Škola plivanja u 4. razredu

jozica_ivancic

Jožica Ivančič

Sažetak

Svake školske godine učenici 4. razreda Osnovne škole Dr. Bogomira Magajne iz Divače pohađa školu plivanja u Lječilištu za mlade i odmaralištu Debeli rtič. U proljeće, najčešće u ožujku ili travnju, od ponedjeljka do petka, okupljaju se učenici matične škole i dvije područne škole. Uvijek sudjeluje više od 40 djece.

Pored provođenja 20-satnog tečaja plivanja, učenici u mediteranskom okruženju istražuju biljke i životinje u moru, uče o bilju, grmlju i drveću u tom okruženju. Flora je uzročno povezana s klimom.

Škola u prirodi završava testom sposobnosti plivanja i dodjelom diploma o završenom tečaju plivanja.

Ključne riječi: 20-satni tečaj plivanja, vožnja brodom, prirodo-znanstvene radionice, druženje djece.

1. Uvod

Nastavnici krenemo u veljači s organizacijom škole plivanja na Debelom rtiču tako da organiziramo roditeljski sastanak, gdje roditelje informiramo o lokaciji, datumu i cijeni boravka. Detaljno im opišemo najčešće aktivnosti koje se odvijaju uz tečaj plivanja. Također dobiju letak s popisom stvari, koje bi djeca trebala imati sa sobom tijekom petodnevnog boravka. Roditelje obavijestimo da u Lječilištu za mlade i odmaralištu Debeli rtič imamo i dječju liječnicu koji osigurava zdravlje djece tijekom boravka.

2. Planiranje aktivnosti

Nastavnici pratitelji i instruktori plivanja svakodnevno pomno planiraju aktivnosti. Sa zaposlenicima na Debelom rtiču se unaprijed dogovorimo za satove plivanja u bazenu i radionice koje nam mogu ponuditi kad plivanja nema. Ostale aktivnosti organiziramo sami. Tečaj plivanja se tako odvija u točno definiranim satima dopodne i popodne.

Posljednje dvije godine nam je u provođenju istraživanja mora pomagala profesorica s Pedagoškog fakulteta u Kopru. Sadržaji sporta, prirodnih i društvenih znanosti stalno se prepliću. Za vrijeme društvenih večeri ili u kišnim vremenima učenici se vesele i zabavljaju pomoću likovnog i glazbenog izričaja.

3. Ciljevi škole plivanja

  • naučiti plivati ili usavršiti tehnike plivanja
  • njegovati odgovoran odnos prema prirodi
  • potaknuti učenike na suradnju i pomaganje jedni drugima
  • usporediti prirodne i društvene sadržaje sa svojim domaćim okruženjem

4. Provedba škole plivanja u Lječilištu za mlade i odmaralištu Debeli rtič

4.1. Prvi dan, ponedjeljak

Ujutro ispred matične škole u Divači krenemo svi učenici i učitelji pratitelji s autobusom prema Ankaranu odnosno Debelom rtiču. U domu Veveriček ostavimo svoju prtljagu i krenemo moru, gdje nas već čeka brod s kojim otplovimo u Piran. Na brodu nam kapetan pokaže kako radi navigacija, a učitelji objašnjavamo učenicima koje sve primSlika 1_Na gradskim zidinima Piranaorske gradove prolazimo dok plovimo. Nakon usidrenja u Piranu, razgledamo srednjovjekovni primorski dvorac. Prolazimo kroz tijesno izgrađeni dvorac do zidina s prekrasnim pogledom. S vidikovca se pruža pogled prema crkvi Sv. Jurija, a na putu do Tartinijevog trga razgledamo još neke druge kulturne ustanove.

Slika 1. Na gradskim zidinama Pirana

Nakon povratka brodom, učenici se smještaju u sobe. Očekivanje s kim će dijeliti sobu, prvi dojam o sobi i pravila napisana u njoj su za neku djecu izazovi prilagođavanja. Još je veći izazov test plivanja, jer za učitelje trenere, cilj je postupno učenje, usavršavanje tehnika za one koji već plivaju, a za neke će to biti početno prilagođavanje vodi i početak Slika 2_Vožnja brodomučenja plivanja.

Prvog dana šetamo uz more i krećemo se u okolini u kojoj će učenici provesti 5 dana. Navečer se djeca druže uz igre i spavaju prvu noć.

Slika 2. Vožnja brodom

4.2. Središnji dio boravka, utorak, srijeda i četvrtak

Prema dogovoru s Pedagoškim fakultetom u Kopru, pozovemo k nama profesoricu da nam pomogne u istraživanju morske obale. Učenici upoznaju floru i faunu u zoni plime. Također koriste pločice s identifikacijskim ključevima. Na taj način pažljivo promatraju i usvajaju nove termine iz prirodnih znanosti. Višegodišnji dojmovi su pokazali da je ovo, osim plivanja, najzanimljivija radionica za učenike.

