Glogster edu – pomoćnik u nastavi

dubravka_granulic

Dubravka Granulić

Hibridna nastava – zašto ne?

clip_image002Pripremajući se za nadolazeću školsku godinu, analiziram pažljivo proteklu. Poprilično sam odmorena i nedostaju mi školsko zvono, razgovori s kolegama u zbornici i dječja znatiželja, ali i sva ostala problematika koja ide uz prosvjetarski posao.

Listam svoj refleksni dnevnik koji sam vrlo pažljivo i detaljno vodila tijekom školske godine i odabirem projekte koje bih rado ponovila. Među njima je svakako onaj o sigurnosti na internetu, ali i uvođenje tehnologije u učioničku nastavu, iako sam i više nego svjesna činjenice da mi je i prošle godine to bilo ponekad teško s obzirom na tehničke i tehnološke nedostatke u mojoj školi.

Ipak, u kurikulum sam s posebnom pažnjom unijela pojam hibridna nastava, misleći pri tome na kombinaciju klasične nastave i one uz pomoć tehnologije, no podcrtala sam pojam Glogster EDU, jer je i meni i mojim učenicima drugo polugodište bilo potpuno ispunjeno zahvaljujući njemu.

Otkriće glogster edu

clip_image002[9]Glogster EDU je multimedijski alat 21. stoljeća u kojem učitelji i učenici mogu na vrlo kreativan način izrađivati postere o različitim temama i na njega ugraditi tekst, sliku, grafički dodatak, zvuk, pjesmu, video s interneta ili sa svog vlastitog računala i povezati određeni podatak s nekom drugom internetskom stranicom.

Otkrila sam ga sasvim slučajno nakon sudjelovanja na prvom TeachMeet Regional susretu profesora, nastavnika i učitelja u prosincu 2011. godine nakon što sam poslušala i pogledala izvrsno predavanje profesorice engleskog i njemačkog jezika iz XIV. gimnazije u Zagrebu, Arjane Blažić. U njemu je predstavila svoj originalni projekt Greetings from the world, a na svojim mrežnim stranicama ostavila je mnoštvo podataka i video podrške, da je bilo šteta ne pogledati sve.

Klik po klik, kolegičini Pozdravi iz svijeta odveli su me do Glogsterove stranice. Odmah nakon prve registracije i njezine potvrde, dobila sam svoj učiteljski kôd i mogućnost upisa svojih prvih 40 učenika te stvoriti razrede pa i napraviti svoje prve plakate. Nisam čekala ni trenutka. Tijekom nekoliko nastavnih sati u sljedećem tjednu u informatičkoj učionici održala sam svojim učenicima 8. razreda kratko predavanje, uvela ih u njihovu virtualnu učionicu i pokazala način rada. Moram priznati da su njihovi prvi uratci bili puno boljih od mojih pokušaja, a brzina kojom su svladali osnove dala mi je do znanja da imam posla s ozbiljno naprednijom zapping generacijom.

Od klika do projekta

Prva zajednička tema na kojoj su trebali raditi bila je izraditi svoj prvi plakat koji će predstaviti ostalim učenicima u razredu.

Odmah potom sinula im je ideja da bismo tako mogli predstaviti pročitanu knjigu. Zadovoljstvo je bilo još veće kada smo otkrili da im mogu zadati projekt u obliku vlastitog „gloga“ i objaviti ga svim učenicima u razredu. Nakon što oni kod kuće izrade svoj „glog“ ili virtualni poster, mogu ga pregledati i ocijeniti ili ga objaviti ostalim učenicima pa i cijelom timu Glogster EDU.

clip_image002[7]Po završetku rada na određenom projektu na svom učiteljskom prostoru s lakoćom mogu napraviti prezentaciju razrednih postera ili svakom pojedinom učeniku urediti prezentaciju svih njegovih postera.

Radost je bila još veća kada sam otkrila da sve njihove pojedinačne radove i prezentacije mogu jednim klikom ugraditi na naš wiki.

Vrlo skoro bila sam zasuta molbama učenika ostalih razreda da i njima otkrijem čari korištenja Glogstera pa sam uzimala u obzir samo one ozbiljne i vrijedne učenike jer mi je ostalo svega dvadesetak slobodnih mjesta u virtualnom razredu, a moja Premium licenca vrijedila je svega mjesec dana.

Biti ambasador glogster edu?

clip_image002[11]Razmišljala sam kako bi bilo lijepo raditi tako cijelu godinu i već su mi na pameti bili neki drugi projekti pa sam tražila način kako zadržati licencu. Na jednoj od stranica Glogster EDU pronašla sam i aplikaciju za ambasadora te stranice. Popunila sam ju sa zadrškom i ne baš u uvjerenju da odgovaram profilu Glogsterovog tima, no, na moje veliko iznenađenje, odgovor sam dobila nakon pet dana.

clip_image002[6]Tijekom trajanja dva mjeseca probne ambasadorske dozvole, trebala sam izraditi nekoliko zadataka. Njihovo ispunjenje značilo je godinu dana besplatnog korištenja Glogster radne ploče za 150 učenika s dodatnim mogućnostima kao što je interaktivna komunikacija s učenicima i promatranje učeničkog napredovanja. Zadatke sam riješila tijekom prvog mjeseca i objavila svoj uradak.

