Iskustva iz prakse jedne razrednice

lidija_kovacevic

Lidija Kovačević

Ponukana sve češćim prizorima u razredu – učenici umjesto olovke i penkala u rukama drže mobitel, a i slučajevima pritužbi međusobnog zlostavljanja, željela sam nešto poduzeti. Budući da sam razrednica, odlučila sam anketirati svoj 2. razred trgovačke struke. Tema ankete bio je Facebook, a anketirano je 23 učenika.

Primjer ankete

  1. Imaš li profil na Facebooku?
  2. Koliko dugo?
  3. Koliko imaš prijatelja? Koliko ih poznaješ?
  4. Koliko vremena dnevno provedeš na Facebooku?
  5. Zapostavljaš li zbog Facebooka svoje školske obveze?
  6. Je li to utjecalo na tvoj uspjeh u školi?
  7. Zapostavljaš li prijatelje zbog Facebooka?
  8. Ideš li na Facebook preko računala ili mobitela?
  9. Jesi li kada doživio neugodnost na Facebooku? Kakvu?
  10. Jesi li ti slao/slala ili bio/bila sudionik nepristojnih poruka i ružnih komentara ?
  11. Jesi li svjestan/a ozbiljnosti situacije?
  12. Jesi li svjestan/a da se to i tebi može dogoditi?
  13. Je su li napravili grupu o tebi (pozitivnu / negativnu)?
  14. Imaš li neprijatelje koji ti neprestano prijete? Jesu li iz razreda?
  15. Znaš li zašto ti prijete?
  16. Koliko te dugo maltretiraju?
  17. Bojiš li se da će ti nauditi?
  18. Kome se treba obratiti kada te netko zlostavlja preko Facebooka?
  19. Bojiš li se reći roditeljima ili razredniku za maltretiranje?
  20. Zbog čega?

Rezultati su bili poražavajući. Saznala sam:

  1. da gotovo svi učenici imaju profil na Facebooku, neki čak tri godine. Jedan učenik izjavio je da ga nema, a dvije učenice su u međuvremenu izbrisale svoj profile.
  2. Tijekom dana učenici na Facebooku provedu 2 – 4 sata, a neki su neprestano na profilu. Radi li se tu o ovisnosti? Tko je za to kriv? Možda onaj koji im omogućuje besplatan boravak na Facebooku?
  3. Trećina razreda zbog Facebooka zapostavlja svoje školske obveze, a za kućanske nemaju vremena. Sve im je glupo i dosadno, osim Facebooka.
  4. Pokvarili su uspjeh u školi, ali ne mogu reći da su zabrinuti zbog toga.
  5. Na Facebook idu uglavnom preko mobitela, a neki koriste i računalo.
  6. Petero učenika doživjelo je neugodnosti, a četvero je i samo sudjelovalo u pisanju neprimjerenih poruka.
  7. Mnogi roditelji ne mogu, ne stignu ili ne žele kontrolirati svoju djecu (što ne umanjuje njihovu odgovornost) koja svoje vrijeme „kvalitetno“ provode na Facebooku i postaju ovisnici, a da ne govorim o tome da preko Facebooka mogu doći u kontakt sa psihopatima i ugroziti svoj ili tuđi život.

Vjerojatno nisam navela sve nedostatke Facebooka, ali pitam se koje su prednosti? Obavještavanje većeg broja učenika odjednom. Dalje?

Svjesni smo da je Facebook dostignuće modernog doba, no moramo u cijeloj toj priči osvijestiti našu ulogu odgajatelja (i škole kao institucije), ali još više – ulogu obitelji. Djeca su naivna i njihovo ponašanje može dugotrajno ostaviti teže posljedice na njihovo odrastanje. Zato ću kroz cjelokupno odgojno djelovanje razrednika, ali i nastavnika hrvatskoga jezika, nastojati doticati iste teme i naglašavati ozbiljnost situacije te poticati njihovu zrelost i odgovornost u ponašanju.

Budući da sam majka dvaju osnovnoškolaca koji također imaju profil na Facebooku, svom ću se snagom boriti protiv toga da moja djeca ne postanu ovisnici o ovoj pomodnoj pojavi.

Jedna misao o “Iskustva iz prakse jedne razrednice

  1. Povratni ping: Zajednički Pogled | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.