Ivana Hrastović Mandarić
Sažetak
Od 9. prosinca 2019. do 10. prosinca 2019.godine sudjelovala sam na radionici profesionalnog usavršavanja u Briselu, Belgija, pod nazivom ”Programming for the 21st century” u organizaciji European Schoolnet-a (EUN) i Agencije za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU). Stručno usavršavanje bilo je organizirano u učionici Future Classroom Lab-a, a sudionici su bili iz različitih europskih država. U sklopu usavršavanja upoznala sam se sa sljedećim temama: Exploring education technology and flexible learning spaces, Visual programming languages, Robotics, Code Week, Making and tinkering, Analytical thinking and problem-solving, Computational thinking i Computer science unplugged. Izuzetno sam zadovoljna stečenim znanjem o inovativnim i interdisciplinarnim pristupima poučavanju, razvoju kreativnog mišljenja kroz primjenu kompjuterske tehnologije u nastavi i poticanju timskog rada u rješavanju problema.
Ključne riječi: stručno usavršavanje, Future Classroom Lab, Robotics, Code Week, programming.
Od 9. prosinca 2019. do 10. prosinca 2019. godine sudjelovala sam na radionici profesionalnog usavršavanja u Briselu, Belgija, pod nazivom ”Programming for the 21st century” u organizaciji European Schoolnet-a (EUN) i Agencije za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU).
Stručno usavršavanje bilo je organizirano u Briselu u prostoru učionice Future Classroom Lab-a koja pruža inovativan i interaktivan pristup učenju i podijeljena je u šest zona: Interact, Present, Develop, Investigate, Create i Exchange.
Na radionici su sudjelovala ukupno dvadeset i tri sudionika iz različitih europskih zemalja: Austrije, Hrvatske, Cipra, Litve, Malte,Moldavije, Poljske i Portugala.
Prije odlaska na samu radionicu dobili smo detaljne upute od Agencije za mobilnost i programe Europske unije vezano uz smještaj i lokaciju ureda European Schoolnet-a te vrlo korisne informacije o korištenju javnog prijevoza u Briselu.Također smo kao predaktivnost odradili registraciju na Schoology platformi https://www.schoology.com/ i ukratko se predstavili na zajedničkom Padletu https://padlet.com/elinajokisalo/programming2019
Prvi dan, 9. prosinca, registrirali smo se kao sudionici radionice u Future Classroom Lab-u i međusobno smo se upoznali kroz zanimljive interaktivne aktivnosti.
Slika 1. Upoznavanje sudionika radionice
Efi Saltidou održala je prezentaciju i predavanje na temu Exploring education technology and flexible learning spaces te nas je upoznala s radom Future Classroom Laba. Za razliku od običnih, tradicionalnih učionica, inovativna učionica u Future Classroom Lab-u omogućava aktivno učenje u digitalnom okruženju,potiče učenika na istraživanje i kritičko mišljenje,te omogućava razvoj suradnje i timskog rada.
Slika 2. Future Classroom Lab
Sljedeću prezentaciju održala je Irene Peteraki i predstavila nagrađene ovogodišnje etwinning projekte kao primjere dobre prakse i upoznala nas s etwinning resources. Slijedile su dvije radionice koje je vodila Efi Saltidou na temu Visual programming language: Scratch i MakeyMakey u kojoj smo bili podijeljeni u radne skupine i uspješno odradili zadatke koristeći Scratch, dinamičan vizualni programski jezik za kreiranje različitih animacija s odabranim likovima.
Vrlo zanimljiva je bila i radionica Robotics u kojoj smo se upoznali s mogućnostima korištenja robotike i kodiranja u nastavi različitih predmeta,te smo u radnim timovima sudjelovali u rješavanju problemskog zadatka iz robotike. Na konkretnim primjerima iz nastave uvjerili smo se da je uistinu moguće integrirati robotiku u većinu nastavnih predmeta i da rad na rješavanju određenog problemskog zadatka iz robotike potiče učenika na razmišljanje, aktivno učenje i inovativan pristup u pronalaženju rješenja.
Slika 3. Odjel robotike u Future Classroom Lab-u
Uz pomoć aplikacije Actionbound skenirali smo dobiveni QR kod i sudjelovali u interaktivnom zadatku scavanger hunt u aktivnosti Interactive city walk te smo se na taj način upoznali s centrom Brisela i kulturno-povijesnim znamenitostima grada.Ujedno je to bilo i vrijeme Adventa u Briselu tako da je obilazak samog centra grada bio posebno dojmljiv. Uvečer je organizirana i zajednička neformalna večera gdje smo kroz druženje i ugodan razgovor imali priliku i bolje upoznati sudionike radionice i razmijeniti iskustva u radu.
Drugi dan, 10. prosinca, Jessica Massini je prezentirala temu Code Week i upoznala sudionike s mogućnostima uključivanja učenika i škola u obilježavanje Code Weeka kroz različite aktivnosti kodiranja.Slijedila je radionica Making and tinkering u kojoj smo u radnim skupinama izrađivali 3D čestitku uz primjenu znanja o strujnom krugu. Za uspješnost u ovom zadatku bio je potreban odličan timski rad i suradnja,ali i originalnost i kreativnost u pristupu rješavanja zadanog problema.
Slika 4. Upute za izradu 3D čestitke primjenom znanja o strujnom krugu
Naír Carrera održala je predavanje na temu Analytical thinking and problem-solving, Computational thinking i Computer science unplugged.
Završna aktivnost bila je vezana uz osmišljavanje budućeg projekta – Designing an eTwinning project in programming i kreiranje projektnih timova. Uspostavljena je suradnja sa sudionicima iz Austrije i Poljske te je izrađen okvirni plan budućeg eTwinning projekta. Projekt je predstavljen ukratko i dogovorene su planirane projektne aktivnosti koje će uključiti aktivno učenje,programiranje u Scratchu te uključivanje u Code Week aktivnosti. Na kraju radionice podijeljeni su certifikati sudionicima za uspješnu provedbu svih aktivnosti.
Izuzetno sam zadovoljna stečenim znanjem na ovoj radionici profesionalnog usavršavanja i preporučila bih prijavu na ovakve oblike stručnog usavršavanja svim odgojno-obrazovnim djelatnicima, jer iz prve ruke mogu naučiti puno o suvremenim metodama rada u učionicama budućnosti te trendovima u poučavanju, ali i povezati se s kolegama iz drugih europskih škola i dogovoriti buduću suradnju kroz provedbu zajedničkih projekata.
Slika 5. Dodjela Certifikata sudionicima radionice