Sutradan me u elektronskom sandučiću dočekao poklon: priznanje Glogsterovog tima da sam s 27. 2. 2012. godine postala njihovim ambasadorom te sam dobila i produljenje ambasadorske dozvole do 20. 3. 2013.

Školska društvena mreža

clip_image002[13]Vrlo brzo stvorila sam četiri virtualna razreda i svim učenicima omogućila potpuno korištenje moje radne ploče, koja je sada bila puno bogatija i opremljenija, pa su i naši projekti bili sadržajni i kreativni. Osim toga, pronašli smo način uštede materijala i financija, a ipak smo stvarali i nizali postere na sve teme kojih smo se mogli sjetiti. Učenicima sam dozvolila da stvaraju svoje postere prema svojim željama, iako ih nisam ocjenjivala. U svakom trenutku mogla sam ući u učenički račun i promijeniti, izbrisati ili ispraviti pojedinosti na posteru koji je napravljen ili je još bio u fazi izrade.

Bez učiteljske autorizacije niti jedan poster nije mogao izaći iz učeničke radionice i biti prikazan javnosti. Naravno da nisam imala toliko vremena za pregledati sve njihove ideje, ali sam im uvijek dala do znanja da sam posjetila njihov račun ostavljajući im komentar ili poruku, a nekad sam im dodijelila i ocjenu. Bila je to naša školska društvena mreža koju smo dodatno proširili i na Facebook na stranici koju smo jednostavno nazvali Lektira i Glogster EDU.

Učenicu od povjerenja imenovala sam administratorom stranice pa smo zajedno krenule u edukaciju ostalih učenika. Istovremeno smo na Facebook stranici objavljivale najuspješnije radove učenika na Glogster EDU.

Osjećaj da mi se moji učenici mogu obratiti u svakom trenutku stvarao je u njima osjećaj sigurnosti i važnosti, a korištenje računala kod kuće postao je domaći uradak i zabava. Osim toga, nisu mogli reći da im je zadaća ostala kod kuće jer je meni, u svakom trenutku, bila dostupna. Mogla sam čak vidjeti i u koje su vrijeme izradili svoj poster.

S roditeljske strane stizale su same pohvale za korištenje ovog, ali i ostalih mrežnih alata koje smo ubrzo zatim počeli koristiti za izradu domaćih uradaka i učenja. Mnogi roditelji prestali su govoriti da se djeca na računalu samo igraju jer su shvatili važnost njegova korištenja u nastavnom procesu.

Glogster edu community star outreach

Do kraja školske godine imala sam na svom Glogster računu 22 napravljena postera, 20 objavljenih projekata, oko 1297 pregleda od strane učenika i 18 prezentacija o različitim clip_image002[15]temama, a učenici su izradili ukupno 637 postera.

Neke od njih mogu iskoristiti u sljedećoj godini kao nastavni materijal ili ih jednostavno mogu objaviti drugim učenicima koji na tom projektu još nisu radili. Mogućnosti su stvarno velike i želim ih iskoristiti u potpunosti.

A da me Glogsterov tim nije zaboravio svjedoči i poziv predstavnice za javnost Glogster EDU tima iz Bostona, gospođe Stephanie Lachman iz Sjedinjenih Američkih Država koja bi me rado intervjuirala putem elektroničke pošte. Radi se o projektu Glogster EDU Community Star Outreach u kojem svakoga tjedna objavljuju intervju s jednim ambasadorom Glogstera s ciljem da predstave javnosti sve pogodnosti ovog alata.

Njezina pitanja odnosila su se na moj učiteljski posao, na koji se način u hrvatskom obrazovnom sustavu uključuje tehnologija u nastavnom procesu, koje su osnovne razlike između hrvatskog i američkog obrazovnog sustava, koje vrste tehnologija koristim u nastavi kao i koje od njih moji učenici najviše vole i čemu se najviše veselim u sljedećoj školskoj godini.

Intervju bi se trebao naći na Glogsterovom blogu početkom rujna, a ja mu se jako veselim. Osim što sam potvrdila svoju pripadnost zajednici Glogsterovih ambasadora, predstavila sam i naš hrvatski školski sustav svjetskoj internetskoj družini koja će, nadam se, prepoznati naša nastojanja da od Lijepe naše zaista učinimo tehnološki naprednu zemlju.

clip_image002[17]clip_image020clip_image002[19]

Korisne poveznice:

Stranica za registraciju novih korisnika Glogster EDU
Profil Deene Kelly, Glogster ambasadorice
Stranica s dobrih idejama kako koristiti Glogster EDU
Mapa ambasadora Glogster EDU
Glogster EDU Video Tutorials

Jedna misao o “Glogster edu – pomoćnik u nastavi

  1. Povratni ping: Povratak u školu | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.