Marina Mirković
Povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta, u Tehničkoj školi Požega organizirali smo nekoliko aktivnosti s učenicima. Tijekom siječnja dobili su domaću zadaću kojom su dali svoj doprinos promoviranju odgovornog korištenja interneta i ukazivanju na moguće opasnosti i izloženost neprimjerenim sadržajima i prijetnjama koje su sve prisutnije na internetu.
Učenici su samostalno ili u paru morali izraditi kreativni obrazovni rad s porukom i pozivom djeci i mladima na odgovornost pri radu na internetu. Mogli su birati između ponuđenih oblika rada:
- plakat,
- prezentacija,
- esej,
- priča,
- križaljka,
- osmosmjerka,
- logo, zaštitni znak,
- strip.
Najviše se učenika odlučilo za prezentacije u kojima su pažnju posvetili pravilima ponašanja na internetu, opasnim prijevarama i razgovorima, savjetima djeci i roditeljima.
Dio učenika izradio je poučne križaljke i osmosmjerke s pojmovima sigurnosti i zaštite na internetu. Zanimljivi su bili i učenički radovi slika i crteža sa zaštitnim znakom Dana sigurnijeg interneta.
Dio učeničkih radova iskorišten je za izradu izložbenog panoa postavljenog u holu Tehničke škole.
Slika 1. Izložbeni pano u holu Tehničke škole Požega posvećen Danu sigurnijeg interneta
U 1. f razrednom odjelu, zanimanje tehničar za računalstvo, u suradnji s pedagoginjom škole Ksenijom Romanić, održano je predavanje Sigurnost i zaštita djece na internetu. Učenici su pratili naša predavanja s prezentacijama, aktivno sudjelovali u razgovoru, odgovarali na pitanja.
Slika 2. Predavanje pedagoginje Ksenije Romanić na satu razrednika
Na Dan sigurnijeg interneta, 8. veljače 2011. godine, u 3. f razrednom odjelu organizirana je debata u kojoj se raspravljalo o tezi „Stvarno prijateljstvo je kvalitetnije od virtualnog“.
Slika 3. Predavanje prof. Marine Mirković na satu razrednika
Debata je organizirana pod nastavom računalstva u suradnji s kolegom Hrvojem Mikolčevićem, dipl. inž. elektrotehnike. Učenici su odabrali po tri govornika afirmacijske i negacijske grupe. Određeno je četvero službenih sudaca te voditelj debate (mjeritelj vremena). Svi ostali učenici sudjelovali su u debati kao publika.
Slika 4. Govor člana afirmacijske grupe
Debatom se razvija kritičko, logičko i kreativno mišljenje. Zanimljivo je naći neobične, a time i iznenađujuće, nepredvidive argumente ili potkrijepe, kao i uspješno se „izvući“ u nedostatku argumenata. Učenici proučavaju temu s boljim razumijevanjem i dugoročnim usvajanjem. Pri tome slušaju vlastiti govor kao i stajališta drugih učenika.
Učenici su se argumentima borili za obranu svojih stavova. Ispočetka su bojažljivo krenuli sa stvaranjem argumenata da bi u debati razvijali niz kreativnih razmišljanja s obje strane. Polemika se nastavila i nakon debate u nastavi tijekom dana.
Svi smo svjesni da prema današnjem razvoju tehnologije i mogućnostima koje ona pruža mladima, u kvalitetnom prijateljstvu kombinirano sudjeluju stvarni i virtualni elementi.
Više glasova članova suda (3 od 4) dobila je afirmacijska ekipa koja je branila ovu tezu u odnosu prema negacijskoj ekipi koja je bila protiv.
Učenici su pokazali visok stupanj odgovornosti u radu na internetu kao i saznanja o mogućim problemima te pravilima koja će povećati sigurnost i zaštitu rada na internetu, ne samo djece, već i odraslih.
Slika 5. Debatanti u unakrsnom ispitivanju
Učenici 1. f razrednog odjela su na Dan sigurnijeg interneta na nastavi računalstva izrađivali prigodne plakate u Microsoft Wordu.
U nastavi je korištena nastavna metoda slagalice prema okvirnom sustavu kritičkog mišljenja.
- Suradnička struktura slagalice je u tome da članovi suradničke grupe postanu stručnjaci u određenom polju neke teme.
- Razred je podijeljen u ekspertne skupine. Temu koju proučavamo podijelila sam na 4 dijela.
- Članovi ekspertnih skupina zajedno rade na istoj temi i postaju eksperti iz tog dijela.
- Ekspertna skupina proučava svoju podtemu i planira efikasne načine poučavanja ostalih učenika o važnim informacijama.
- Po završetku rada učenici ekspertnih skupina poučavaju ostale učenike sadržajima svoga rada.
- Učenici zapisuju pitanja koja imaju veze s bilo kojim dijelom teksta i upućuju ih grupnom ekspertu koji je odgovoran za taj dio.
Ekspertne skupine:
- Društvene mreže
- Elektronička pošta
- Cyberbulling
- Zaštita računala
Zadaci članova ekspertnih skupina:
- Proučiti sadržaj iz udžbenika i s interneta,
- Izraditi plakat (opis mogućih problema, upozorenja, načini zaštite).
Učenici su uspješno izradili i prezentirali svoje radove. Uz obrađene teme posvećene sigurnosti i zaštiti djece na internetu, plakati su pokazali poznavanje obrade teksta, oblikovanje teksta i slika, odlomaka i stranice.
Slika 6. Izrada plakata u Wordu
Povratni ping: Zajednički Pogled | Pogled kroz prozor