Korelacija francuskog jezika

i daktilografije

aleksandra_hohnjec

Aleksandra Hohnjec

Sažetak

Lipanj je mjesec kada se može postići sjajna sinergija između francuskog jezika, kompjutorske daktilografije i glazbe. Učenici su tako imali priliku proširiti svoje znanje o francuskoj kulturi, razvijati vještine komunikacije i istraživati povezanost s drugim područjima. Korelacija nastave francuskog jezika i kompjutorske daktilografije potaknula je njihovu motivaciju za učenje i osnažila kreativnost.

Kroz obilježavanje Svjetskog dana glazbe, učenici su se dodatno uronili u francusku glazbenu kulturu. Svrha ovog članka je opisati primjere korelacije između nastave francuskog jezika i kompjutorske daktilografije te prikazati kako ta suradnja može olakšati ostvarivanje kulturoloških i obrazovnih ciljeva. Članak također naglašava važnost Svjetskog dana glazbe i njegovu povezanost s nastavnim predmetima poput povijesti, etike, geografije, hrvatskog jezika i informatike. Osim toga, članak ističe važnost kulture i kulturnih veza te povezivanje različitih područja znanja kako bi se potakla motivacija učenika i obogatilo njihovo iskustvo u učenju.

Ključne riječi: korelacija, daktilografija, francuski jezik, Svjetski dan glazbe.

Uvod

Nastava francuskog jezika je u manjoj ili većoj mjeri povezana sa svim nastavnim područjima, prirodnim i društvenim naukama. Suradnja s kolegicom iz francuskog jezika omogućila je učenicima prvog razreda upravne struke produktivnije učenje i stjecanje znanja, a profesoricama olakšala ostvarivanje željenih ishoda.

Središnji dio

Učenici su dobili različite pjesme napisane na francuskom jeziku i njihov zadatak je bio prepisati ih u skladu s pravilima kompjutorske daktilografije točno i brzo na računalu. Pri tome su se susreli sa pisanjem tipičnih jezičnih sadržaja (fonetika, članovi i sl.). U nastavi su korišteni audio zapisi na računalu i vizualna sredstva (posteri, plakati, geografska karta) te učionica kompjutorske daktilografije u kojoj su računala umrežena što im je dobro došlo jer su izvođače pjesama koje su čuli prilikom audio izvedbe trebali pronaći na internetu te su na taj način ostvarili korelaciju s nastavnim predmetom informatika.

U mnogim zemljama svijeta, 21. lipnja obilježava se kao Svjetski dan glazbe, odnosno Fȇte de la Musique. Toga dana glazbenici, amateri, ali profesionalci, besplatno nastupaju na javnim gradskim površinama podsjećajući na važnost glazbe u svakodnevnome životu. Od 2005. godine manifestacija je – uz slogan „faites de la musique“ (stvarajmo glazbu) – međunarodnog karaktera, pa se diljem svijeta u više od sto zemalja (uključujući i Hrvatsku) organiziraju okupljanja brojnih glazbenika i jednaka se pažnja posvećuje različitim vrstama glazbe. Organiziraju se besplatni koncerti i radionice s ciljem popularizacije glazbene kulture i sviranja instrumenata među mladima.

Učenici su se ugodno iznenadili kada se učionicom začula poznata glazba francuske pjevačice Isabelle Geffroy, poznatije kao Zaz, koja pjeva jazz i šansone te kombinira više srodnih žanrova porijeklom iz francuske gradske glazbe.

Uz poznate taktove opere Carmen francuskog skladatelja i pijanista Georgesa Bizeta, učenici su ostvarili korelaciju s nastavom geografije tako da su znali pronaći pokrajinu Champagne koja je u svijetu poznata po proizvodnji pjenušca postupkom koji je tu usavršen. Prisjećajući se romantičkog doba i glavnih obilježja tog razdoblja korelirali smo i s nastavom hrvatskog jezika a i obilježili 148. godišnjicu smrti Bizeta koji je preminuo 3. lipnja 1875.

Kako bih uspostavila frankofoni ambijent i unijela još više elemenata francuske kulture u učionicu kompjutorske daktilografije, osmislila sam „La France“ kutak koji će se postepeno obogaćivati novim elSlika1ementima. Na velikom posteru zadužila sam učenicu da nacrta Eiffelov toranj koji ove godine slavi 134. godinu svog postojanja, i koji je simbol Pariza i Francuske te najposjećenija turistička lokacija na svijetu. Nastavnica francuskog jezika dodijelila mu je naslov „Madame la Tour Eiffel Joyeux 134 ème anniversaire“ te smo oko njega napisali i umetnuli slike vezane za poznate osobe iz povijesti, književnosti, mode,umjetnosti, glazbe, zatim sireve, vina…

Slika 1. Poster Eiffelovog tornja

Prisjetili smo se i Ivane Orleanske (fr. Jeanne d’Arc) koja je bila francuski vojskovođa i koja je postala najveća francuska nacionalna junakinja te je za vrijeme opsade Pariza ranjena a kasnije i spaljena na lomači i to dana 30. svibnja 1431. godine te smo i na taj način obilježili 592 godine od smrti žene legende koja je ujedno proglašena i najvećom francuskom mučenicom.