Po lijepom vremenu si s vrtlaricom razgledamo vegetaciju u parku odmah pored Slika 3_Obilazak vrtaVeveričeka. Biljni vrt, grmlje i drveće učenici uspoređuju s vegetacijom kućnog okoliša, povezujući to s klimom oba okruženja.

Slika 3. Obilazak vrta

U mediteranskoj prirodi uživaju u igri „Skriveno blago“, gdje orijentaciju koriste kako bi pronašli blago s nagradom. U „Čarobnoj šumici“ upoznaju drveće svojim osjetilima te se žmireći orijentiraju uz pomoć prijatelja iz razreda. Prošetaju i rade vježbe na trim stazi.

Budući da svake godine na Debelom rtiču budu i učenici drugih škola, sretnemo se s njima pretposljednju večer na glazbenoj zabavi “Debeli rtič ima talent”. Ohrabrujuće vodstvo moderatorice i povjerenstva s lijepim nagradama odvodi sve učenike na plesni podij u dvorani. Uhvaćeni u ritmu s originalnom odjećom dobivaju nagrade i međusobno se upoznaju te druže.

Ponekad večeri oživimo bingom, kvizom “Male sive ćelije” ili večernjom šetnjom. Također izrađujemo suvenir s motivom mora i napišemo razglednicu svojoj obitelji.

Svakog dana učenici napreduju u plivanju te se dobro slažu sa svojim trenerima. U četvrtak popodne hrabro pristupe testu plivanja gdje dobiju i savjete za poboljšanje brzine ili tehnike prije glavnog testa u petak.

4.3. Posjeta sportaša

Prošla školska godina bila je posebno svečana.

Slovenski Crveni križ i Zaklada Playerspromotions pozvali su na Debeli rtič najboljeg nogometnog golmana na svijetu, Jana Oblaka, s ciljem promicanja zdravog načina života i Slika 4_Učenici s Janom Oblakomsolidarnosti. U kampanji Igraj s nama, učenici su prije polaska u školu u prirodi donirali za svoje vršnjake, koji žive u manje stimulativnom okruženju i ne mogu si priuštiti odmor na moru. Susret s Janom Oblakom, fotografiranje i izvlačenje nagrada za djecu, bilo je posebno iskustvo za sve.

Slika 4. Učenici s Janom Oblakom

4.4. Zadnji dan, petak

Ovo je sjajan dan za učenike jer idu kući. Sa svom ozbiljnošću testiraju se u plivanju, nakon čega slijede čestitke trenera na predstavljanju rezultata, čišćenje soba i nakon ručka već krećemo kući. Svake godine se na putu kući zaustavljamo u Hrastovljama i posjetimo crkvu Sv. Trojstva, Slika 5_Priznanja za plivačka dostignućagdje su u unutrašnjosti najopsežnije sačuvane srednjovjekovne slike s poznatim “Mrtvačkim plesom”.

Poslijepodnevni dolazak u školu u Divači je vrlo emotivan, mnogo puta čak i više za roditelje nego djecu.

Slika 5. Priznanja za plivačka dostignuća

5. Evaluacija

Škola plivanja namijenjena je posebno plivačkoj pismenosti i promociji plivanja, jer je znanje ove vještine od vitalnog značaja. O ovom zadatku brinu nastavnici koji imaju ispit za trenere plivanja. Ako u školi nema dovoljno kvalificiranih trenera, u organizaciji pomažu i djelatnici iz Lječilišta Debeli rtič koji uz nas vode brigu o provedbi škole u prirodi. Učenici čak i prepoznaju neke trenere jer su to redom sve poznati sportaši.

Za učenike je također važno vrijeme kada nisu u bazenu. Učitelji u pratnji pomno po satima određuju sve aktivnosti koje učenici osim plivanja obavljaju. Imamo i dodatne “skrivene” vježbe u slučaju lošeg vremena. Također brinemo i o tome da se osjećaju ugodno zaboravljajući na nostalgiju.

6. Zaključak

Treba naglasiti da se učenici brinu za svoje stvari, higijenu, urednost prostorija i mirne večernje minute prije spavanja prilično samostalno. Upoznaju učenike iz obje podružnice i stječu nove prijatelje. Svakog dana pregledavaju program rada koji učitelji postavljamo na oglasne ploče. Prilagođavaju se pravilima u kući Veveriček i pravilima u bazenu. Uče o novim metodama rada kao što su terenski rad, slušanje objašnjenja drugih stručnjaka i istraživački rad u prirodi.

Kada se u ponedjeljak ponovno sretnemo na nastavi, učenici zapišu svoje dojmove o tome što im se s ljetovanja svidjelo, a što ne. Najčešće spominju nostalgiju, koja je uspješno prevladana, jer su za nagradu dobili brončane, srebrne i zlatne delfine.

Literatura

  1. http://www.zdravilisce-debelirtic.org/AKTUALNO_1/Zaigraj_1/
  2. http://www.slotrips.si/slo/kulturne-znamenitosti/trip/1024/Cerkev-sv.-trojice-v-hrastovljah

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Tečajevi i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.