Erasmus+ & Pravila ponašanja u muzeju

mirela_sprajc

Mirela Šprajc

Sažetak

U Erasmus+ projektu NWNS (New ways, new skills) učitelji su dobili zadatak educirati svoje učenike o pravilima ponašanja u muzeju. Nakon promišljanja sam odlučila zadatak provesti u OŠ „Đuro Pilar“ u Slavonskom Brodu s učenicima sedmog razreda. Zamišljeno je da ovaj dvogodišnji projekt (rujan 2019. – rujan 2021.) provode partneri iz Francuske, Španjolske, Grčke, Cipra i Hrvatske, dok je nositelj projekta UK, a voditelj projekta u OŠ „Đuro Pilar“ ravnatelj, gospodin Igor Nikičić. Odlazak u muzej tijekom pandemije COVIDA-a 19 zahtijevalo je drukčiju organizaciju i pripremu. Stoga mi je mogućnost da posjetimo VIRTUALNU GALERIJU od strane izdavača ŠKOLSKE KNJIGE došla u pravi trenutak. Odlučila sam sa svojim učenicima posjetiti muzej, ali na virtualni način. To je iskustvo bilo nešto novo za sve nas budući da smo na jedan drukčiji način spojili ugodno s korisnim – uživali smo u ljepoti umjetničkih djela, a učenici su educirani o pravilima ponašanja u muzeju.

Ključne riječi: Erasmus+, virtualna galerija, digitalni alati.

Uvod

Na samom početku sata učenicima sam objasnila da će u sklopu Erasmus+ projekta posjetiti Virtualnu galeriju reprodukcija slika Školske knjige te da će tijekom sata biti upoznati s pravilima ponašanja u muzeju (Bonton), a potom će uporabom svojih tableta odgovarati na postavljena pitanja u digitalnom obrascu. Posebno sam istaknula da se u muzeju nalaze odabrana djela hrvatske i svjetske umjetnosti.

Aktivnosti za učenike tijekom posjeta virtualnoj galeriji:

  • Prije virtualnog posjeta učenicima sam predstavila dvije aktivnosti koje očekujem od njih tijekom posjeta muzeju. Svatko bi trebao zapamtiti:

a) ime jednog umjetnika
b) naziv jednog muzeja gdje se nalazi umjetničko djelo.

Nakon posjeta virtualnoj galeriji učenike sam motivirala da se jave i podijele s ostalima što su uočili tijekom našeg zajedničkog posjeta muzeju. Podsjetila sam ih kako želim da riječima izraze svoja zapažanja koja su, zapravo, odgovor na moje postavljene aktivnosti prije nego smo se uputili u „virtualnu šetnju“. Uspješno su to napravili.

Učenicima sam kroz razgovor približila još jednu izvrsnu mogućnost koju ova virtualna galerija pruža, a to je da se u jednom danu posjeti više muzeja u svjetskim gradovima, točnije, mogu se upoznati djela koja se nalaze u različitim muzejima smještenim u gradovima poput Londona, Pariza, New Yorka, Sankt Petersburga, Madrida, Ciudad de Mexica i Zagreba.

Učenici su se složili da u jednom danu fizički ne bi bilo moguće posjetiti više muzeja te da je to stvarno velika prednost virtualne galerije.

Nakon razgovora učenici su uporabom svojih tableta izrazili mišljenje o virtualnom muzeju u digitalnom alatu Mentimeter.

Na ovoj poveznici možete vidjeti rezultate njihovih promišljanja.

Kada su učenici izrazili svoja mišljenja, prezentirala sam im pomoću slikokaza Pravila ponašanja u muzeju – Bonton. Izradila sam ga prema Bontonu kojeg su sastavile kolegice koje navodim u zaključku članka.

U uvodnom sam dijelu slikokaza učenicima objasnila što se očekuje od učitelja prije nego dovedu svoje učenike u muzej, koja su očekivanja od učenika, a i očekivanja djelatnika muzeja od strane učitelja. Nakon uvodnog dijela, učenicima su objašnjena pravila ponašanja u muzeju od trenutka kada uđu u muzej, kretanje po njemu, način postavljanja pitanja kustosu muzeja, je li dozvoljena konzumacija jela i pića u prostoru, fotografiranje i, na samom kraju, odlazak iz muzeja.

