Pogled u proljeće

Broj 131, ožujak 2021.
ISSN 1848-2171

Pogled_iconTehnički dani obvezni su dio nastavnog plana i programa osnovne škole u Sloveniji. U četvrtom razredu tehnički dani povezani su s ciljevima prirodne znanosti i tehnologije, društvene znanosti, likovne umjetnosti i glazbe, kaže Anica Kovačič. Bave se ekološkim sadržajima kako bi se djeci vrlo rano usadile ekološke vrijednosti. Više…

Pogled_iconŠkola u prirodi za učenika je osobito važna. U petodnevnom boravku Božena Idžojtič sa svojim učenicima iskoristila je mnogobrojne mogućnosti za cjeloživotno učenje u prekrasnom prirodnom okruženju, najboljoj učionici na svijetu – prirodi. Više…

Pogled_iconEva Slapnik nam je ispričala kako su nastavnici iz tri različita područja (glazba, domaćinstvo i društvo) odlučili napraviti interdisciplinarnu vezu i učenicima pokazati kako mogu naučiti o sličnim stvarima iz različitih predmeta i kombinirati novo stečena znanja iz tri odvojena predmeta u zajedničku cjelinu. Više…

Pogled_iconFine motoričke vještine značajne su za razvoj djeteta. Lidija Žmavc pokazala nam je aktivnost razvoja fine motoričke vještina, a to je izrada ručnog rada u kojoj učenici nesvjesno vježbaju finu motoriku, upornost, dosljednost, kreativnost, a pritom razvijaju i određene druge sposobnosti. Više…

Pogled_iconU školi postoji sve više djece kojoj je dijagnosticiran Aspergerov sindrom. Maja Širca opisala je osnovne karakteristike djece s Aspergerovim sindromom i izložila nekoliko strategija za pomoć na području socijalnih vještina te ponudila prijedloge prilagodbe učenicima u nastavi. Više…

Pogled_iconMarijana Kavčič je sudjelovala u projektu Međunarodni dan tolerancije – dan za toleranciju i prijateljstvo koji se izvodio kroz edukativne i kreativne radionice, a koje su učenicima pružile priliku da kroz vlastito izražavanje podignu razinu svijesti o problemu netrpeljivosti. Više…

Pogled_iconKroz društvene igre djeca stječu nova iskustva bezbolno i bez posljedica u kojima na razigrani način provjeravaju različite uloge s kojima se susreću u životu. Za učitelje su učinkovito sredstvo za uspostavljanje ravnopravnog i izravnog kontakta s djecom, kaže Mateja Lešničar. Više…

Pogled_iconKreativno razmišljanje u školi ima važnu vrijednost. Petra Sedmak Strle predstavila je jedan pristup koji možemo upotrijebiti za poticanje kreativnosti, a to su takozvani Ključevi za razmišljanje. Riječ je o stvaranju neobičnih veza i posljedično učinkovito razvijanje kreativnog razmišljanja. Više…

Pogled_iconU članku Renate Mihaljević pročitajte o međunarodnom eTwinning projektu Get up and Goals! čiji cilj je učenike upoznati s Globalnim ciljevima održivog razvoja i uočiti što bi oni kao pojedinci mogli napraviti da bi svijet u kojem živimo postao bolji. Više…

Pogled_iconŠkolska knjižničarka Ruža Jozić izrađuje program kulturnih aktivnosti (obilježavanje obljetnica, izložbe, susreti, predstavljanja knjiga, popularna predavanja za učenike i sl.), koje će provesti u suradnji s učenicima i nastavnicima škole. Koje je aktivnosti provela vezane uz kulturnu baštinu pročitajte ovdje. Više…

Pogled_iconZbog epidemije koronavirusa školski sustav se nalazi u novoj i veoma promjenjivoj situacijama, pa je veoma važno da ravnatelji i njegovi pomoćnici mijenjaju upravljačke navike. Kao pomoćnica ravnatelja osnovne škole, Sergeja Habinc, opisala je situacije na koje treba obratiti posebnu pozornost kroz upravljanje te područja u kojima su potrebne promjene. Više…

Pogled_iconNastavu upoznavanja okoliša Silvija Permoser je organizirala u dva sklopa: izvođenje eksperimenata i aktivnosti u prirodi. Organizirani način rada bio je uspješan, jer su učenici bili motivirani za rad, a istovremeno su napredovali i u promatranju, predviđanju i eksperimentiranju. Više…

Pogled_iconU članku Suzane Rajgl Zidar predstavljen je teoretski kontekst suradničkog učenja. Zajedno je s učenicima više puta izvela i analizirala metodu izvorna slagalica koju je koristila u okviru produženog boravka kod učenika prvog, drugog i trećeg razreda. Više…

Pogled_iconTanja Pangerc Žnidaršič je predstavila iskustva izrade životinjskih modela na satovima prirodne znanosti. Pokazalo se je kako neki učenici nakon frontalne rasprave i dalje imaju pogrešne zablude o životinjama i da te zablude možemo ispraviti izradom modela. Više…

Pogled_iconUčenje je proces koji nas prati od rođenja. Veronika Matjašič kao školski savjetnik vrlo često u svome radu susreće s učincima koji imaju poteškoća u učenju. Odlučila se za pohađanje duljeg tečaja o učenju za učenike petog razreda s kojim nas je upoznala. Više…

Gordana Lohajner