edukacije u sklopu projekta. Time smo stekli status BIG škole, a u sklopu svega toga odlučio sam održati radionice sa svojim učenicima.

Učenici 1. razreda naše škole sudjelovali su u radionici Što značiSlika2 biti hrabar iz lekcije Tko pita ne skita. Tijekom radionice naši najmlađi učenici su uvidjeli da hrabri ljudi nisu samo superheroji iz crtića kao ni osobe koje vide na televiziji, nego da su i oni hrabre osobe koje čine hrabra djela svaki dan. Utvrdili smo da je i traženje pomoći čin hrabrosti, ali isto tako i da pomaganje drugima nas čini hrabrima. Zajedno smo došli do zaključka da je od iznimne važnosti biti hrabar i na internetu jer na taj način ćemo se svi zajedno sigurnije osjećati dok se koristimo njime. S osjećajem ponosa i puni samopouzdanja donijeli su odluku da će u svakodnevnim situacijama, bilo iz stvarnog ili virtualnog života, pokazivati svoju hrabrost.

Slika3

Učenici 2. razreda sudjelovali su u radionici Kako riječi mogu promijeniti sliku iz lekcije Cool je biti dobar. Nakon što smo u uvodnom dijelu radionice već na prvom prikazanom slikovnom primjeru došli do zaključka da ista slika može imati dva potpuno različita značenja i izazvati dvije potpuno različite emocije, učenici su s nestrpljenjem očekivali nastavak radionice. Aktivnost stripa s izbrisanim tekstom odradili smo u paru. Izlaganjem osmišljenih priča za prikazani strip zaključili su da iako su svi imali iste slike, gotovo pa nitko nije smislio istu priču. Učenici su na završetku radionice donijeli zaključak da opis ispod slike može značajno promijeniti značenje slike te da njihove riječi i komentari koje pišu kod objava imaju veliko značenje na samu objavu.

Slika4Slika5

Učenici 4. razreda sudjelovali su u radionici Cool je biti dobar…ali reci to na lijep način. Prvenstveni cilj ove radionice bio je da učenici nauče negativne razgovore i komentare pretvoriti u pozitivne, a učenici 4.b razreda su u tome bili jako uspješni! Brojne primjere negativnih komentara učenici su potpuno samostalno pretvorili u pozitivne. Shvatili smo da se nitko ne osjeća lijepo kada dobije ružan i negativan komentar, a kada smo jedni drugima uputili lijepe i pozitivne komentare osjećaji koji su se proizveli u nama su bili sreća, radost i samopouzdanje. Došli smo do zaključka da bismo svakodnevno trebali nastojati da se svi tako osjećamo i da ćemo od sada pa nadalje jedni drugima upućivati pozitivne komentare. Pri završetku radionice upoznali smo se i s igrom Interland koju su toliko zavoljeli da su ju i kod kuće nastavili igrati te su mi se svaki dan hvalili svojim postignućima u igrici.

Slika6

Učenici 6. razreda sudjelovali su u radionici Nisam to mislio/mislila! u okviru lekcije Dijeli pažljivo. Nakon uvodnog razgovora o razlikama u komunikaciji u virtualnom i stvarnom svijetu, krivo protumačenim porukama te o korištenju slika i simbola u komunikaciji učenici su prešli na aktivnost predstavljanja sebe pomoću emotikona i bijelih majica. Svaki učenik je predstavio sebe na način da je na dobivenu ispisanu majicu polijepio emotikone za koje je odlučio da ga najbolje opisuju. Učenici su nakon toga zamijenili majice sa svojim parom te opisivali jedan drugoga i analizirali jesu li pogodili značenje odabranih emotikona od svog para. U završetku ove radionice došli smo do zaključka da slike i emotikoni mogu imati različito značenje ovisno o situaciji i kontekstu u kojem se nalaze. Također su učenici zaključili da objavljivanjem medijskog sadržaja na internetu prezentiraju sebe. Ustanovili su da se poruke mogu protumačiti na više načina te da uvijek treba što jasnije komunicirati putem interneta i da je preporuka koristiti Slika7u komunikaciji emotikone kako bismo drugoj osobi pobliže objasnili kako se osjećamo. Učenici su pokazali veliki interes za navedenu temu i dobro su razumjeli navedenu problematiku. Složili su se da im je ova tema aktualna i da će im stečeno znanje i iskustvo u mnogome doprinijeti u daljnjem korištenju interneta. Sve ove povratne informacije koje sam uočio tijekom radionice su bile vidljive i iz provedene evaluacije.

Nakon provedenih 10 radionica s učenicima 1., 2., 4. i 6. razreda zaključni dojam je da su učenici na gore navedene radionice reagirali izrazito pozitivno i zainteresirano. Zajednički zaključak nakon svakeSlika8 provedene radionice bio je taj da će im naučeno značajno pomoći prilikom svakodnevnog korištenja interneta te da će uz primjenu nekoliko jednostavnih savjeta učiniti Internet boljim i sigurnijim mjestom kako za sebe, tako i za sve druge. Aktivnosti iz BIG kurikuluma ćemo i dalje implementirati u našu nastavu te na taj način postajati Internet genijalci!