Upoznajmo Poljsku

andreja_cresnar

Andreja Črešnar

Sažetak

Svake godine naša škola (Osnovna škola Dramlje) sudjeluje u projektu Evropska vas. Ove godine osim naše škole sudjeluju i 34 druge osnovne i srednje škole i vrtići u Savinjskoj regiji. Sve škole i vrtići koji sudjeluju, biraju jednu evropsku zemlju, o kojoj uče cijelu godinu. Naša škola je odabrala Poljsku. Poljska je također jedna od partnerskih zemalja s kojom sudjelujemo u projektu Erasmus +.

8. svibnja održana je završna manifestacija u Celju, gdje su sudjelujuće škole i vrtići predstavili odabranu zemlju. Događanju svake godine prisustvuje i predsjednik države, gospodin Borut Pahor.

Ključne riječi: projekt Evropska vas, Poljska, upoznavanje drugih zemalja

Uvod

Prije nekoliko godina projekt Evropska vas bio je najveći projekt u Sloveniji po broju uključenih organizacija obrazovanja, budući da se odvijao u devet regija, s više od 20 osnovnih škola u svakoj regiji. Do danas je sačuvan samo u Savinjskoj regiji i namijenjen je djeci vrtića, osnovnoškolcima i srednjoškolcima, što ga čini još posebnijim, raznolikijim i zanimljivim.
Cilj i svrha projekta je promicanje međukulturnog razumijevanja, tolerancije, solidarnosti, upoznavanja s drugim nacijama i zemljama u Europskoj uniji, a istovremeno i povećanje svijesti o vlastitom kulturnom identitetu.
Učenici i nastavnici iz različitih škola sudionica uče o zemljama Europske unije, njihovim obilježjima, te ih prezentiraju na središnjem kulturnom događaju na Krekovom trgu u Celju kada obilježavaju Dan Europe (9. svibnja).

Poljska u našoj školi

Istraživanju Poljske posvećujemo se od početka školske godine, a u petak, 15. ožujka, u školi je održan tehnički dan, kojeg smo nazvali Poljski dan. Škola je bila obojena u poljske boje, a svaki je razred pronašao izvornu ideju predstavljanja ove zanimljive zemlje na završnom događaju projekta u svibnju.
Šta smo radili?
1. razred: Pogledali su crtić Lolek i Bolek, a nakon toga su na veliki karton naslikali lik Lolka i Bolka, kojima su izrezali lice, tako da je moguće umetnuti lice u taj otvor i napraviti fotografiju.


image2. razred: Na velik karton naslikali su polje maka s vodenim bojama. Cvjetove maka izradili su od kartona za jaja. Ako niste znali, mak je tradicionalni poljski cvijet.

Slika 1. Polje maka

3. razred: Učenici su naučili tradicionalni poljski ples Mazurka. Čitali su poljsku bajku Susjedi i zatim stvarali ilustracije i napravili plakate, na kojima su zapisivali karakteristike ove bajke. Upoznali su poljsku narodnu umjetnost – fotografije, na kojima je bio prikazan poljski narodni umjetnički cvjetni vez. Nakon toga  sve fotografije izrezali su na 4 dijela. Svaki učenik dobio je samo dio fotografije i morao ju je nacrtati što je točnije moguće.

Zatim su složili sve dijelove, tako da su dobili cjelinu. Slušali su poljsku narodnu glazbu, promatrali poljske narodne plesove, a zatim plesali. Pogledali su karikature Lolka i Bolka i zatim ih nacrtali. Nakon toga su se u parovima igrali igru uimageloga – jedan je bio Lolek, a drugi Bolek. Naučili su nekoliko riječi na poljskom  i brojali do deset. Upoznali su  poljsku kemičarku i fizičarku Marie Curie, koja je otkrila rendgenske zrake (X-ray). Nakon toga su od pamučnih štapića za uši izradili sliku rendgenskih snimaka. Na kraju su pozvali turističkog vodiča, da im ispriča zanimljive stvari o Poljskoj.

Slika 2. Slika rendgenskih snimaka iz pamučnih štapića

4. razred: Slušali su turističkog vodiča, koji im je ispričao zanimljive pojedinosti o Poljskoj. Pogledali su crtić Lolek i Bolek i zatim nacrtali oba lika iz crtića. Upoznali su poljskog slikara Tadeusza Makowskijega i crtali kopije njegovog umjetničkog djela. Naučili su pjesmu Bratec Martin na četiri jezika (slovenski, poljski, španjolski i engleski).

5. razred: Pogledali su crtić Lolek i Bolek. Naslikali su jednog od najstarijih poljskih gradova – Gdansk, koji je poznat po svojoj prekrasnoj arhitekturi.

6. razred: Kooperativno su učili s učenicima trećeg razreda, kojima su čitali poljsku bajku na engleskom i slovenskom jeziku. Djevojke šestog razreda pripremile su foto orijentaciju za učenike trećeg razreda. Na mjestu, gdje je bila snimljena fotografija, učenike trećeg razreda čekali su zadaci, koji su se odnosili na Poljsku.

7. razred: Slušali su zanimljive stvari o Poljskoj, koje im je ispričao turistički vodič. imageIzradili su plakat o poljskoj fizičarki i kemičarki Marie Curie i naučili, zašto je ona tako slavna.

8. i 9. razred: Slušali su predavanje o Poljskoj, kako bi naučili osnovne stvari o njoj. Zatim su pripremili razne poljske deserte.

Slika 3. Poljski deserti

Tijekom cijele školske godine učenici drugog, trećeg i četvrtog razreda pohađali su interesnu aktivnost „Umjetničko stvaralaštvo“, gdje su stvarali razne stvari u vezi sa Poljskom. Često su gledali crtani film Miś Uszatek i zatim crtali medvjeda s uvijenim ušima iz crtića. Bojili su platno  crvenom i bijelom bojom, a zatim iz njimageega napravili poljsku zastavu. Ne velik karton nacrtali su mapu Poljske, koju su zalijepili s malim kuglicama od krep papira u bijeloj i crvenoj boji. Naučili su, da je na grbu Poljske nacrtan bijeli orao. Najprije su ga izradili od plišane žice,  a zatim još i od savijenog papira.
Učenici šestog, sedmog i osmog razreda također su pohađali interesnu aktivnost „Umjetnost“ i napravili su kip Lolka i Bolka veličine jedan metar.

Slika 4. Završna manifestacija u Celju

Naša škola također sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom projektu Erasmus+, u kojeg su uključene i Španjolska i Poljska.

Zaključak

Tijekom cjelogodišnjeg projekta Evropska vas naučili smo mnogo o Poljskoj, upoznali smo njihovu kulturu, tradiciju i način života. Probali smo njihovu hranu, slušali muziku i plesali plesove. Gledali smo njihove crtiće i umjetnička dijela. Otkrili smo, da je Poljska stvarno lijepa zemlja. A što nas najviše raduje – upoznali smo neke poljske učenike, koji su posjetili našu školu u sklopu projekta Erasmus+.

Literatura

  1.  https://euvascelje.splet.arnes.si/o-projektu/
  2. http://210.gvs.arnes.si/wordpress/?p=23727

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.