Stručni skupovi učitelja razredne nastave

potpomognuti informacijsko-komunikacijskom tehnologijom

(Jedno drugačije stručno vijeće)

natasa_ljubic_klemse

Nataša Ljubić Klemše

S obzirom na novi način organizacije stručnog usavršavanja na Županijskim stručnim vijećima učitelja razredne nastave (moje županije), i ja sam kao savjetnica dobila zadatak održati predavanje na Županijskom stručnom vijeću učitelja razredne nastave na temu Ključne kompetencije učitelja, pretpostavka za organizaciju suvremene nastave. Pripremajući predavanje i radionicu, stalno sam razmišljala kako uklopiti i IK tehnologije jer sam kao prava zaljubljenica u njih znala da ih moram umetnuti u svoje predavanje kako bih stručni skup osuvremenila, a kolegicama i kolegama približila tematiku te im ostavila mogućnost naknadnog uključivanja u stručni skup i promišljanja o njemu. Wiki sam stranicu postavila i kao jedan od oblika razglašavanja naučenoga i spoznatoga na stručnom usavršavanju.

Odlučila sam otvoriti wiki stranicu na Wikispaces naslova Ključne kompetencije učitelja. Na nju sam postavila skraćenu verziju prezentacije predavanja, tzv. handsout djelujući pri tome i ekološki (smanjila sam potrošnju papira na minimum), ali sprječavajući pri tome da se uobičajeno podijeljeni podsjetnik zametne, baci ili izgubi, baš kad bi najviše trebao. Na wiki stranici predstavila sam i rezultate radnih skupina (rad u radionicama) i rezultate vrednovanja sudionika stručnog skupa. Želeći da priča o ključnim kompetencijama učitelja ne završi toga istog dana, postavila sam tzv. zid, ploču za ostavljanje poruka, koristeći Web 2.0 alat Wallwisher, kojeg sam ujedno predstavila kolegicama i kolegama i podučila ih kako ga koristiti. Postavila sam vremenski rok od četrnaest dana za ostavljanje svojih prijedloga i komentara za daljnji rad.

Zabilježeno je preko 150 pogleda samo trećeg dana od održanog predavanja, što je velik broj za šezdesetak učiteljica i učitelja koji su bili prisutni na mojem predavanju. Nakon toga slijedi veliki pad posjećenosti stranici i na moje veliko iznenađenje, nitko od posjetitelja stranice i sudionika stručnog skupa nije ostavio niti jedan post-it na ploči. Iznenađenje iz razloga što dosad niti jedno stručno predavanje nije bilo obogaćeno alatima Weba 2.0 i IK tehnologijama primijenjenima na taj način.

Razmišljajući i pitajući se što ili tko koči učitelje u upotrebi alata Weba 2.0 i IK tehnologije u nastavi, dobila sam odgovor na stručnom usavršavanju – učitelji sami sebe koče u napredovanju i učenju novoga, o čemu svjedoči i moja ispričana priča.

„Tko želi nešto naučiti – naći će način, tko ne želi – naći će izliku.“

Pablo Picasso

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Stručni skupovi i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Stručni skupovi učitelja razredne nastave

  1. Povratni ping: Nekako s proljeća | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.