Podučavanje nepravilnih glagola na engleskom

dragica_filipcic

Dragica Filipčič

Sažetak

U članku predstavljam svoje praktične ideje o tome kako olakšati, približiti i motivirati učenike u učenju nepravilnih glagola na engleskom jeziku.

Imam dvadesetogodišnje iskustvo u podučavanju djece i mladih i kroz svoj rad sam si pomagala u dolje navedenim aktivnostima. Učenikom nudim ideje koje se mogu upotrebljavati za podučavanje ili učenje. Neki će biti više, drugi manje prikladni. Sve ovisi o veličini grupe, dobi i stupnju težine.

Ključne riječi: engleski, motivacija, nepravilni glagoli

1. Uvod

U engleskom jeziku, gramatika prošlog vremena oblikovana je jednostavno dodavanjem svršetka -ed na kraju pravilnih glagola. Nepravilne glagole može biti vrlo teško naučiti jer, kao što ime implicira, ne slijede konvencionalne obrasce ili obrasce logike. To je problem za učenike jer ne postoji pravilo, već mnogo promjena koje se javljaju u oblikovanju prošlog vremena nepravilnih glagola. Ponekad dolazi do promjene samoglasnika (come – came), ponekad se promjeni izgovor (read – read), a ponekad se mijenja cijela riječ (eat- ate). Ponekad se čini kao uzorak (throw – threw, know – knew), poznato ali uvijek postoje iznimke (snow – snowed). Budući da mnogi učenici engleskog jezika izbjegavaju učenje nepravilnih, učitelj može pomoći učeniku sa sljedećim trikovima i aktivnostima.

2. Središnji dio

2. 1. Savjeti za učenje nepravilnih glagola

Slijede savjeti za samostalno, individualno učenje mladih i odraslih.

2. 1. 1. Sastavite grupe nepravilnih glagola

Neki nepravilni glagoli slijede sličan uzorak. Umjesto učenja glagola po abecednom redu, pokušajte ih staviti u slične grupe. Evo nekoliko prijedloga:

  • Glagoli koji ostaju isti u sva tri oblika: present, past i past participle.

primjer: cost i set.

  • Glagoli koji imaju isti oblik past i past participle.

primjer: breed, bred bred i shoot, shot. shot

  • Glagoli koji slijede uzorak I-A-U (swim, swam, swum)
  • Glagoli koji imaju -en obliku u past participle.

Primjeri: speak, spoken ili wake, woken.

Potičemo učenike da pronađu vlastiti obrazac.

2. 1. 2. Naučite novi rječnik s oblicima

Učenje se može olakšati učenjem od početka. Svaki put kada naučite novi glagol, učite o njegovim prošlim oblicima. Ne samo da ste saznali, da STEAL znači uzeti nešto bez dopuštenja. Također morate naučiti, da je STOLE jednostavno prošlo razdoblje i da je STOLEN njegova prošlost.

Zapamtite 10 najčešćih nepravilnih glagola.

Ne koriste se svi nepravilni glagoli jednako često. Umjesto da slijedite abecedni redoslijed popisa, prvo se usredotočite na najčešće korištene riječi.

Počnite s tim vrlo čestim glagolima

  1. Say, said, said
  2. Go, went, gone
  3. Come, came, come
  4. Know, knew, known
  5. Get, got, gotten
  6. Give, gave, given
  7. Become, became, become
  8. Find, found, found
  9. Think, thought, thought
  10. See, saw, seen

i koristite ih u svakodnevnom razgovoru. Zatim dodajte 5 novih.

2. 1. 3. Učite uz pjesme

Još jedan sjajan način za davanje značenja riječima jest korištenje glazbe. Na YouTube-u možete pronaći mnogo pjesama koje će vam pomoći da se lakše naučite. Evo tri ideje: Fluency MC koristi atraktivnu rap pjesmu za podučavanje oblika najčešćih nepravilnih glagola. Adorable Cat Video pripovijeda priču dok podučava glagole. Pronađite popularnu pjesmu sa nepravilnim glagolima (na primjer: Pink: Who knows) Možete raditi puno aktivnosti kao što su: dopunjavati tekst, ustati sa stola kad čuju nepravilan glagol itd.

2. 2. Sedam zabavnih, dinamičnih aktivnosti s nepravilnim glagolima u razredu

2. 2. 1. Nepravilna okrugla lopta

Počnimo s brzom i jednostavnom aktivnošću, koja je uvijek dobro prihvaćena među studentima. Donesite gumenu kuglicu (ili upotrijebite malu gumicu, kuglicu papira ili bilo što drugo što je lagano i sigurno) i započnite igru! Ne bilježite rezultate u ovoj igri. Također možete odabrati želite li ispraviti pogreške ili da to učini drugi učenik.

Odaberite nepravilan glagol i naglas izgovorite osnovni oblik. Izgovorite ime učenika i bacite loptu. Učenik mora uhvatiti loptu i izgovoriti prošli oblik. On baca loptu drugome, koji izgovori treći oblik. Učenik odabere drugi glagol i ponavlja gore navedene korake. Nastavite sve dok svi učenici nemaju priliku sudjelovati.

