Digitalna igra EMMA zlata vrijedna

sanjaPS_davorS

Sanja Pavlović Šijanović, i Davor Šijanović

Sažetak

INOVA-MLADI, 20. je po redu izložba inovacija učenika osnovnih, srednjih škola i studenata s međunarodnim djelovanjem, koja svojim djelovanjem okuplja i osnažuje učenike i njihove mentore u stvaralačkom, kreativnom i inovativnom radu te nagrađuje najbolje projekte vezane za nastavni proces i nastavni program. Projekt vukovarskih gimnazijalaca EMMA osvojio je zlatno odličje kojim se nagrađuju vrijedne ideje s izraženom kreativnošću. Ovaj uspjeh dokazuje da su permanentno učenje, ustrajnost i rad jamci uspjeha u suvremenom okruženju pri čemu stjecanje novih iskustava pomaže u bržem učenju i suočavanju s novim izazovima.

Ključni pojmovi: INOVA-MLADI 2020., EMMA, Arduino, STEM.

Uvod

Događanja poput Festivala znanosti, Maker Faire-ova, INOVA-MLADI, INOVA-BUDI UZOR, Generacija NEXT i NOW te brojna druga u Republici Hrvatskoj i šire, prilike su za učenike, škole, mentore i mlade ljude da bez obzira na početne izgovore poput manjka iskustva, podrške i znanja, početnog straha od poraza, neuspjeha i konkurencije, nastupaju odvažno i ustrajno pri čemu će zasigurno crpiti snagu za svaki sljedeći korak u nepoznato i nepredvidivo. Da se sudjelovanjem u STEM aktivnostima i projektima, ujedinjuju kreativnost, stvaralaštvo, nove tehnologije i inovativnost, dokazuju i vukovarski gimnazijalci. Novi projekt najmlađih vukovarskih gimnazijalaca izrada je digitalne igre pomoću Lego kockica, Arduino kodova i komponenti dobivenih u projektu Generacija Now. Igra je nazvana EMMA što predstavlja skraćeni naziv za EDUCATIONAL MEMORY MUSICAL ARDUINO game.

EMMA

Učenici 1.C razreda prirodoslovno-matematičkog usmjerenja odlučili su redizajnirati poznatu igru iz 1974. godine pod nazivom: „Touch me“ koju je izradio Atari (tipke Touch Me bile iste boje (crne), proizvedeni zvukovi bile su oštri). Kasnije 1978. Ralph H. Baer i Howard J. Morrison izmislili su novu verziju ove igre pod nazivom: „Simon“. „Simonovi“ su tonovi dizajnirani tako da uvijek budu skladni bez obzira na redoslijed, te se sastojali od glavne trijade u drugoj inverziji.

RedSlika 1 – Digitalna igra Emmaizajnom igre, vukovarski gimnazijalci izradili su edukativnu, didaktičku i zabavnu verziju ove popularne igre izradivši je je u potpunosti od vrlo atraktivnih i šarenih Lego kockica.

Slika 1. Digitalna igra Emma

Uređaj sadrži četiri velike tipke u boji, pri čemu svaki stvara određeni ton nakon aktivacije ili početka igre. Jedan krug u igri sastoji se od toga da uređaj osvijetli jedan ili Slika 2 - Emma - gumbiviše gumba nasumičnim redoslijedom, nakon čega igrač mora reproducirati taj redoslijed pritiskom na gumbe. Kako igra napreduje, povećava se broj odsviranih tonova koje je potrebno ponoviti.

Slika 2. Emma – gumbi

Korištenjem elektroničkih Arduino komponenti međusobno povezanih Arduino kodovima postigla se efikasnost, jednostavnost, ali i edukativni naglasak ove bezvremenske digitalne igre.

Slika 3 - Emma – sastavni dijeloviSlika 4 - Emma – Arduino komponente
Slika 3. Emma – sastavni dijelovi       Slika 4. Emma – Arduino komponente

INOVA-MLADI 2020.

Kako Gimnazija Vukovar nije samo škola u kojoj se provodi učionička nastava već je i škola za život, kroz brojne izvannastavne i projektne aktiSlika 5 - Pripreme za Inovuvnosti, učenici se pripremaju za cjeloživotno učenje koje se nameće kao nužni preduvjet uspješnog djelovanja u budućem društvu znanja, čime svojim učenicima osigurava dobru startnu poziciju za ravnopravno pozicioniranje u utrci za globalno tržište rada.

Slika 5. Pripreme za Inovu

Slika 6 - medalje i priznanjaStoga su i najmlađi vukovarski gimnazijalci krenuli stopama prošlogodišnjih maturanata, nastavljajući raditi na brojnim nedovršenim projektima i razvoju novih ideja pri čemu su osvojili i prvo priznanje i zlatnu medalju na INOVA-MLADI 2020.

Slika 6. Medalje i priznanja

S obzirom na epidemiološku situaciju diljem svijeta i mjere ograničavanja društvenih okupljanja i održavanja raznovrsnih događanja ovogodišnja INOVA-MLADI 2020. održana je 7. studenog 2020. u hibridnom izdanju, dijelom u Narodnom sveučilitu Dubrava-Kulturnom centru i dijelom online.

Učenici: Fran Hutinec, Karlo Žutić, Ema Stankoski Hrgović i Lara Šijanović, predstavili su igru EMMA sa željom i idejom privući zainteresirane te širu javnost upoznati sa svojim radom u području primjene arduino tehnologije.

Bio je ovo njihov prvi javni nastup u kojem su progovorili o aktivnostima kojima svoje ideje pretvaraju u vrijedne projekte. Sama prijava u kategoriji srednje škole, zahtijevala je prilaganje opisa projekta, video zapis i dodatni materijal (digitalni plakat). Projektu Emma moguće je pristupiti putem poveznice: https://inova-croatia.com/product-detail/digitalna-igra-emma-educational-memory-musical-arduino/ . Predstavljeno je 184 izloška od čega je u kategoriji srednje škole prijavljeno 59 projekata. Izbor najuspješnijih i odluke o dobitnicima brončanih, srebrnih i zlatnih medalja, utvrdio je Međunarodni ocjenjivački sud na temelju izravnog pregleda ili putem prezentacije /teksta, slika, videa, prikazanih na internet stranici izložbe a prema odluci Ocjenjivačkog suda ekipa vukovarske gimnazije osvojila je zlatnu medalju i priznanje. Na INOVA-MLADI 2019. maturanti vukovarske gimnazije osvojili su također zlatnu medalju sa svojim projektom Pametni grad Vukovar a najmlađi su učenici dokazali da su spremni na dobrim temeljima, nastaviti graditi, stvarati i biti dio bogate inovatorske kulture prepune kreativnosti, inovativnosti, tehnologije i poduzetništva.

Zaključak

Životno i radno okruženje mijenja se iz dana u dan a STEM pedagogija i metodika rada pridonose implementaciji i povezivanju stečenih znanja potičući kritičko razmišljanje i logičko promišljanje, učenje metodom pokušaja i pogreške i u konačnici, principom „uradi sam“. Jedino kontinuiranom edukacijom i uloženim trudom i naporom, moguće je proporcionalno ojačati samopouzdanje, inovativnost, kreativnost, komunikacijske te prezentacijske vještine učenika i osigurati cjelovit razvoj talenata svakog pojedinca čime će zasigurno povećati i osobnu konkurentnost na tržištu rada.

Literatura

  1. INOVA-MLADI 2020. https://inova-croatia.com/inova-mladi/