Uz zvukove orkestralnog djela Bolèro poznatog francuskog skladatelja i pijanista iz perioda impresionizma, Maurice Ravela, kavicu i slatkiše francuskog podrijetla, „čavrljali“ smo o ljepotama prekrasne zemlje Francuske. Tako smo se prisjetili Azurne obale, katedrale Notre Dame, Pigalle, Louvra, Trga Concorde, Elizejskih poljana, Panteona (vječnog počivališta velikana francuske povijesti poput Voltaire, Victor Hugo, Emile Zola, Marie Curie itd.). A kada je riječ i o drugim univerzalnim simbolima te protagonistima bogate prošlosti te zemlje, to su 14. srpnja 1789. godine, Charles de Gaulle, buržoazije, pokreta otpora, galskog pijetla, Napoleona, Sorbonne.. Na taj način ostvarili smo korelaciju i sa povijesti, biologijom (zdravlje i ishrana vezana uz autohtona vina i sireve), etikom (njegovanje kulture, razlike i sličnosti između hrvatske i francuske kulture i civilizacije), te glazbenom i likovnom kulturom iz osnovne škole.

Nije zaboravljen niti proces vrednovanja te su učenici predavanje ocijenili visokim ocjenama i istakli svoju motiviranost za francusku književnu baštinu, njegovanje lijepe riječi i razvijanje ljubavi prema glazbi te obogaćivanju saznanja o kulturnim vezama i njihovom širenju.

Zaključak

Osim obrazovnih ciljeva, u ovom kontekstu postoje i drugi ciljevi koji su važni za ovu korelaciju između nastave francuskog jezika i kompjutorske daktilografije. Neki od tih ciljeva uključuju:

a) kulturološke ciljeve: ovaj pristup potiče učenike da istražuju i razumiju francusku kulturu, glazbu i povijest. Učenici su se upoznali s poznatim francuskim osobama, znamenitostima i simbolima te na taj način razvijaju svijest o bogatoj francuskoj kulturi.

b) razvoj jezičnih vještina: kroz pisanje i prepisivanje francuskih pjesama, učenici poboljšavaju svoje jezične vještine, uključujući pravopis, gramatiku i vokabular. Također se potiče slušanje i razumijevanje francuskog jezika putem audio zapisa.

c) tehničke vještine: kombinacija kompjutorske daktilografije i korištenja računalnih alata za istraživanje omogućuje učenicima razvoj tehničkih vještina. Oni se upoznaju s radom na računalu, umrežavanjem računala te traženjem i korištenjem informacija s interneta.

d) suradnja i timski rad: ova korelacija potiče suradnju između nastavnice francuskog jezika i nastavnice kompjutorske daktilografije kako bi se ostvarili zajednički ciljevi. Učenici također rade u timovima, dijeleći znanje i podržavajući jedni druge.

e) motivaciju i angažman: kombinacija glazbe, kulture i tehnologije povećava motivaciju učenika za učenje. Aktivnosti kao što su slušanje glazbe, istraživanje i upotreba računalnih alata potiču učenike da budu angažirani i zainteresirani za nastavu.

Svi ovi ciljevi zajedno stvaraju dragocjeno iskustvo za učenike, povezujući obrazovne i kulturološke aspekte te razvijajući vještine i interese izvan uobičajenih okvira nastavnih predmeta.

Mogu zaključiti da je na ovaj način korelacija francuskog jezika i kompjutorske daktilografije za učenike prije svega sredstvo komunikacije povezane sa zadovoljstvom i kreativnošću te da je uspješno predstavljen kaleidoskop francuskog stila u svoj njegovoj veličini i raznolikosti.

Literatura

  1. https://fetedelamusique.culture.gouv.fr/
  2. https://hr.wikipedia.org/wiki/Svjetski_dan_glazbe
  3. https://www.newworldencyclopedia.org/entry/Georges_Bizet
  4. https://www.enciklopedija.hr/natuknica.aspx?id=28126
  5. https://enciklopedija.cc/wiki/Eiffelov_toranj
  6. https://www.enciklopedija.hr/natuknica.aspx?id=51982