Pozitivni učinki živali v razredu

mojca_kruh

Mojca Kruh

V 1. d razredu smo imeli v šolskem letu 2016/2017 posebno priložnost, da spoznamo v živo imageveliko živali od blizu in daleč. To smo poimenovali kar razredni projekt »Živali na obisku«. Vsako sredo nam je sošolka Živa prinesla na obisk novega živalskega sošolca ali sošolko. Nekatere smo samo opazovali, nekaj pa smo jih lahko vzeli tudi ven iz vivarija in se jih dotaknili, božali in držali. Izvedeli smo veliko novega, zanimivega in poučnega. Spoznali smo: podgane, sikajočega ščurka, bradato agamo, kraljevskega pitona, ptičjega pajka, drevesno žabo, puščavskega tekača, vražjega paličnjaka, jamskega ščurka, stepske murne, kraljevega pitona, gekona, želvo, mlečno kačo in mačjega mladiča.

imageUčenka nam je najprej predstavila katero žival je prinesla in povedala kar je vedela o določeni živali. Sledil je razgovor in vprašanja učencev. Žival je bila cel dopoldan v učilnici. Učenci so jo lahko opazovali tudi med odmori in vprašali sošolko kar jih je zanimalo tudi takrat.

Tedenski obiski živali v razredu so imeli veliko prednosti. IZOBRAŽEVALNI POMEN (povečanje besednega zaklada, pomoč pri dolgo in kratkoročnem spominu, izboljšanje poznavanja pojmov, kot so velikost, barva, …), MOTIVACIJSKI POMEN (izboljšanje pripravljenosti za sodelovanje v skupinskih aktivnostih, izboljšanje medsebojne interakcije, izboljšanje interakcije z osebjem), EMPATIJA (zmožnost posameznika, da zazna in razume občutja ter razmišljanja druge osebe, vendar se z njo ne poistoveti) Otroci vidijo žival kot sovrstnika. Otroka je empatije lažje naučiti ob živali kot ob človeku. MEDSEBOJNI ODNOSI (zveza medsebojnega zaupanja ali občutka povezanosti ali povezovanje)

Živali imajo sposobnost odpiranja kanalov čustveno varne in ne grozeče komunikacije.

Živali pomagajo ustvariti čustveno varno ozračje. Prisotnost živali odpira poti skozi človekovo prvotno zadržanost. Posebno otroci največkrat projicirajo svoje občutke in izkušnje na žival.), SPREJEMANJE (naklonjeno sprejemanje ali priznavanje) Živali sprejemajo brez omejitev. Ne zanima jih, kako oseba videti ali kaj reče. Živalsko sprejemanje je brez obsojanj, ne pozna zamer in je brez zapletov zaradi psiholoških iger, ki so prisotne med ljudmi.

RAZVEDRILO Najmanj kar lahko žival prispeva je, da že samo s svojo prisotnostjo ponudi neko vrsto razvedrila. Izboljšanje učenčevega razpoloženja. SOCIALIZACIJA (vključevanje v skupino in prilagajanje) ZMANJŠEVANJE STRESA.

imageimage

Pozitivni učinki:

  • večja samostojnost
  • zmanjševanje neprimernega vedenja
  • prilagajanje lastnega vedenja k drugemu vedenju
  • večja stopnja empatije
  • pozitiven odnos do živali
  • večja odgovornost
  • skrb za živali
  • večja šolska uspešnost
  • zdrava osebnostna rast  
  • zvišana stopnja koncentracije
  • pridobitev naklonjenost
  • izboljšanje priklica in spomina
  • zvišana stopnja motivacije
  • pridobitev socialnih veščin
  • pridobitev socialnih spretnosti
  • dolgotrajnejša pozornost
  • višja stopnja samozaupanja in samovrednotenja
  • kvalitetnejše in lažje sodelovanje
  • povečana sposobnost zaupanja
  • izboljšanje sposobnosti reševanja problemov
  • zmanjševanje manipulativnega vedenja
  • izboljšanje izražanja občutkov
  • boljše vključevanje v šolski sistem in družbo
  • kvalitetnejše vrstniško vključevanje

Živali nam omogočajo in dajejo brezpogojno ljubezen in naklonjenost. Lahko igrajo vlogo prijatelja, zaupnika … Z njihovo pomočjo se naučimo določenih veščin (vzpostaviti in ohranjati socialne odnose). Pomagajo nam vzpostaviti zaupanje, avtonomnost, odgovornost, in empatijo do drugih.

imageObiski živali v različnih inštitucijah, kot so na primer vrtci, šole, domovi za ostarele, pediatrične klinike, zavodi, imajo poleg zniževanja krvnega tlaka in srčnega utripa vsesplošni pomirjevalni učinek. Povečajo tudi občutek skupinske pripadnosti, tako da ljudje lažje navezujejo stike z drugimi.

Druženje z živalmi izboljša samopodobo, zmanjšuje depresivnost, občimageutke osamljenosti, pesimizma, zmanjšuje tesnobnost, napetost, zveča motivacijo za opravljanje drugih vsakodnevnih stvari, poviša raven t. i. “hormonov sreče” (endorfinov). S tem pripomore k splošnemu boljšemu počutju, večji sproščenosti in predvsem zadovoljstvu s samim seboj.

Misli učencev:

KLARA: »Všeč mi je bil ptičji pajek. Kačo sem lahko prijela.«
JOŠT: »Velik kuščar, ko je bil jezen, je imel črno piko in skalo, da se je lahko skril. Sikajoči ščurki so mi bili všeč, ker je eden padel in se je skril in sikal pod stolom.«
LEA: »Všeč so mi bile podgane, ki so pri pouku spale in naučila sem se, kaj jedo in pijejo.«
MAX: »Agama, ker ima črno liso, ko je jezna.«
MAJA: »Ptičji pajek mi je bil zanimiv, ker je imel veliko nog in je bil črno bele barve.«
EVA: »Puščavski tekač je imel zelo dolg rep. Tudi drevesna žaba mi je bila zanimiva, ker se je skrivala.«
imageTINKARA: »Kača, ker sem jo lahko pobožala.«
JAKA: »Ptičji pajek, ker se je premikal in imel več nog.«
SARA: »Kača, ker je imela zelo lepe vzorce na svoji koži. Sikajoči ščurki so bili zanimivi, ker so sikali, ko jih je bilo strah.«
ŽIGA: »Vse živali so mi bile všeč, ker so prišle k nam v šolo.«
ŽIVA: »Ko sem pripovedovala o živalih, mi je bilo lepo in zelo sem bila vesela, da sem lahko sošolcem prinesla pokazat svoje živali.«
GAŠPER: »Všeč so mi bile drevesne žabe, ko so plezale po mreži.«
EDIN: »Pri živalih, ki sem jih videl, mi je bilo všeč to, da sem jih lahko gledal in opazoval.«

image

Zaključek

Živali so na učence vplivale zelo dobro. Druženje in prijateljevanje med učenci in živalmi je bila lepa in pozitivna izkušnja za vse. Ugotovili smo, da so živali na nas preprosto zdravilno vplivale. Ta izkušnja nam bo ostala še dolgo v spominu.

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.