Hrvatski učitelji i učenici uključeni u svjetski projekt

„Innovate your dreams“

jasminka_belscak

Jasminka Belščak

slika1Cilj projekta „Innovate your dreams 2019.“ jest osposobiti učenike za razumijevanje i rad na radnim mjestima u budućnosti. Projekt se temelji na istraživanju koje je zaključilo kako će se 65% djece, koja se sada nalaze u osnovnim školama, na kraju svog školovanja zaposliti u slika2potpuno novim vrstama poslova koji još ne postoje. U projekt se mogu uključiti učenici od 7 do 16 godina. Tijekom projekta oni će učiti o industrijama koje će se stvarati u budućnosti i o ulozi koju tehnologija ima na preobrazbu cijelog svijeta. Također, za vrijeme trajanja projekta podučavat će se 3 oSlika3d 17 Ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih naroda (Suistainable Development Goals – SDGs) koji su opisani u Agendi za održivi razvoj do 2030. godine. To su kvalitetno obrazovanje, pristupačna i čista energija te industrija, inovacije i infrastruktura. Ovaj projekt promiče viziju STE(A)M-a i iskustva temeljena na STEM-u.

Za 55 država rasprostranjenih po različitim dijelovima svijeta određeni su koordinatori. U projekt je uključeno više od 2000 učitelja i škola, a za aktivno sudjelovanje u projektu je registrirano više od 100000 učenika. U prvoj fazi projekta, koja je za sada provedena i završava krajem ožujka 2019., sudjelovalo je 45 država. Koordinatori za Hrvatsku su učitelj Ivo Žikić iz OŠ dr. Josipa Pančića iz Bribira i učiteljica Lucija Nikičić iz OŠ „Ivana Brlić-Mažuranić“ iz Slavonskog Broda. Oni su uspješno vodili te bili neophodna i kontinuirana podrška u radu za 50 registriranih učitelja iz Hrvatske. Na natječaju za službenu himnu projekta pobijedio je tekst koji je napisala učiteljica Mirela Radošević iz OŠ „Petar Zrinski“, Čabar. Učiteljica Tihana Opetuk Živković iz OŠ Eugena Kvaternika, Velika Gorica komponirala je prijedlog za službenu himnu projekta. Svih 55 prijavljenih država, kao i nove zainteresirane države, učitelji i učenici, mogu se uključiti u drugu fazu projekta koja počinje 1. travnja 2019.

Svaki tjedan učitelji su primali tjedne zadatke od osnivača i koordinatora te su ih odrađislika4vali zajedno s učenicima. Jedna od uključenih škola je i Osnovna škola Petrijanec čijih je 19 učenika 7.b razreda pod vodstvom mentorice, učiteljice savjetnice iz informatike Jasminke Belščak, marljivo odradilo svih 6 zadanih zadataka. Za svoj su rad učenici i učiteljica nagrađeni certifikatom koji im je dodijelio osnivač projekta pedagog, učitelj Khurram Shehzad iz Pakistana.  Učenicima je najzanimljiviji zadatak bio osmisliti zanimanja koja će nastati u budućnosti i kojima će se baviti ljudi. Ta zanimanja trebala bi pomoći u rješavanju problema koje su učenici otkrili: nedostatak komunikacije i nerazumijevanje, pasivni stil života, premalo izumitelja, sporo putovanje na velike udaljenosti i nezanimljivo poučavanje.

slika5slika6

Nova zanimanja, poput teleportera, prevoditelja vanzemaljcima, učitelja holograma i robota izumitelja, ujedinili su u umnu mapu napravljenu u WEB 2.0 alatu Mindmup. Slika7Svoje su ideje predstavili svim zainteresiranim učenicima u školi. U svojem su radu učenici primijenili 4K sposobnosti 21. stoljeća: komunikaciju, kritičko promišljanje, kreativnost i kolaboraciju, tj. suradnju. Za timski su rad koristili sve alate iz Office-a 365 za škole, no najviše ih je zainteresirao Sway. Proučavali su povijest nastanka kotača te došli do zaključka kako i vjetroelektrane temelje svoj rad na izumu kotača. Proučavanjem rada vjetroelektrane shvatili su kako je vjetar obnovljiv izvor energije kao i voda i sunce, stoga je potrebno što više iskorištavati upravo te izvore energije kako bi naš planet ostao čist i zdrav.

S obzirom na to da je projekt „Innovate your dreams“ svjetski projekt, jedan od zadataka bio je i korištenje aplikacije Prevoditelj. Učenici su odlučili prevesti naziv projekta s engleskog jezika na hrvatski jezik i na jezike partnerskih škola u dva Erasmus projekta u slika8kojima Osnovna škola Petrijanec sudjeluje: „No Place For Hate“ i „European School Post“. Naziv projekta na engleskom, hrvatskom, rumunjskom, turskom, poljskom, portugalskom, slovačkom, bugarskom i grčkom jeziku ujedinili su u oblak riječi pomoću WEB 2.0 alata Wordclouds. Učenici su u svom radu pokazali veliku kreativnost i maštu, ali i odgovornost te spremnost u aktivnom i odgovornom djelovanju.