Zašto treba tweetati

Zašto (učiteljica razredne nastave/primarnog obrazovanja) treba tvitati?

natasa_ljubic_klemse

Nataša Ljubić Klemše

imageTwitter je svima bio i još uvijek jest poznat kao društvena mreža koju puno koriste, tamo u Americi Smiješak. Među mojim kolegicama i kolegama svi su čuli za Twitter, ali samo malo njih ima korisnički račun na Twitteru, a još manje njih svakodnevno sudjeluje na njemu. Ta mala zajednica razumjet će o čemu pišem.

Iz perspektive učiteljice primarnog obrazovanja vrlo je korisno sažeti misli u 160 znakova. Jer treba to znati i moći. Nama kojima je svakodnevni posao beskonačno pričanje i ponavljanje na desetke puta već rečenoga, a bez potvrde da su nas slušatelji (učenici, kolege, roditelji) čuli i shvatili, na početku je to vrlo težak i zahtjevan posao. Kasnije kad se naviknemo na taj oblik izražavanja i sažimanja misli, upoznamo i druge prateće alate Twittera koji nam dozvole da budemo malo opširniji, ali bez ulazaka u tzv. epsku širinu.

clip_image002Iz perspektive učiteljice primarnog obrazovanja iznimno mi je drago i ponosna sam na komunikaciju s drugim obrazovnim stručnjacima iz Hrvatske, ali i svijeta, od kojih mogu učiti i puno naučiti. U toj mojoj maloj twitterovoj zajednici puno je učiteljica i učitelja matematike i informatike (predmeta koji mi i jesu subspecijalnost ili su moja strast) i od kojih svakodnevno mogu nešto važno i zanimljivo saznati. Ponosna sam na nekoliko desetaka svojih pratitelja i na ljude koje pratim jer sam ih sa svojim twitter iskustvom od nekoliko mjeseci pomno birala.

Društveni život jednog korisnika Twittera, dakako, ne treba procjenjivati po broju objavljenih tvitova jer netko je vrsniji u njihovu objavljivanju, a netko jednostavno nije takav tviteraš. Ono što je važno, to je da je svaki tvit jedna priča (citat jednog tvitera). Važno je i što je twitter zajednica drugačija od zajednice na dobro nam poznatom Facebooku. Možda i griješim, ali twitter zajednica mi je profesionalno orijentirana. Što mi je poseban i specifičan dodatak mojem online društvenom životu.

Vrlo, vrlo i neizmjerno važno u tom području profesionalnosti jest činjenica da tviteraši koje pratim i koji me prate (nemam ih zasada puno) pišu, objavljuju i sa zajednicom dijele nove spoznaje na području obrazovanja i odgoja učenika te cjeloživotnog učenja i obrazovanja nas obrazovnih stručnjaka. Gotovo sve te spoznaje ne bih mogla pronaći niti na jednom drugom mjestu, bilo ono fizičko ili virtualno. Na primjer Zondle. Ne znam je li tome razlog još nedovoljno razvijena svijest o potrebi dijeljenja naučenoga i spoznatoga među kolegicama i kolegama te suradnicima, no prisutna je, nažalost, u svakoj zbornici škole ili je to taj začin koji Twitter daje svojim korisnicima. Onaj tko poput mene otkrije spoznaje i jednog i drugog znat će o čemu govorim i pišem.

S druge pak strane, znajući kako je teško promijeniti svakodnevni, uobičajeni, način postupanja i ponašanja u fizičkom okružju odgojnih i obrazovnih djelatnika, cijenim činjenicu što sam ponovno, dio jednog drugog svijeta u kojemu su ljudi vrlo profesionalni, vrlo uljudni, vrlo brižni i što žele sve svoje spoznaje i saznanja podijeliti s drugima, znajući da će kao poučavatelji takvim postupanjem najviše postići. Pojednostavljeno, riječ je o vrhunskim stručnjacima koje ne bih imala prilike sresti (neke od njih i fizički) i surađivati s njima, učiti od njih, da nije bilo moje male twitterzajednice.

Zato i tako razmišljam.

clip_image004

Pridružite se i vi učiteljskom društvu na Twitteru, a ako još “ne poznate” nikoga na Twitteru, evo nekoliko prijedloga:

@sandra_vuk   @mscro1   @anibelan   @suzana_delic
@ mojamatura   @kile100   @jklicinovic   @Baltazar_Grad
@JelenaBracun @ssuljic   @gosokol   @ivanalukac84
@SchoolPopovac   @abfromz   @sonjalr   @NatasaLJK
@aivakovic   @elarac   @zeljkak   @Shrvoj
@tamaravidovic   @buffy10   @DianaRado   @mKamenko
@AlmaSuto @vjanko   @Zdravkaigergela   @IvanaRuzic
@SanjaSrdelic   @vhrzica   @SanjaKoSanja   @zvrabec
@tompavlov   @nsrper   @geo_valentina   @tonimilun
@JelenaHo   @elveza   @ToniZupanc   @ZeljkaBD
@GordanaDivic   @dtomsic   @Bioslogoss   @ ELAcademy
@pil_webinars   @ucitelji_hr   @marija_lugaric   @LidijaKralj

2 misli o “Zašto treba tweetati

  1. Povratni ping: Nekako s proljeća | Pogled kroz prozor

  2. Povratni ping: eTwinneri i medeki u Berlinu | Lidijin kutak

Komentari su zatvoreni.