Online nastava u razrednoj nastavi

ivanaB_lidijaH

Ivana Bašić i Lidija Hatadi

Sažetak

Razvojem tehnologije mijenjaju se načini poučavanja. Danas, više nego ikad, širenjem pandemije Covida 19 svjesni smo potrebe različitih sustava za udaljeno učenje. Učenje na daljinu može biti odlično ako se dobro isplanira svaka stavka pojedinačno. U nižim razredima osnovne škole zbog uzrasta učenika i svih specifičnosti koje proizlaze iz toga najbolje je planirati po tjednima.

Prije korištenja virtualne učionice potrebno je upoznati učenike s izgledom učionice, objasniti gdje se što nalazi, kako se koristi, koja ikona služi čemu, gdje će se nalaziti obavijesti i sl.

Ovim radom želimo ukazati na nužnost sustava na daljinu te predstaviti dva, po nama najbolja, sustava za udaljeno učenje u nižim razredima osnovne škole.

Ključne riječi: udaljeno učenje, sustavi za udaljeno učenje, web alati.

Uvodni dio

Postoje različiti sustavi koji podržavaju nastavu na daljinu.

CARNet podržava nekoliko platformi:

  1. Office 365 unutar kojeg se nalaze Microsoft Teams, Yammer i OneNote
  2. Google G Suite for Education
  3. Cisco Webex Meetings
  4. CARNET loomen
  5. CARNET Meduza
  6. Webkonferencije i webinari
  7. Edutorij
  8. e-Lektire
  9. Portal Nikola Tesla
  10. Škola za život – video lekcije

Opis i razrada rezultata

U ovome radu pokušat ćemo prikazati neke prednosti korištenja besplatnih alata CARNet Loomen i Microsoft Teams-a.

1. Postavljanje hipoteze
CARNet Loomen i Microsoft Teams su najjednostavniji, najisplativiji te najsigurniji sustavi za učenike u nižim razredima osnovne škole.

2. Razrada teze
Zašto CARNet Loomen ili Microsoft Teams?

Prije otvaranja virtualnih učionica sustavno se promišljalo koji sustav za udaljeno učenje upotrijebiti i zbog čega baš taj? Ovo su platforme koje podržava CARNet i prema tome su besplatne svakom učitelju, a i učeniku.

Za korištenje ovih sustava potreban je elektronički identitet učenika koji se podiže u tajništvu škole ili kod pedagoga. Ovisi o školi. Svaki učenik ima svoj broj u sustavu AAi@EduHr. Na taj način se brine o sigurnosti učenika.

Platforme omogućuju učenje na daljinu, postavljanje različitih materijala, predaju zadaća, praćenje sudjelovanja učenika, komunikaciju, ali i ugrađivanje različitih web 2.0. alata. Na taj način se svi zadatci nalaze na jednom mjestu tako da učenici ne moraju lutati po bespućima interneta.

3. Istraživanje problema
a) Slijedilo je otvaranje virtualnih učionica te upoznavanje učenika s platformama na zadnjim satovima razrednika prije tzv. „Velikog zaključavanja“

Zbog približavanja pandemije virtualne učionice su otvorene prije 16.03. Na Satu razrednika učenici su uvedeni u virtualne učionice. Pokazano im je kako mogu doći u učionicu i na koji način će je koristiti ukoliko bude potrebe za to. Otvorene su viber grupe za obavijesti i dodatna pitanja. Na taj način je svakom učeniku omogućeno prisustvovanje učenju na daljinu.

Sustavi za udaljeno učenje su veoma kompleksni, pogotovo CARNet Loomen.

