Priručnik za obrazovne stručnjake

viktorijaH_lidijaK

Viktorija Hržica i Lidija Kralj

clip_image001Danas ne trebate pomoć Sherlocka Holmesa da biste pratili nekoga. Dovoljno je prošetati internetom i na svakom koraku naći ćete puno digitalnih tragova koje su ljudi svjesno ili nesvjesno ostavili.

Primjeri korištenja različitih programa za društveno umrežavanje u obrazovanju postaju sve češći. No, uz prednosti stižu nam i nedostatci. Jesmo li svjesni pozitivnih i negativnih posljedica korištenja programa za društveno umrežavanje? Imamo li dogovorena “pravila igre” za njihovo korištenje ili se prilagođavamo situacijama kako dolaze?

Biti učitelj i nastavnik nikad nije lako, a kad morate biti učitelj i u učionici i u digitalnom svijetu problemi postaju još veći. Digitalne tehnologije mijenjaju svijet i od učitelja se očekuje da se promijene i prilagode novom okruženju koje iziskuje otvorenost, suradnju, dijeljenje, mobilnost, aktualnost i dohvatljivost u stvarnom vremenu.

U svim tim promjenama privatni i javni život isprepliću se sa stvarnim i virtualnim, a granice među njima postaju nejasne. Jesmo li na društvenoj mreži kao privatne osobe ili kao učitelji? Pišemo li komentare u ime svoje škole ili osobno? Kako ćemo reagirati ako na internetu naiđemo na zloban, nepristojan komentar? Možemo li si dozvoliti gubitak strpljenja i pisanje bezobraznih odgovora? Kakva je situacija s objavljivanjem privatnih fotografija, pisanjem poruka na društvenim mrežama i ostalim oblicima online komunikacije?

Cijeli priručnik za obrazovne stručnjake pročitajte na portalu ucitelji.hr.