Grudske škole prvi put na Safer Internet Day 2015!

srecko_mikulic

Srećko Mikulić

Internet je, kao nepresušno vrelo informacija i usluga, odličan medij za učenje, zabavu, komunikaciju i brz pristup različitim podacima. No, Internet je odraz stvarnog svijeta pa je, kao i u stvarnom svijetu, moguća zlouporaba ovih mogućnosti i njihovo korištenje na neetičan ili čak kriminalan način.

Dan sigurnijeg interneta obilježava se svake godine kroz niz aktivnosti kojima je cilj clip_image001stvaranje zaštićenog online okoliša za djecu i mlade, a ove godine tome je posvećen današnji dan, 10. veljače.

Povodom Dana sigurnijeg interneta, danas (i ovih dana), uključili smo se u aktivnosti za stvaranje sigurnijeg i boljeg interneta za djecu i mlade.

10.veljače se u svijetu obilježava kao Safer Internet Day (Dan sigurnijeg interneta). U Osnovnoj školi Ruđera Boškovića se ove godine taj dan posebno obilježio i u nižim i u višim razredima. U nižim putem plakata, razgovora i prezentacija o sigurnosti na internetu. U predmetnoj nastavi je u osmom razredu organizirana debata na zadanu temu. Djeca su vođena svojim razrednikom i pedagoginjom imala dvosatni program posvećen učenju o sigurnosti na internetu. Nadamo se organiziranju više ovakvih radionica na zadovoljstvo i djece i njihovih učitelja.

clip_image002clip_image003

clip_image004clip_image005

clip_image006clip_image007

clip_image008clip_image010

 

Također, svjetski Dan sigurnijeg interneta obilježen je i u Osnovnoj školi fra Stipana Vrljića u Sovićima…

Osvrt na Sigurniji internet, predavanje za učenike u Osnovno školi Antuna Branka i Stanislava Šimića – Drinovci

Cilj predavanja bio je educirati djecu kako se zaštiti od „ružnije“ strane interneta i skrenuti pozornost na sve opasnosti koje na njemu vrebaju. Smatramo da ova tema ne može postati još aktualnija nego što je sada, svakodnevno uočavamo da djeca nisu ni u onoj najnužnijoj mjeri svjesna što im se sve može dogoditi i koje mogu biti posljedice njihova neznanja i nepromišljenosti. S druge strane, nastavnici često ne mogu izbjeći dojam da su danas djeca puno verziranija u tu temu i puno prijemčivija za nova znanja te vrste, od njih samih.

Budući da u školi nemamo uvjete za prikazivanje edukativne prezentacije ( u školi postoji projektor, ali ne i laptop koji je neophodan), predavanje je održano frontalno. Djeca su pokazala veliko zanimanje za ovu tematiku, s čime smo i u startu računali jer je internet postao neodvojiv dio njihove svakodnevice. Pozorno su slušali, a na nekim dijelovima nastupilo je čuđenje jer ih iznenađuje da je relativno lako otkriti autora npr. lažnih facebook profila i slično. Njihova pitanja odnosila su se na zlouporabu mreža, lažne profile, „fotošopiranje“. Komentirali su brzinu protoka informacija u odnosu na prošla vremena, te zaključili da je teško i zamisliti da smo nekada pisali ili očekivali pisma i koliko vremena je to zahtjevalo. Neki su napomenuli da su na televiziji slušali o tome da se ne možemo pouzdati da je naš e-mail dostupan samo nama i pokušali su dokučiti kome bi naši podaci mogli biti bitni.Djeca su upućena da odgovore na neka pitanja mogu pronaći i na specijaliziranim sajtovima posvećenim ovoj tematici.

Tema je uključivala mogućnosti komunikacije na internetu, zaštitu osobnih podataka, internetske prijevare, nasilje na internetu, loše strane i učenicima nejasne strane društvenih mreža. Objašnjavani su načini na koje roditelji mogu utjecati na smanjenje neželjenih pojava.

Poseban naglasak bio je na primjerenom, odgovornom i sigurnom korištenju računala i interneta, suvremene tehnologije uopće.

Naravno, nije se zaboravilo ni na prednosti interneta i nastojalo se djeci skrenuti pažnju na to koliko koristan izvor informacija on može biti i da se neki podaci teško pronalaze u knjižnicama i udaljenim arhivima, a tamo su nam lako dostupne.