Kada proizvod ponovno oživi

irena_herlah

Irena Herlah

Sažetak

Kreativnost je nedvojbeno jedan od najvažnijih procesa, a ujedno i mješavina vještina te sposobnosti koje mogu pomoći mladima da uspiju u današnjem svijetu. Potiče djetetov razvoj i pomaže mu da nauči rješavati probleme. Divna je spoznaja da si osim kreativnosti i usmjeren na održivost i nije ti svejedno za našu budućnost i naš planet.

Ključne riječi: recikliranje, stvaralaštvo, kreativnost, zabava.

1. Uvod

Riječ kreativnost dolazi iz latinske riječi „creatio“ i isprava se koristila samo za opisivanje postupaka bogova. Kasnije, tijekom renesanse, ta ista riječ počinje opisivati postignuća ljudi. Kreativnost ili stvaralaštvo je otkrivanje novih ideja i koncepata. To je sposobnost stvaranja nečeg novog i neponovljivog.

Kao profesorica praktične nastave šivanja mogu s našim učenicima na satu stvarati i kreirati najrazličitije proizvode od već korištenih materijala (robe, vuna, čarapa, kartona, stakla…), koji ponovno oživljavaju i dobivaju novu uporabnu vrijednost.

Učenici pritom razvijaju potrebne radne navike i tehničku kulturu (stvaralaštvo, urednost, preciznost, spretnost) te ekološku svijest.

2. Primjer dobre prakse u praktičnoj nastavi oblikovanja tekstila

Prednost praktične nastave u odnosu na teorijsku je u tome što se u praktičnoj nastavi učenici dijele u dvije grupe. Rad u malim grupama omogućuje individualniji pristup, što olakšava prepoznavanje jakih i slabih područja pojedinaca.

Učenici usvajaju osnove ručnog i strojnog šivanja. Svoje znanje nadograđuju izradom raznih proizvoda. Za različite prigode kao što su Valentinovo, Uskrs, Fašnik, Božić…, izrađujemo najrazličitije proizvode kojima uljepšavamo naše školske kutke te pokazujemo koliko smo kreativni.

Veliki broj proizvoda napravljen je od recikliranog trapera. Iznošene proizvode od trapera donose učenici i zaposlenici škole tako da ih nikada ne ponestane. Učenici vole stvarati s tim materijalom i imaju poseban odnos prema njemu. Također se dobro kombinira s drugim materijalima.

SLIKA1članak2SLIKA2članak2
Slika 1. Prizor rada na nastavi    Slika 2. Asortiman različitih proizvoda

SLIKA3članak2SLIKA4članak2
Slika 3 i 4. Proizvodi od recikliranog trapera (osobna arhiva)

SLIKA5članak2SLIKA6članak2
Slika 5. i 6. Kutak za poklone (osobna arhiva)

3. Zaključak

Kreativnost je prirodna osobina čovjeka, a čovjek je stvorenje koje se igra. Igra nam donosi opuštenost i rasterećenost. Nastojim za vrijeme nastave stvoriti opuštenu i ugodnu atmosferu kako bi učenici mogli izraziti svoju kreativnost.

Stvaranjem prekrasnih proizvoda učenici razvijaju inovativnost i kreativnost. Također stječu radne navike i osjećaj za estetiku.

Budući da su proizvodi izrađeni od recikliranih materijala, potičem učenike na preuzimanje odgovornosti za okoliš jer je Zemlja odgovornost svakog od nas i zato nijedna aktivnost ne može trajati i ne može biti učinkovita ako svatko ne doprinese svojim radom.

„Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu“
Mahatma Gandhi

4. Literatura

  1. Danas za sutra – Fakultet za menadžment, https://www.fm-kp.si/zalozba/ISBN/978-961-266-061-1.pdf
  2. Održivi razvoj – jedina globalna strategija opstanka, https://www.umanotera.org/wp-content/uploads/2014/10/zbornik-plan-b-2.0.pdf