Izrazi se kroz crtež

anamarija_diklic

Anamarija Diklić,

Sažetak

Učenici 5. r. u Planu i programu predmeta Informatika imaju temu Umjetničko stvaranje kroz koju se upoznaju s alatom Bojanje 3D koji je proširena inačica nama svima poznatog programa Bojanje. Bojanje 3D omogućuje učenicima da se kroz 2D i 3D oblike kreativno izraze. Ova tema posebno je zanimljiva petašima jer je cijeli rad usmjeren na njihovu kreativnost bez striktnih kriterija. Cilj nam je predstavit projekt korelacije Likovne kulture i Informatike.

Ključni pojmovi: crtež, Bojanje 3D, kreativnost, likovna kultura, informatika

Sadržaj

Svi smo se mi susreli s programom Bojanje pomoću kojeg smo stvorili neke nove jednostavne crteže, dodali im tekst te već gotove crteže dodatno uredili.

Program Bojanje 3D nudi mnogo više mogućnosti nego samo Bojanje. Učenici su se prvo upoznali s osnovnim naredbama i nacrtali nekoliko radova pomoću 2D oblika, a zatim su pomoću 3D modela i 3D biblioteke stvarali nove zanimljive crteže .

U razgovoru s kolegom učiteljem Likovne kulture došla sam do ideje da se ostvari korelacija tih dvaju predmeta te da gotove likovne radove učenici pokušaju što sličnije napraviti kroz program Bojanje 3D. Učenike je to baš razveselilo i jedva su dočekali vidjeti krajnje rezultate. Kolega je učenicima zadao temu Pejzaž – kontrast toplo hladne boje. Nakon kraćeg pojašnjenja, učenici su krenuli skicirati pejzaž olovkom, uslijedilo je dodavanje nekih detalja te nakon što su bili u potpunosti zadovoljni crtežom krenuli su bojati vodenim bojama.

Dobiveni crteži izgledali su ovako:

Slika 1. Upute za rad na satu Likovne kultureSlika 2. Rad na crtežu
Slika 1. Upute za rad na satu Likovne kulture       Slika 2. Rad na crtežu

Slika 3. Kolaž
Slika 3. Kolaž

Slika 4. Rad na satu InformatikeGotove radove učenici su donijeli na sat informatike. Dobili su kratku uputu kako crtež mora biti napravljen korištenjem svih opcija s kojima su se susreli, 2D i 3D oblici te 3D bibliotekom. Radili su dva školska sata.

Slika 4. Rad na satu informatike

Rezultat rada nakon dva školska sata:

Slika 5. Kolaž (gotovi radovi -LK - INF)Slika 5. Kolaž (gotovi radovi – LK -INF)

Posebno zanimljive su učeničke reakcije nakon najave teme, korelacije dvaju predmeta te reakcija na gotove uratke. Atmosfera je bila jednako radna i kreativna i na jednom i na drugom nastavnom satu. Učenici nisu znali kako će njihovi uradci biti vrednovani te su vrlo opušteno bez dodatnog opterećenja krenuli s radom. Kao učiteljica informatike vrlo sam zadovoljna postignutim.

U nastavku školske godine 2022./23. planiramo nastale crteže u Bojanju 3D isprintati te prikazati kroz izložbu uz školski projekt Čujem šumu i Dan škole kada će ih razgledati roditelji i ostali gosti. Radove ćemo vezati i uz Erasmus+ projekt Osjeti prirodu. Radovi naših učenika kvalitetan su spoj osjećaja za lijepo, osjeta prirode, likovnog izraza, ali i izraza korištenjem tehnologije.

Zaključak

Učenicima je zaista zanimljivo raditi u korelaciji nastavnih predmeta. Ovo je bio najbolji način da se vidi primjena naučenog, a da učenici budu kreativni u svom izražaju. Također, lijepo je bilo vidjeti kako djeca na sat dolaze nasmijana, vedra, puna iščekivanja. Završetkom projekta proveli smo anketu zadovoljstva ovakvim načinom rada. Dobili smo odlične tj. vrlo pozitivne povratne informacije. Ovakav oblik nastave učenicima je bio zanimljiv te žele više ovakvih nastavnih satova. Informatika kao nastavni predmet vrlo im je zanimljiv, osobito učenje novih alata i načina rada na računalu. Stečeno znanje primjenjuju na ostalim satovima, postaju informatički pismeniji čime se osjećaju vrjednijima u razrednoj, ali i obiteljskoj zajednici. Nestaje strah od računala, osobito u današnje vrijeme digitalizacije i kod onih učenika koji nisu toliko vješti tj. informatički pismeni te možda nemaju stalnu mogućnost rada i uvježbavanja Slika 6. Logo Erasmus  projektakod kuće. Konkretni nastavni sat izuzetno im se svidio.

Da je Bojanje 3D zanimljiv i koristan program može se vidjeti i kod izrade loga naše škole za Erasmus + projekt Osjeti prirodu koji je također rad udruženih snaga Likovne kulture i Informatike.

Slika 6. Logo Erasmus+ projekta škole

Reakcije ostalih kolega, učitelja vrlo su pozitivne te su iskazali interes za radionice kroz koje bi i oni naučili koristiti taj program. Poruka: Nekada je manje više! (u jednostavnom programu kreirani su kvalitetni radovi.)