Unaprijedi svoje medVještine

sandra_bistrovic

Sandra Bistrović

Sažetak

Zahvaljujući članstvu u EU i Erasmus+ programu, 5-ero učenika Srednje škole u Maruševcu s pravom javnosti provelo je 15 dana na mobilnosti u Turskoj, gdje su u bolnici odradili dio svoje stručne prakse.

Ključne riječi: Erasmus+, mobilnost, Turska.

Uvod

Ciljevi projekta su:

  1. Otkriti učenicima europsku perspektivu za suradnju s europskim zdravstvenim ustanovama.
  2. Unaprijediti učeničke strukovne kompetencije i znanja potrebna u njihovu budućem zvanju.
  3. Omogućiti učenicima da se osjećaju europskim građanima s europskim mogućnostima.
  4. Dodati pozitivnu kvalitetu njihovom životopisu koja će im omogućiti bolju konkurenciju na tržištu rada.
  5. Razviti učeničke lingvističke sposobnosti, posebno u znanju komuniciranja na stranom jeziku.
  6. Upotrijebiti iskustvo za pozitivan utjecaj na strategiju ustanove.
  7. Diseminirati iskustvo na ostale učenike i škole medicinskog/zdravstvenog profila.

Prije mobilnosti

Cijeli Erasmus+ projekt traje godinu dana, a prije same mobilnosti, koja je šlag na torti, prethodi jako puno aktivnosti i za učenike i za članove projektnog tima. U našem slučaju projektni tim se sastoji od 3 osobe i svaka od nas je odradila svoj dio zadataka da bi sama mobilnost učenika protekla u najboljem redu. Zahvaljujući partnerskoj ustanovi, srednjoj strukovnoj školi Sule Muzaffer Buyuk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi iz grada Manavgata sve pripremne aktivnosti su tekle bez greške jer ta tehnička i strukovna škola ima bogato iskustvo u provođenju Erasmus+ projekata i oni su nam bili posrednici između naše škole i bolnice „Side Anadolu Hastanesi“ u kojoj su učenici odradili svoje zdravstvene vježbe.

Sami učenslika1ici su imali obvezu pohađanja pripremnih aktivnosti poput pedagoških, stručnih, jezičnih i kulturoloških priprema u organizaciji škole.

Slika 1.  Kulturološka priprema učenika za boravak u Turskoj

Mobilnost

Iako je preporuka bila da se sva putovanja odgode radi COVID pandemije, nekako su se stvari posložile i u listopadu smo smo krenuli s učenicima na put. Čak smo uhvatili i povoljne aviokarte. 5-ero učenika i dvije nastavnice zdravstvene njege u pratnji sretno su doputovali u Antaliju gdje su nas dočekali partneri.

Učenici su imali osiguran smještaj, prehranu, prijevoz do bolnice te izdašan džeparac. U bolnici su učenici bili raspoređeni na razne odjele gdje su se bez problema uključili u rad. Ponekad je komunikacija bila malo otežana zbog jezika ali i tu se pokazala snalažljivost učenika, za 10 radnih dana koliko su proveli u bolnici nevjerojatno dobro su svladali osnove Turskog jezika.

Nastavnice u pratnji na žalost nisu ostale za vrijeme cijele mobilnosti, nakon upoznavanja radne sredine i osoblja vratile su se u Hrvatsku, te idući tjedan opet po učenike kad je bilo vrijeme za povratak.

Učenici su 10 radnih dana po 8 radnih sati bili uključeni u zadaće i postupke medicinskih sestara bolnice sukladno svojim naučenim i usvojenim znanjima i vještinama (provodili su cjelokupnu sestrinsku skrb za bolesnika, sudjelovali slika2u pripremi bolesnika za izvođenje osnovnih dijagnostičkih pretraga, sudjelovali su u izvođenju ostalih medicinsko-tehničkih zahvata, perioperativno su zbrinjavali bolesnike, sudjelovali su u pripremi i podjeli peroralne i parenteralne terapije kao i u mjerenju vitalnih znakova).

slika3Slika 2. Učenici i osoblje bolnice prvi dan mobilnosti

Svrha same mobilnosti je i upoznavanje drugačije kulture i kulturnih znamenitosti, pa su učenici imali prilike 2 dana provesti u razgledavanju prirodnih ljepota i povijesnih ostataka tog dijela Turske uz vodiče. A svoje slobodno vrijeme nakon radnog dana su također proveli u samostalnom istraživanju grada Manavgata.

Slika 3. Učenici upoznaju Tursku

Nakon mobilnosti

Nakon mobilnosti glavna aktivnost je diseminacija odnosno dijeljenje iskustava stečenih na terenu. Učenici su po povratku drugim učenicima prenijeti svoja iskustva i znanja, te ih motivirali da i sami sudjeluju u sličnom projektu. Također sa našim aktivnostima smo upoznali i regionalne medicinske škole kako bi i njih potaknuli na slične aktivnosti. Cijeli projekt vidljiv je na web stranicama Srednje škole u Maruševcu s pravom javnosti na https://www.ss-marusevec.hr/erasmus/

Zaključak

U ovom projektu mobilnosti, učenici su tijekom procesa stekli veće kompetencije u vezi s njihovim stručnim profilom, razvili su i veće samopouzdanje, samoinicijativnost te sposobnost snalaženja u novim i nepoznatim situacijama te razvili svijest o kulturološkoj različitosti i prihvaćanju drugačijih kultura. Učenici su u stvarnim uvjetima rada vježbali i unaprjeđivali znanje engleskog jezika s naglaskom na strukovnu terminologiju. Obavljanje vježbi u inozemnoj ustanovi učenicima je, osim u razvijanju jezičnih kompetencija, bilo iznimno korisno i u razvijanju sposobnosti snalaženja i reagiranja u nepoznatim situacijama, te u razvijanju svijesti o kulturološkoj različitosti i prihvaćanju drugačijih kultura. Učenici su kroz projekt radili na poboljšanju svojeg znanja i vještina iz područja zdravstvene njege i moći će primijeniti naučeno i viđeno na način koji će poboljšati daljnji rad s bolesnicima.

I na kraju, sa inozemnim iskustvom učenici će obogatiti svoj životopis i biti spremniji na izazove kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu. Njihovo će samopouzdanje i svijest o vlastitoj vrijednosti i mogućnostima porasti te će u slučaju nezaposlenosti biti spremni za šire tržište rada.