Međunarodni projekti u nastavi matematike

lidija_kralj

Lidija Kralj

Ulaskom Hrvatske u punopravno članstvo u Program za cjeloživotno učenje Europske unije, pred učiteljima i učenicima otvorile su se nove mogućnosti kroz koje u njihove učionice mogu, bilo virtualno bilo stvarno, doći kolege iz različitih zemalja. U ovom radu pokazat ćemo nekoliko konkretnih primjera kako se međunarodni projekti mogu upotrijebiti za inovativniju nastavu matematike.

Portal eTwinning www.etwinning.net osmišljen je kao mrežno okruženje za jednostavno ostvarenje međunarodnih školskih projekata. Kroz eTwinning dobivate mogućnost upoznavanja kolega iz zemalja Europske unije, različite mogućnosti profesionalnog razvoja te zajednički rad na projektima korištenjem raznih alata za online komunikaciju i suradnju.

eTwinning pruža:

  • Zadovoljstvo učenja novih vještina u poticajnom okruženju (entuzijazam i samopouzdanje);
  • Suradnja s učiteljima/nastavnicima koji slično razmišljaju;
  • Profesionalni razvoj;
  • Promjena načina poučavanja;
  • „Zabavan” rad s učenicima;
  • Različite mogućnosti za ostvarenje projektnih ideja;
  • Pozitivan status u školi i lokalnoj zajednici (roditelji).

Zašto biste napravili eTwinning projekt?

  • umjesto klasičnog „dosadnog” poučavanja koristimo projekt;
  • učenje kurikulumskih sadržaja, ali na zabavniji i motivirajući način + dodana europska vrijednost;
  • primjena teoretskog znanja odmah i u dobrom društvu;
  • učenici dobivaju priliku vidjeti internet „u akciji” za obrazovanje, a ne samo kao zabavu;
  • učenici koji sudjeluju u međunarodnim projektima vide šire mogućnosti za svoj uspjeh i daljnje obrazovanje;
  • sigurno i primjereno virtualno okruženje (TwinSpace) koje omogućava međusobnu suradnju učitelja, nastavnika i učenika.

U OŠ „Veliki Bukovec“ proteklu školsku godinu realizirano je nekoliko eTwinning projekata različite tematike:

      Twinnijeve avanture: jezično-geografski projekt u kojem crtani lik posjećuje škole i piše blog što je sve vidio i radio; sudjelovalo je 80 škola.

      Igraj se i uči: informatičko-obrazovni projekt u kojem su učenici izrađivali interaktivne obrazovne igre o različitim temama i za različite uzraste djece. Osam škola partnera.

      Arhitektura mog mjesta: matematički projekt s naglaskom na komunikaciji i suradnji, učenici na matematički način opisuju i modeliraju zanimljive građevine svog mjesta. Partneri: Lycée et Collège Sainte-Anne, BREST, Francuska i OŠ Veliki Bukovec, Hrvatska.

Projekt Arhitektura mog mjesta obuhvatio je učenje matematike na engleskom jeziku, rješavanje različitih matematičkih zadataka (mjerenje, površina, obujam, nacrti), online brbljanje (chat) i videokonferencije o raznim temama.
Francuski su učenici izrađivali rad za ispit (matematika na engleskom), a naši su učenici na projektu radili u okviru redovne i dodatne nastave. Projekt je trajao šest mjeseci, a što smo sve odradili, možete vidjeti na mrežnim stranicama projekta u okviru TwinSpace okruženja.

imagePrvi mjesec rada na projektu učenici su izrađivali svoje profile, predstavljali se i upoznavali. Održali smo i brbljanje u chat-okruženju TwinSpacea tako da su učenici mogli komunicirati međusobno bez opasnosti od nepozvanih gostiju. Sljedeći mjesec priimageonuli smo rješavanju prvog zadatka: “Kako odrediti visinu nekog jako visokog objekta (crkve, drveta, tornja…)”. Učenici su trebali istražiti različite mogućnosti određivanja visine te svoje rezultate predstaviti na blogu projekta. Učenici su vrlo kreativno pristupili rješavanju tog zadatka pa su tako njihovi rezultati bili u obliku tekstualno-slikovnih dokumenta, videoisječaka, ali i rukom napisanih obrazloženja.

imageimage

Drugi je zadatak bio opisno zadavanje tlocrta neke zgrade, crtanje u GeoGebri prema tom opisu te povezivanje s fotografijom zadane zgrade. Pri rješavanju tog zadatka iskoristili smo činjenicu da je GeoGebra prevedena na niz jezika pa smo sučelje programa prebacili na engleski jezik kako bismo lakše naučili i prepoznali matematičke termine na engleskom jeziku. Iako GeoGebra nije zamišljena za učenje stranih jezika, ona vam izvrsno može poslužiti pri usvajanju matematičke terminologije na raznim jezicima.

imageimage

 

Na kraju drugog zadatka održali smo videokonferenciju koju smo, uz matematiku, povezali i s temom “Sigurnost djece na internetu”. Učenici iz Bresta pripremili su pitanja za raspravu pa su učenici razmijenili mišljenja o društvenim mrežama, zaštiti privatnosti i primjerenom korištenju interneta. Hrvatski su učenici pripremili interaktivne kvizove o sigurnosti na internetu na engleskom jeziku pa su ih rješavali zajedno s prijateljima iz Francuske.

Treći je zadatak bio svojevrsna šetnja gradom uz pomoć Googleovih mapa. Učenici su na mapi trebali označiti zgrade koje smo koristili u matematičkim zadatcima te napisati o svakoj nekoliko informacija.
Projekt smo završili učeničkim vrjednovanjem, prijedlozima za nove projekte te videokonferencijskim druženjem. Na toj smo videokonferenciji čuli mišljenja učenika o projektu te uz videoisječke i pjesme naučili malo francuskog i hrvatskog jezika. Učenici su bili zadovoljni projektom, a posebno mogućnošću međusobne online komunikacije. Projekt je popraćen u francuskim i hrvatskim medijima, što nas je sve zajedno učinilo još zadovoljnijima postignućima projekta.

imageimage

2 misli o “Međunarodni projekti u nastavi matematike

  1. Povratni ping: 7. stručno metodički skup učitelja i nastavnika matematike | Pogled kroz prozor

  2. Povratni ping: Pogled kroz matematičke 3D naočale | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.