Istraživanje šume s vjevericom Zelenkom

petra_avgustin

Petra Avguštin

Sažetak

S učenicima smo otišli istraživati šumu. Svaki učenik je dobio radni list za rad na postajama. Djeci sam pročitala priču o vjeverici Zelenki, koja želi sa njima istraživati svijet u šumi. S vjevericom smo onda otišli u šumu. Kada su učenici riješili sve zadatke po postajama, zaradili su nagradu koju im je Zelenko ostavio u blizini šume.

Koju nagradu im je ostavio saznajte sami!

Obrazovni sadržaj: šuma

METODE PODUČAVANJA

  • frontalni rad
  • rad s konkretnim materijalom
  • promatranje, dodirivanje, slušanje
  • rad u skupinama
  • rad s pričom
  • ispitivanje
  • rad po postajama
  • objašnjenje, razgovor

CILJEVI

Učenici:

  • pravilno se ponašaju u šumi, poštuju živa bića u šumi
  • identificiraju različite vrste drveća
  • istražuju šumu sa svim svojim osjetilima
  • određuju smjer neba i orijentiraju se u prirodi
  • pravilno odvajaju otpad
  • ocjenjuju i mjere opseg debla i bilježe rezultat s mjernim brojem i jedinicom
  • razvijaju preciznost kod bacanja šišarki u metu
  • pronalaze rješenja zagonetki
  • slušaju priču s važnom porukom o ponašanju u šumi
  • pjevaju poznatu slovensku narodnu pjesmu
  • umjetnički stvaraju s prirodnim materijalom
  • razumiju važnost ljudskog zdravlja i kako održavati zdravlje
  • kritički vrjednuju važnost zaštite prirode

Tijek rada

U razredu sam razgovarala s učenicima o odlasku u šumu i što ćemo tamo raditi. Svaki učenik je dobio radni list (dodatak 1), s detaljnim uputama za rad na postajama. Zaustavili smo se prije ulaska u šumu. Učenicima sam prvo pročitala zagonetke o životinjama, biljkama i plodovima u šumi, a sami su tražili rješenja. Potom smo se igrali pantomime, gdje su djeca morala s pokretima imitirati šumske životinje i biljke.

clip_image002Nakon toga sam učenicima pročitala priču o vjeverici Zelenki (dodatak 2), koja želi s njima istraživati svijet u šumi. Priču sam sama napisala. Nakon toga smo se kao vjeverice razgibavali i podijelili u skupine od 3 učenika. Svaki učenik je dobio ogrlicu s likom vjeverice. Tko je imao istu sliku vjeverice, formirao je skupinu. Potom je počeo rad na postajama, gdje su sa svim svojim osjetilima istraživali svijet (dodirivanje, mirisanje, promatranje, slušanje).

clip_image004clip_image006clip_image010clip_image012clip_image008

Kada su učenici riješili sve zadatke po postajama, zaradili su clip_image014nagradu koju im je Zelenko ostavio u blizini šume. Zajedno smo odredili u kojem je smjeru sjever, a onda sam im rekla da se skriveno blago skriva na istoku. Pronašli su kutiju i kad su je otvorili u njoj su ugledali zlatne žirove.

Na putu natrag u školu učenici su morali pronaći stablo na kojem će izrasti žirovi. Kad su ga pronašli počeli su glasno i uzbuđeno vikati. U međuvremenu smo identificirali i utvrdili druge vrste drveća. Prije odlaska iz šume sakupljali smo šišarke, grančice, otpalo lišće, kamenčiće te potom na travnatim površinama školskog igrališta likovno stvarali s prirodnim materijalom.

clip_image016clip_image018clip_image020clip_image022

Zaključak

Djeca su naučili više o suradnji kod rada u skupinama, a svaki član skupine je preuzeo svoj dio odgovornosti. Ako netko nije znao kako bi započeo zadatak ostali su mu objasnili. Osjećali su međusobnu povezanost i bili su svjesni šume te pokazali poštivanje prema prirodnom okruženju. U šumi nisu glasno vikali, bili su opušteni, pažljivo su osluškivali zvukove oko sebe i nisu nanosili štetu živim bićima. Morali su kontrolirati vlastite emocije kada sa šišarkama ne bi pogodili metu. Opustili su se u šumi i osjećali se ugodno jer nisu morali sjedati u klupama i učiti na klasičan način. U školi su razmišljali o onome što su novo naučili tijekom ovog istraživačkog dana. Kritički su razmišljali o tome što svaki pojedinac može učiniti da bi priroda ostala netaknuta. Učenici su mogli biti kreativni u rješavanju zadataka i svatko je na drugačiji način obavljao zadatke. Velik dio kreativnosti također je prikazan u stvaranju s prirodnim materijalima.

Na kraju, učenici su podijeli svoja osjećanja o onome što im se svidjelo tijekom istraživanja šume. Djeca su naglasila da vole učiti vani, jer im to omogućava više gibanja i istraživanja, te su naglasili da žele više časova ove vrste.

 dodatak1dodatak1a

DODATAK 2

PRIČA ZA UVODNU MOTIVACIJU
ISTRAŽIVANJE ŠUME SA VJEVERICOM ZELENKOM

Mama vjeverica je dobila 3 mladunčeta. Među njima je jedan bio baš znatiželjan, to je bila vjeverica Zelenko. Jednog dana je odlučio napustiti gnijezdo i istražiti svijet u kojem se rodio. Gnijezdo u kojem je tako dugo živio je bilo za njega premaleno i previše dosadno, jer mu nije nudilo priliku da otkriva nove stvari. S druge strane, šuma je beskrajno velika i pruža brojne mogućnosti za istraživanje, skakanje i otkrivanje novih kutova za skrivanje žirova. Vjeverica Zelenko mora mnogo naučiti o svijetu, a vi ćete mu pomoći. U šumi se skriva nekoliko zadataka koji su za vjeverica tvrd orah. S prijateljima ćete mu pomoći pronaći odgovore.

Istražite svijet u šumi sa svim svojim osjetilima. Slušajte što vam drveće šapuće, mirišite zrak, dodirujte koru drveća, pažljivo promatrajte lišće, grmlje, zemlju, travu i sve na što upoznate. Ali nemojte zaboraviti! U šumi smo samo posjetitelji i ponašamo se sukladno s tim. U šumi samo gledamo živa bića. Biljke i životinje ćemo pustiti tamo gdje su, u njihovim prirodnim obitavalištima. Prije svega, morat ćemo uključiti dva važna gumba: mozak da bismo došli do rješenja i srce da u potrazi za rješenjima ne

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Priprema za nastavu i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.