U sebi sadržavaju niz različitih besplatnih igrica kao što su: vješalo, milijunaš, zmije i ljestve, kvizovi, križaljke, skrivena slika… Sve to doprinosi atraktivnosti nastave na daljinu. Pozitivna strana tih igara je da se mogu ponavljati nebrojeno puta. Sustav zabilježi svaki pokušaj igre. Nakon igre učenicima se prikazuju rezultati. U nižim razredima osnovne škole dobro je postaviti opciju kod ocjenjivanja NAJBOLJI POKUŠAJ. Zgodna opcija je i ta što prilikom ponavljanja igre sustav izmiješa redoslijed pitanja.

Ovi sustavi nude i mogućnost komunikacije na nekoliko načina u sigurnom okruženju. slika

Slika1Slika2
Slika 1. Vješalo                                 Slika 2. Križaljka

Slika3Slika4
Slika 3. H5P             Slika 4. H5P

Slika5
Slika 5. H5P
Slika6Slika7
Slika 6. Hor Potatoes                    Slika 7. Zmije i ljestve

b) Microsoft Teams je platforma za komunikaciju i suradnju. Odlična je za Slika8održavanje nastave na daljinu u nižim razredima osnovne škole. Omogućuje integraciju različitih aplikacija (Forms, Polly, YouTube i dr.) Dio je Offica 366.

Slika 8. Forms

Slika9Slika 9. Sway

Međutim, često se susrećemo i s drugim alatima koji nas oduševe. Većina tih alata se može ugraditi u sustav pomoću embed koda. klikom na zadanu ikonu učenici odlaze na drugi alat. Kod ugrađivanja embed koda važno je u postavkama omogućiti otvaranje igrice u novom prozoru. Na taj naSlika10čin učenik se lako vraća u virtualnu učionicu, tj. samo klikom na X završava neki zadatak i ostaje mu otvoreni prozor učionice. Osim toga, tako igre ne opterećuju sustav.

Slika 10. Ugrađivanje poveznice

4. Web 2.0. alati koji se mogu ugraditi:

  • Genially
  • BookWidgets
  • Book Creator
  • Google forms
  • Biteable
  • Kahoot
  • Tricider
  • Wizer.me i dr.

Slika11Slika12Slika 11. Kahoot                                 Slika 12. Tricider

Unutar oba sustava moguća je komunikacija u sigurnom okruženju na nekoliko načina.

Na sustave je moguće postaviti forum, chat sobu ili ih pozvati na on line sastanak. Slika13Slika14

Slika 13. Privatna chat soba za učenike

Slika 14. Forum

5. Rezultati
Oba sustava pokazala su se odličnima u održavanju nastave na daljinu.

Učenici su rado pristupali virtualnim učionicama. Sve im se nalazilo na jednom mjestu. Sadržaji su bili vidljivi i jednostavno složeni. Postigla se dobra komunikacija s roditeljima, učenici su radili po izboru (kad hoće i kad može). Svi sadržaji su se mogli ponavljati i vježbati prema individualnim potrebama učenika. Zbog korištenja elektroničkog identiteta postignuta je visoka sigurnost učenika.

Kroz nastavu na daljinu učenici su preuzeli odgovornost za vlastito učenje i napredovanje. Usvojili su niz novih vještina:

  • komunikacija u virtualnom prostoru
  • poštovanje rokova
  • snalaženje u web 2.0 alatima.

Zaključak

Planiranje ovakve vrste nastave zahtijeva od nastavnika poznavanje različitih sustava za udaljeno učenje te web 2.0. alata. Zbog svega navedenog smatramo da su CARNet Loomen i Microsoft Teams najjednostavniji, najisplativiji te najsigurniji sustavi za učenike u nižim razredima osnovne škole.

Literatura

  1. https://loomen.carnet.hr/mod/book/view.php?id=358024
  2. https://office365.skole.hr/files/Office365_za_skole.pdf
  3. https://www.carnet.hr/usluga/udaljenoucenje/
  4. https://skolazazivot.hr/e-ucenje/

Jedna misao o “Online nastava u razrednoj nastavi

  1. Povratni ping: Ususret sigurnijem Pogledu | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.