Graničar s dvije lopte

karmen_ignoto

Karmen Ignoto

20180322_153235U OŠ Jurja Dobrile u Rovinju učitelji pomiču granice poučavanja uključujući se i u Erasmus+ programe. Tako su osmislili projekt Dvije strane Gaussa s ciljem da se više posvete nadarenim učenicima i učenicima s posebnim potrebama. Prigode za takvo djelovanje nam se pružaju svakodnevno, pa tako i u igri graničara.

Graničar je igra koju djeca rado igraju i koje se rado sjećaju kad odrastu. Igra se između dvije vatre, između četiri vatre, u jednom polju, u dva polja, na spašavanje, bez spašavanja. Nezaobilazna je to igra na velikim odmorima, sportskim turnirima, izletima, ekskurzijama, satovima Tjelesne i zdravstvene kulture, rođendanskim proslavama i sličnim događanjima.

Kako bi sudionici što aktivnije sudjelovali u igri omogućeno je „ spašavanje života „ prigodom uspješnog hvatanja lopte. No učenici ,koji su pogođeni i moraju izaći iz polja, često teško dočekaju svoj ponovni ulazak u igru.

U 4.b razredu je do povećanja minutaže aktivne igre u polju došlo sasvim slučajno. Na igralištu su bile dvije lopte različitih boja. Razred se nije mogao odlučiti kojom će loptom igrati. Netko je poviknuo: “Pa neka budu dvije lopte istovremeno!“ Izazov je prihvaćen!

20180322_153348No, igra se počela odvijati velikom brzinom. Jedan sudac to nije mogao objektivno pratiti. Nailazili su na razne nedoumice u suđenju. Igra se često morala zaustavljati, ali je privukla većinu učenika. Bilo je dinamičnije, brže, aktivnije, veselije. Trebalo je identificirati novonastale situacije koje nisu imale definirana pravila.

Sve je to rezultiralo projektom u kojeg su bili uključeni učenici trećih i četvrtih razreda OŠ Jurja Dobrile iz Rovinja. Tijekom nastavne godine 2017./2018. skupljala su se iskustva u svakom odjelu posebno da bi se na kraju iz njih izvukla nova pravila.

Usvojena pravila

Lopte moraju biti vizualno jako različite.

Moraju suditi dvije osobe i svaka prati putanju jedne lopte.

Ako učenik ima loptu u rukama i tu loptu pogodi druga lopta, ne izlazi iz igre.

Učenik smije zadržavati loptu u rukama ( čekajući da ga druga pogodi) 5 sekundi.

20180322_154222Jedan učenik može istovremeno biti izložen napadu dviju lopti.

Kad graničar ulazi u igru, dobiva obje lopte i dva života.

U igri graničara na spašavanje učenik koji je uhvatio loptu mora u najkraćem roku odabrati učenika kojeg će spasiti inače gubi taj privilegij.

Bilo je zabavno stvarati nova pravila, oko njih diskutirati i svoje stavove argumentirati. Sigurno će ovakav način igre postati je zanimljiv i učenicima drugih škola u Rovinju, a možda i šire.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.