Dan sigurnijeg interneta u OŠ Zrinskih i Frankopana Otočac

valentina_pajdakovic

Valentina Pajdaković

I ove školske godine u OŠ Zrinskih i Frankopana Otočac obilježili smo Dan sigurnijeg interneta. Za učenike 5.-8. razreda tim povodom organizirane su različite aktivnosti.

Za učenike 5. i 6. razreda organiziran je Kviz o sigurnosti na internetu u interaktivnoj učionici s tabletima. Međusobno su se natjecale ekipe od 3-4 predstavnika učenika pojedinog razrednog odjela. Kviz je pripremljen u alatu Kahoot, a pitanja su se uglavnom odnosila na pravila ponašanja na internetu te različite situacije koje se događaju u virtualnom prostoru u kojima je potrebno ispravno postupiti. Osim što je bilo zabavno, učenici su stekli i neka nova znanja.

Svi učenici 5.-8. razreda imali su mogućnost 4. i 5. veljače sudjelovati u online kvizu znanja o sigurnosti na internetu kojem su mogli pristupiti u školi i od kuće. Poveznica za sudjelovanje u kvizu učenicima je bila dostupna putem mrežnih stranica škole. Kviz je pripremljen u alatu Microsoft Forms a za sudjelovanje u Kvizu učenici su se prijavljivali svojim AAI@Edu.hr korisničkim identitetom.

Sljedeći dan proglasili smo pobjednike kviza. Rezultati najuspješnijih ekipa objavljeni su na oglasnoj ploči u školi. Ekipi učenika koja je postigla najbolji uspjeh te učeniku 5. razreda koji je postigao najbolji uspjeh na online kvizu dodijeljene su Diplome.

Nakon provedenih aktivnosti vidljivo je da su učenici puno više zainteresirani za grupne aktivnosti nego za individualno rješavanje online kviza iako su isti mogli rješavati i kod kuće te će se sljedeći put organizirati više ekipnih natjecanja.

U tjednu od 4.-8. veljače u svim razrednim odjelima na nastavi Informatike provedene su različite aktivnosti s učenicima.

S učenicima 5. razreda provedene su aktivnosti koje su uključivale korištenje više različitih online alata. Scenarij učenja učenicima je bio dostupan putem linoit ploče s kojom su se učenici već ranije koristili. Na početku sata učenici su dobili zadatak procijeniti svoje znanje o sigurnosti na internetu putem dijeljene ploče pripremljene u alatu Witeboard.

U sljedećoj aktivnosti učenici su radom u paru istraživali opasnosti interneta, a za to su se koristili dostupnim udžbenikom kurikuluma Pet za net i brošurom Sigurnije na internetu kao i ostalim dostupnim informacijama na internetu. Rezultate svojeg istraživanja zapisivali su u datoteku. Zajednički smo pogledali i komentirali video sadržaj ‘Child Focus ‘E-safety’ . Nakon toga učenici su u predloženom alatu za izradu umne mape (Popplet ili Bubble.us) izradili umnu mapu na istu temu. U ovom trenutku smo naglasili da neki mrežni servisi omogućuju rad bez prijave i registracije a neki zahtijevaju prijavu i da je to potrebno istražiti prije nego započnemo rad.

Nakon toga učenici su se zabavili uz online igru Imam dobru lozinku (Kurikulum Pet za net) kojom su se prisjetili ranije naučenog o dobrim i lošim lozinkama. Prisjetili smo se i što su to osobne informacije čitanjem i komentiranjem odabranog teksta Kurikuluma Pet za net (Modul_3_4_2) te koristili Kalkulator privatnosti (HAKOM) pomoću kojeg dobivamo procijenjenu informaciju o riziku kojem se izlažemo upisivanjem određenih osobnih informacija na internetu.

U sljedećoj aktivnosti upoznali smo se s pojmom elektroničkog nasilja te pravilima ponašanja na internetu pri čemu su učenici samostalno izučavali sadržaje kurikuluma Pet za net (Modul3_5_1, Modul 3_2_3) te rješavali online kviz Ponašanje na internetu. Pogledali smo i video sadržaj Cyberbullying prevencija nasilja na Internetu i društvenim mrežama uz raspravili o sadržaju.

Učenici su upoznali Internet bonton koji je dostupan na stranicama CARNet-a. Nakon toga svaki učenik je imao zadatak na linoit ploču upisati najmanje jedno pravilo pristojnog ponašanja na internetu. Svaku od provedenih aktivnosti zajedno smo komentirali i potkrijepili primjerima.

Posljednje aktivnosti odnosile su ne samorefleksiju nakon provedenih aktivnosti. Učenici su putem već spomenute dijeljene ploče ponovno procijenili svoje znanje o sigurnosti na internetu te procijenili svoje zalaganje i sudjelovanje u provedenim aktivnostima. Radove koje su učenici izradili tijekom sata u sklopu završnih aktivnosti učenici su pohranili na OneDrive, alat koji smo izabrali za izradu učeničkog e-portfolija.

Za domaću zadaću učenici su dobili zadatke koje se preporučuje izraditi zajedno s roditeljima: 10 pitanja o sigurnosti na internetu i Ja imam dobru lozinku, a ti ? (Kurikulum Pet za net).

Blok sat nastave informatike brzo je prošao, učenici su rado sudjelovali u svim ponuđenim aktivnostima kao i raspravi. Učenici su pozvani da i dalje proširuju svoja znanja o sigurnosti na internetu te dobili preporuku da i ubuduće koriste dodatne izvore znanja kao što su Kurikulum Sigurnih pet za sigurni net, Nacionalni CERT i Medijska pismenost. Provedbom opisanih aktivnosti ostvareni su obavezni odgojno-obrazovni ishodi predviđeni Kurikulumom nastave informatike te više međupredmetnih tema ,a koji se odnose na razvoj digitalnih i komunikacijskih kompetencija kao i osobni i socijalni razvoj pojedinca.

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.