Sanela Tot
Sažetak
Dan sigurnijeg interneta u PŠ Humljani (OŠ A. G. Matoša, Čačinci) realiziran je poučnim aktivnostima: čitanjem slikovnice Sigurni s Neticom, pisanjem stripa Autorska prava u digitalnom alatu https://www.makebeliefscomix.com/, istraživanjem pravila ponašanja na internetu, izradom plakata Internet bonton te igranjem digitalnih igara Kolo sreće (Autor je za…) i Čije je što.
Ključni pojmovi: autorska prava, internet bonton, digitalni alati.
Područna škola Humljani (OŠ Antuna Gustava Matoša, Čačinci) broji jednu učenicu 3. razreda. U školi je obilježen Dan sigurnijeg interneta integriranom nastavom.
Digitalna slikovnica Sigurni s Neticom
Čitanjem digitalne slikovnice Sigurni s Neticom, uočavale su se i analizirale problemske situacije s kojima se susreću Netica i njezini prijatelji kada zajedno provode vrijeme, upotrebljavajući digitalnu tehnologiju. Nas satu su se predlagala rješenja uočenih problema i slikovno prikazala poučnim karticama. Pročitana slikovnica poučava savjetima o sigurnom upotrebljavanju interneta. Na sljedećim fotografijama možete pročitati koje je problemske situacije učenica uočila u Slikovnici te koja je rješenja predložila.
Slika 1. Problemske situacije i predložena rješenja
Strip Autorska prava
Učila su se obilježja stripa te osmišljavao i pisao strip Autorska prava u digitalnom alatu https://www.makebeliefscomix.com/. Odabrani su glavni likovi stripa, njihovi izrazi lica u određenim situacijama te napisana priča koja poučava da se autorska prava trebaju poštovati.
Slika 2. Pisanje stripa Slika 3. Strip Autorska prava
Izrada plakata Internet bonton
Istraživala su se internetska pravila ponašanja te izradio Internet bonton u obliku plakata. Njime je učenica prikazala svoja razmišljanja o tome koje stranice smije istraživati na internetu, ali vremenski ograničeno, te što nije dozvoljeno raditi tijekom posjećivanja internetskih stranica.
Slika 4. Plakat Internet bonton
Igranje digitalnih igara
Na kraju integriranoga dana učenica je provjerila svoje znanje igranjem digitalnih igara Kolo sreće (Autor je za) i Čije je što.
Slika 5. Digitalna igra Kolo sreće
Zaključak
Aktivnost analiziranja problemskih situacija i predlaganja rješenja za uočene probleme potaknula je učenicu na kritičko razmišljanje, divergentno mišljenje i logičko zaključivanje. Učenica je tijekom integriranoga dana pokazivala veselo raspoloženje te veliki ponos zbog napisanoga stripa i izrađenoga plakata.
Za brojčano veće razrede predlažem oblik skupnoga rada s aktivnošću improvizirane glume pojedinih situacija (s kojima su se susreli Netica i prijatelji), nakon čitanja slikovnice Sigurni s Neticom; pisanje stripa radom u paru te izrada plakata u skupinama. (Fotografija 6. Integrirani dan)
Literatura
- Poveznice internetske stranice http://petzanet.ucitelji.hr/modul2-ucenici/ (Modul 2.):
- Autor je za, https://petzanet.ucitelji.hr/modul2-ucenici/ (dostupno 5. veljače 2021.)
- Čije je što, https://petzanet.ucitelji.hr/modul2-ucenici/ (dostupno 5. veljače 2021.)
- Kolo sreće (Autor je za), https://uciteljihr-my.sharepoint.com/:p:/r/personal/darko_rakic_ucitelji_hr/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7B545A5C8C-743F-4B96-B038-051F1448496A%7D&file=m2-3.3-Autor_je_za-kolo_sre%C4%87e-POZ.pptx&action=edit&mobileredirect=true (dostupno 5. veljače 2021.)
- Odgovori na pitanja (Čije je što), https://uciteljihr-my.sharepoint.com/:p:/r/personal/darko_rakic_ucitelji_hr/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7B69827E14-D175-4BD4-B1BC-E517FE54BED1%7D&file=m2-1.6-Cije_je_sto-UVOD.ppt&action=edit&mobileredirect=true (dostupno 5. veljače 2021.)
- Radni materijali (Čije je što, Autor je za), ucitelji.hr
- Poveznice internetske stranice https://www.dansigurnijeginterneta.org/:
- Dan sigurnijeg interneta (materijali), https://csi.hr/dan-sigurnijeg-interneta/ (dostupno 5. veljače 2021.)
- Dan sigurnijeg interneta, https://www.dansigurnijeginterneta.org/ (dostupno 5. veljače 2021.)
- Digitalni alat https://www.makebeliefscomix.com/ (dostupno 5. veljače 2021.)
- Slikovnica Sigurni s Neticom, https://drive.google.com/file/d/1GWItYZ0cuDJbFziUcrrrpokxJy_qNtri/view (dostupno 5. veljače 2021.)