Predstavnice IV. osnovne škole Varaždin na Ljetnoj akademiji

za Jugoistočnu Europu „Ljudska prava na djelu“

jasmina_dvorski

Jasmina Dvorski

IV. osnovna škola Varaždin, predstavljena tročlanim timom (Dijanom Gašparac, Silvijom Hrnčić i Mirjanom Vincek-Škvorc) sudjelovala je u radu Ljetne akademije za Jugoistočnu Europu „Ljudska prava na djelu“ koja se održala Cetinju (Crna Gora), od 19. do 26. 6. 2015. g. 

Ljetna akademija za Jugoistočnu Europu organizira se 4. godinu, u suradnji s Vijećem Europe, Europskim Wergeland centrom, Ministarstvom znanosti, obrazovanja i športa Crne Gore, Uredom za obrazovne usluge Crne Gore i uz podršku Ministarstva vanjskih poslova Norveške. 

U radu Akademije sudjelovali su predstavnici 13 država regije, po jedan tim iz svake države (Slovenija, Hrvatska, Srbija, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Crna Gora, Kosovo, Ruminjska, Bugarska, Albanija, Grčka, Cipar, Turska).  Za tim iz Hrvatske ove godine su izabrani predstavnici  IV. osnovne škola Varaždin koji su ispunili sve uvjete prijave. 

Regionalni trening u obrazovanju za demokratsko građanstvo i ljudska prava (EDC / HRE) organiziran je za ravnatelje, učitelje i predstavnike zajednice s ciljem osnaživanja njihovih kapaciteta za implementaciju i promociju principa i prakse edukacije za ljudska prava i demokratsko građanstvo u njihove škole i zajednice.

Trening se sastoji od tri faze:

  1. online, pripremna faza sa određenim pripremnim zadacima (travanj-lipanj), 
  2. 8-dnevni trening u Cetinju (19. do 26. lipnja)
  3. provođenje planiranih projekata u školama (rujan-svibanj 2016.)

Pripremna faza i faza implementacije školskih projekata podržane su online, preko EWC-ove platforme Share&Connect.  

Tijekom prve dvije faze treninga, sudionici su analizirali sadašnju situaciju u svojim školama i zajednicama te se reflektirali na tu situaciju s obzirom na EDC/HRE principe.  Na temelju te analize, svaki tim je radio na planiranju svojeg projekta koji će implementirati u školu nakon povratka s akademije. Projekt IV. osnovne škole odnosi se na unaprjeđivanja demokratske atmosfere u školi kroz aktivniji rad i podršku Vijeću učenika.

Trening u Cetinju pokazao je demokratske principe na djelu, i svojom organizacijom, i sadržajem. Aktivnosti su bile interaktivne, temeljene na iskustvu i primjerima iz stvarnih životnih situacija. Stalno prisutno međusobno uvažavanje i respektiranje različitosti činilo je atmosferu Akademije izuzetno pozitivnom i poticajnom za učenje i razmjenu iskustava.