Kina: 128 učenika u učionici

bostjan_hribar

Boštjan Hribar

Sažetak

Autor Boštjan Hribar, godinu dana učio je engleski jezik u Kini u privatnoj školi. Njegov posao je bio poboljšati engleski rječnik studenata i pripremiti ih za usmeni dio mature. U roku od godinu dana upoznao je pravi i teški život kineskih studenata i nastavnika. Konkurencija među studentima postoji još od vrtića. Oni podučavaju mandarinski jezik, matematiku, glazbu, sport, uzorno ponašanje, znanstvenu bazu i povijest Kine. Vrlo je važno da djeca što prije nauče i postignu natprosječne rezultate. Jer to je jedini način da se izdvoje iz gomile vršnjaka koji su im konkurentni već u vrtiću. Djeca su naviknuta na stroge metode rada, učenje razumom, individualnost i mehaničko ponavljanje za odgajateljima. Mandarinski kineski jezik je nacionalni jezik Kine i službeni jezik, koji se uči u svim školama Kine i Tajvana. Piše se hanskim i fonetskim pismom.

Ključne riječi: Kina, obrazovanje, TEFL, privatna škola, konkurencija, život učenika.

DSCN3412 (1)
Slika 1. Djeca u vrtiću. Ruke na leđima, kako bi sjedili uspravno.

U 6.00 sati ujutro, probudila bi nas, svaki dan glazba (obično kineska klasika) na školskom kampusu. To je bio početak radnog dana za studente i učitelje. U 6.30 sati ujutro počele su nastave u učionicama, koje su se održavale u tišini do 8 sati. Zatim bi uslijedila pauza od 20 minuta za doručak. Ujutro bismo proveli 5 sati za učenje, što bi završilo u 12.00 sati. Riža je obavezan obrok za ručak u plastičnoj posudi sličnoj frizbiju, sa biljnim dodacima, ponekad i mesom. Pauza. U 14.00 sati se ponovno oglasila glazba na kampusu, najavivši početak popodnevne lekcije. Zadatak učenica bio je skupljati smeće u školskom okruženju. Prvi poslijepodnevni sat počeo bi u 14.15, lekcija bi trajala do 17.20. Izbor jela za večeru bio je sličan izboru za ručak. Učenje se nastavilo od 19:00 nadalje. Svaki dan. Mnogo puta sam se stidio u dubini svoje duše, kada bi me glazba probudila u polusnu, dok sam spavao u toplom krevetu, koja bi u 21.45 najavila kraj lekcije. 7000 učenika i 350 nastavnika ispunilo bi nastavničke obveze toga dana i otišli bi na spavanje. Svaki dan. DSCN4479
 

Slika 2. Raspored studenata u ovoj školi: 6.30-7.45 (učenje), 7.45-8.15 (doručak), 8.15-12.00 (nastava), 12.00-14.15 (ručak), 14.15-17.30 (nastava) i 17.30-21.45 (učenje).

 

Učenici i studenti srednje škole Duchang (provincija Jianxi) mogu otići kući samo dva puta mjesečno. U petak poslijepodne, autobusi bi ih čekali na školskom dvorištu, a vratili bi se u nedjelju. Moj je zadatak bio poboljšati engleski rječnik studenata i pripremiti ih za usmeni dio mature. Podučavao sam četiri sata dnevno, radionica je trajala od ponedjeljka do petka. Neuk (kao što sam bio na početku) probudio bih učenike, koji su spavali tijekom nastave, i podsjetio ih na “europske obrazovne stavove” o nepoštivanju (spavanju). Umorni studenti usmjerili bi oči prema tlu, neki su se čak i ispričali. Kada sam upoznao njihovu svakodnevnu rutinu, više ih nisam budio. Podučavao sam 21 odjel. Najveći broj učeniku u jednom odjelu bio je 128, a u najmanjem (samo) 58 učenika. Znati barem većinu po imenu – znanstvena fantastika. Disciplina i posao. IMG_1361

Slika 3. Učenici pod strogim okom vojnika pripremaju se za državno slavlje. Nekoliko sati dnevno vježbaju. Čast je nositi vojnu uniformu, tako da se zanemarivanje pravila tijekom vježbe odmah kažnjava.

Kada bi učitelj došao na sat i zakoračio na povišenu platformu, učenici bi ustali i odpjevali domoljubnu pjesmu. Osim individualnog pristupa i sličnih “pristupa učenju”, rad se temeljio na mehaničkom, grupnom i glasnom ponavljanju sadržaja. Učenici bi dobili udžbenik i radnu knjižicu (bez fotografija) za svaki predmet, koji bi bio obrađen u roku od tri mjeseca. Svake godine zamijenjuju četiri seta udžbenika. Nakon tri mjeseca pisali bi testove tjedan dana i vrednovali znanje iz svih predmeta. Bio je to najstresniji tjedan za studente i učitelje. Neki učitelji su morali ispraviti 1000 (!) testova za nekoliko dana. Ako bi učitelj došao u razred nakon školskog zvona, bio bi kažnjen sa 100 yuana. U kutu svakog razreda, kamera se koristila za praćenje učiteljeve točnosti/prisutnosti. Škola je također imala zaposlenika, nezavisnog inspektora, koji je u svakom razredu osobno provjeravao prisutnost učitelja (koji bi ga popisao u registar nazočnih). Klasifikatori su bili najprometniji i financijski najteži. Ako su učenici slabo učili, na primjer, matematiku, škola bi kaznila i učitelja matematike i razrednog učitelja. To pravilo vrijedi za sve predmetne učitelje i za razred. Učenici žive u hostelima, brinu se sami o sebi. U sobi se nalazile dva kreveta na kat, stol i svjetlo. Nema radijatora i interneta. Tijekom zime učio sam u jakni, kapi i rukavicama. Da ne spominjem učenike koji su cijeli dan sjedili u hladnim učionicama. Ako bi razbili staklo na prozoru, morali bi sami platiti štetu. Budući da nisu imali novca, pokrili bi prozore novinama ili udžbenicima.
    Danas sam slovenskim studentima dao domaću zadaću, da zagrle roditelje i zahvale im se weiza sve. ”Zašto? Danas nije praznik.” bio je odgovor.

Slika 4. Djeca u privatnom vrtiću na predstavi za roditelje. Starija djeca su u plavoj i ružičastoj odjeći, a najmlađi su u vojnim uniformama i narodnim nošnjama.

 

Zaključak

Kina je zemlja od 1.3 milijardi stanovnika u kojoj barem njih pola želi učiti engleski jezik, jer znanje engleskog jezika omogućuje komunikaciju sa svijetom i donosi zaradu. Učenje engleskog jezika sa stranim učiteljima je stvar prestiža. Potražnja za učiteljima engleskog jezika je tolika da ne može biti zadovoljena i upravo zato je moguće nekad dobiti posao bez kvalifikacija i iskustva. Trebali biste biti visoko obrazovani (Bachelor’s degree). Engleski bi vam trebao biti materinji jezik, a ako nije onda biste barem trebali posjedovati diplomu Bachelora iz zemlje engleskog govornog područja. Trebali biste biti certificirani učitelj engleskog jezika, odnosno imati TEFL/TESOL certifikat, imati minimalno dvije godine radnog iskustva i morate biti stariji od 25 godina. Uvijek morate podnijeti medicinska izvješća. Pronaći posao učitelja engleskog jezika u Kini nije teško, ali pronaći dobru školu koja nudi korektne uvijete i poštuje ih, nije jednostavno.

Fotografije (Hribar Boštjan)

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Posjeti i označen sa , , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.