Usvojenost sadržaja učenici 7.c razreda pokazali su uporabom digitalnog obrasca koji sam izradila u aplikaciji Microsoft Forms. Rezultate njihovih odgovora možete vidjeti u digitalnom alatu Adobe Spark.

Zaključak

„Na temelju zapažanja muzejskih pedagoginja, Kristine Pavlović iz Muzeja Dvor Veliki Tabor i Maline Zuccon Martić iz Muzeja za umjetnost i obrt iz Zagreba te drugih muzejskih djelatnika Etnografskog, Školskog, Arheološkog muzeja te Muzeja Trakošćan o ponašanju posjetitelja u muzeju, knjižničarke Danica Barbir Masar iz OŠ „Trnjanska“, Anđelka Golub iz OŠ „Bukovac“ i Slavica Knezović iz OŠ „Retkovec“ su na ŽSV školskih knjižničara održanom 29. kolovoza 2018. u OŠ „Josip Račić“ sastavile Bonton u muzeju.“ [Golub, A., Knezović, S. i Masar Barbir, D. (2018), Bonton u muzeju]

Upravo mi je taj Bonton poslužio kao materijal za educiranje učenika, a većinu pravila ponašanja osmislile su gore navedene kolegice. Ova sam pravila pretvorila u pitanja koja su učenici rješavali uporabom digitalnog obrasca. Osmislila sam i dodala još tri pitanja koja su nam bila potrebna. Naš je nastavni sat protekao u ugodnoj atmosferi, a po odgovorima učenika mogu zaključiti da su pozorno pratili. Iako je odlazak u muzej “uživo“ zaista lijepo iskustvo na koje ćemo svi morati čekati malo bolja vremena, odlazak u virtualni muzej je iskustvo koje vrijedi doživjeti.

Literatura

  1. Digitalni alati – Mentimeter tutorijal. Škola za život – Podrška provedbi Cjelovite Kurikularne reforme (22. kolovoza 2018). https://skolazazivot.hr/digitalni-alati-mentimeter-tutorijal/ (pristupljeno 7. ožujka 2021.)
  2. Golub, A., Knezović, S. i Masar Barbir, D. (2018). Bonton u muzeju. http://lako.com.hr/wp-content/uploads/2018/10/bonton-u-muzeju.pdf (pristupljeno 14. ožujka 2021.)
  3. Kako se služiti virtualnom galerijom reprodukcija ŠK – tutorijal, (4. veljače 2021.), Školska knjiga. Zagreb. https://www.youtube.com/watch?v=NfiQcNaSJd0 (pristupljeno14. ožujka 2021.)
  4. Lekić, K. (6. travanja 2020). Izrada obrazaca i testova u aplikaciji Microsoft Forms. https://bit.ly/3stwpQT (pristupljeno 17. travnja 2021.)
  5. Mikulić, M. (21. ožujka 2020). Nastavni listić u Microsoft Office Formsu – 8. video. Profil Klett. Zagreb. https://www.youtube.com/watch?v=qJCA2dPPl9U (pristupljeno 26. ožujka 2020.)
  6. Mikulić, M. (21. ožujka 2020). Kako povući podatke iz Microsoft Office Formsa – 9. video. Profil Klett. Zagreb. https://www.youtube.com/watch?v=7Tq1QzB4M8k (pristupljeno 26. ožujka 2020.)
  7. Školski portal, Virtualna galerija reprodukcija Školske knjige. https://bit.ly/3tnu773, pristupljeno veljača 2021.)
  8. Vuk, S. Adobe Spark (1.dio). Školska knjiga. Zagreb. https://www.skolskiportal.hr/kolumne/adobe-spark-1-dio/ (pristupljeno 13. ožujka 2021.)
  9. Vuk, S. Projekt webučionica 20./21. Predavač: Skalnik, L. (23. 7. 2020). Adobe video. https://webucionica.weebly.com/ (pristupljeno 9. ožujka 2021.)
  10. Vuk, S. Projekt webučionica 20./21. Predavač: Brzica, M. (9. travnja 2021). MS Sway. https://webucionica.weebly.com/ (pristupljeno 17. travnja 2021.)

Tekst lektorirala: Maja Šimić, mag. educ. hrv. jezika i književnosti

Jedna misao o “Erasmus+ & Pravila ponašanja u muzeju

  1. Povratni ping: Ususret sigurnijem Pogledu | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.