2. 2. 2. Igra memorije (na stolu)

Ova klasična igra je korisna za ponavljanje i učvršćivanje svih vrsta vokabulara i gramatike. Izrežite glagole sa popisa (jedan skup za svaku skupinu) ili napravite vlastite verbalne kartice. Učenici također mogu kreirati vlastite karte. Podijelite učenike u manje grupe (tri ili četiri u grupi), pomiješajte verbalne kartice i raširite ih licem prema dolje u grubi kvadratni uzorak. Jedan učenik počinje okretanjem dvije karte. Ako učenik dobije odgovarajući glagol (okretanjem osnovnog glagola koji odgovara prethodnom obliku glagola), može zadržati par papirnatih karata. Ako nema podudaranja, učenik mora vratiti kartice i vratiti ih na isto mjesto. Učenik sa najviše parova pobjeđuje!

2. 2. 3. Igra memorije (na tabli)

Ova aktivnost je moja omiljena za ponavljanje nepravilnih glagola. Cijeli razred je uključen. Nacrtajte mrežu na tabli od 20 kvadrata (5 X 4). U gornji lijevi kut svakog kvadrata unesite brojeve 1-20. Imajte glavnu mrežu sa vama, gdje imate deset nepravilnih glagola i deset relevantnih prošlih oblika ispunjenih u mreži (jedan glagol po kvadratu s pomiješanim redom). Učenici idu u dvije skupine. Zamolite jednog učenika iz tima A da odabere jedno polje. Napišite glagol u sredini polja. Neka isti učenik odabere drugo polje. Popunite i ovaj okvir. Ako oba polja stvaraju slaganje (osnovni glagol + prošli glagol), ostavite glagole koji su napisani u poljima i dodajte točku A timu. Ako se ne slažu, obrišite oba polja i ponovite postupak sa učenikom iz tima B. Nastavite sve dok se ne popune sva polja. Za posljednjih nekoliko polja, teže je ako ovaj član tima ignorira posljednje polje (tj. Ako je osnovni glagol odabran, napišite ga u polje, onda vam učenik mora reći prošli glagol bez da vidi posljednje polje i obrnuto). Pobijedi tim sa najviše bodova!

2. 2. 4. Bingo

Bingo je još jedna klasična, popularna igra koja se lako prilagođava ponavljanju nepravilnih glagola. Napravite kopiju prazne Bingo kartice za svakog učenika. Učenici napišu prošli oblik glagola sa popisa (jedan unutar svakog kvadrata) bilo kojim redoslijedom. Središnji kvadrat može biti “slobodan” prostor ako želite. Recite učenicima da mogu viknuti “Bingo!” kada imaju ispunjen jednu horizontalnu, vertikalnu ili dijagonalnu liniju. Učenici više razine moraju ispuniti dva reda.

Nazovite osnovni oblik glagola slučajnim redoslijedom, jedan po jedan. Učenici precrtaju prošle glagole koji odgovaraju osnovi. Nastavite sve dok učenik ne vikne “Bingo!”

2. 2. 5. Trčite do table

Ova aktivnost je korisna jer se studenti kreću!

Prije početka lekcije napišite dva stupca osnovnih glagola na tabli. Stupci moraju biti isti. Odaberite druge, manje uobičajene glagole za izazovniju igru. Podijelite razred na dva tima. Postavite učenike u red nasuprot table. Prvi učenik iz svake ekipe mora trčati do table i napisati prošli oblik bilo kojeg glagola uz osnovni oblik. Učenik također može ispraviti pogrešnu riječ. Važno pravilo je, da učenik ima samo jednu priliku ili ispravljanja ili pisanja. Učenik se zatim vraća i daje kredu sljedećem u redu. Nastavite dok jedan tim ne ispuni sve glagole. Pobjednička momčad je ona, koja prvi rješava točan cijeli stupac na tabli.

2. 2. 6. Igrajte se sa stolicama

Ispred table tri su stolice okrenute prema razredu tako, da učenici mogu sjesti. Prva stolica znači prvi oblik, druga drugi i treća treći. Učenici su podijeljeni u dvije kolone. Učitelj naziva jedan od oblika, na primjer: eaten. Onaj iz kolone koji prvi sjedne na treću stolicu dobiva bod. Pobjednički tim je onaj s najviše bodova.

2. 2. 7. Kaubojska igra

Kauboji u zapadnom svijetu poznati su po brzom okretanju pištolja. Metci u ovoj igri ​​su glagoli. Počinje prvi par, okrenut jedan prema drugome . Učitelj izgovori prvi oblik. Onaj, koji prvi točno kaže drugi i treći oblik, „upuca“ protivnika sa pištoljem prikazanim prstima. Nastavlja sljedeći par itd. Na kraju, najbolji nastavi pucati, dok ne dobijemo pobjednika, najtočnijeg strijelca.

3. Zaključak

Zadatak svakog učitelja je osmisliti učenje, dati mu svrhu i uključiti učenike emocionalno u taj proces. Učenje nepravilnih glagola može biti zamorno, ako se samo čitaju glagola sa popisa. Kako bi pristup bio zanimljiviji i više motivirajući za učenike, nastavnik bira aktivnosti koje uključuju igre, natjecanje, logično razmišljanje, kretanje, pjevanje, govor itd.

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Primjeri dobre prakse i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.