Izdelek za novoletni bazar

anamarija_cvek

Anamarija Cvek

Uvod

Na naši šoli že več let pripravljamo novoletni bazar. Tako je bilo tudi v preteklem letu.

Na stojnicah obiskovalcem ponudimo izdelke, ki so jih naredili učenci naše šole, pogostimo jih s čajem in sveže pečenimi palačinkami, za najmlajše pa pripravimo kratek športni poligon. Obiskovalcem tako pričaramo nekaj prazničnega vzdušja, da vsaj za trenutek lahko pozabijo na vsakdanje skrbi.

Obisk je zadovoljiv, saj starši, stari starši ter znanci naših učencev radi pridejo, pogledajo in izberejo izdelke, ki so jih učenci naredili sami pod vodstvom učiteljev – mentorjev.

Vsak razred mora pripraviti izdelek, ki ga ponudimo na novoletnem bazarju.

Ker poučujem v prvem razredu, moram v obilici idej izbrati pravo – izdelek mora biti ličen, saj le takšni pritegnejo pozornost obiskovalcev, hkrati pa mora biti tako preprost, da ga učenci lahko izdelajo.

Najmlajši učenci šele razvijajo svoje ročne spretnosti, zato priprava gradiva za izdelke od učitelja terja več dela. Iz izkušenj vem, da je najbolje pripraviti polizdelke, ki jih učenci kasneje zlagajo, lepijo in oblikujejo v celoto.

Potek dela

Učiteljeva priprava

Ko sem pričela razmišljati o izdelkih, ki bi jih lahko delali za bazar, sem morala paziti na več stvari:

  • izdelek mora ustrezati praznikom,
  • biti mora ličen, da ga bodo obiskovalci želeli imeti,
  • narejen naj bo iz lahko dostopnih (če je le mogoče) naravnih materialov,
  • vsak učenec naj bi ga izdelal samostojno, brez večje pomoči učitelja.

Pri iskanju materialov se pogosto zatečem v gozd. Gozd nam ponuja veliko različnih imagematerialov. Poleg tega nam material, nabran v gozdu, ne predstavlja dodatnih finančnih stroškov. Paziti moramo le, da zaradi izbire materialov ne povzročamo škode v gozdu.

Tokrat sem v gozdu nabrala: mah, suhe veje (debelejše in tanjše) ter storže. Imela sem še nekaj storžev, ki sem jih nabrala na morju, prav pa mi je prišla tudi domača cipresa.

imageOb pomoči moža mi je uspelo veje in vejice nažagati na primerne kose. Vrtanja luknjic pa sem se lotila tudi sama.

Tako so bili sestavni deli pripravljeni, in ni jih bilo malo, saj sem želela, da prav vsak prvošolec izdela svojo novoletno dekoracijo.

 

Delo v šoli

Priprave na novoletni bazar so potekale v obliki delavnic. Učitelj je prevzel manjšo skupino učencev (do 12 učencev). Učenci so vsako uro zamenjali dejavnost. Vsak učenec je v štirih urah izdelal štiri izdelke.

Izdelki prvošolcev:

  • novoletne voščilnice,
  • Božiček – dekoracija za novoletno smrečico,
  • snežinka – dekoracija za novoletno smrečico,
  • božično drevesce – namizna dekoracija.

Opisala bom, kako je delo potekalo v moji skupini, kjer smo izdelovali božično drevesce – namizno dekoracijo.

imageimageimageimage

Izdelava namizne dekoracije – božično drevesce

Materiali in pripomočki: lesen podstavek, debelce, storž, palčka, krep papir, zlate kroglice, mekol lepilo, čopič, zamaški, lepilna pištola

Priprava prostora za delo

Mizo smo prekrili s papirjem, saj je nismo želeli umazati. Tako učence že v prvem razredu navajamo na ustrezno pripravo delovnega prostora. V zamaške sem vsakemu učencu pripravila mekol lepilo, ki ga je potreboval za lepljenje sestavnih delov. Pripravila sem čopiče, ki so jih potrebovali za nanašanje lepila. Po končanem lepljenju so morali čopiče odložiti v posodo z vodo, da ne bi postali trdi.

Izdelava

Vsak učenec je najprej pripravil leseni podstavek. Luknjici na podstavku je napolnil z lepilom. V prvo luknjico, ki je bila bolj na robu podstavka, je dal manjšo borovo ali cipresino vejico. V drugo luknjico – na sredini podstavka – je postavil tanko palčko. Pripravil je debelce, skozi katerega je bila izvrtana luknjica. Luknjici na obeh straneh debelca je napolnil z lepilom. Debelce je nataknil na palčko, ki jo je prej pritrdil na sredino podstavka.

imageimageimage

Sledila je obdelav podstavka. Vsak učenec je moral pripraviti mah s katerim bo prekril podstavek. Pri tem so si lahko pomagali s trganjem mahu. Nisem želela, da bi ga rezali, saj bi potem mah dobil preveč jasne in ostre robove. To delo smo opravili na tleh, ki smo jih prej prekrili s papirjem. Mah smo na podstavek pritrdili z lepilno pištolo. Pri tem so učenci potrebovali mojo pomoč.

Ko je bil mah pritrjen na podstavek, so morali dokončati še drevesce. Izbrali so storž. V luknjico, na spodnjo stran storža, so nanesli lepilo, storž pa pritrdili na palčko v sredini podstavka. Drevesce je bilo postavljeno. Potrebno ga je bilo le še okrasiti.

Okraske na drevescu so izdelali iz krep papirja. Pripravila sem jim manjše listke krep papirja, ki naj bi bili ravno pravšnji za izdelavo kroglic. Učenci so lahko izbirali med različnimi živimi barvami papirja. Dogovorili smo se, da na svojem drevescu uporabijo le eno barvo papirja. Kroglice so oblikovali s stiskanjem in valjanjem krep papirja med dlanmi. Na drevesce so jih pritrdili z lepilom.

imageimageimageimageimage

Tako je bilo delo učencev zaključeno.

Kasneje sem na drevesca pritrdila še nekaj zlatih kroglic. Tega dela nisem mogla prepustiti učencem, saj je delo z lepilno pištolo, zaradi vročega lepila, zanje preveč nevarno.

Drevesca so bila pripravljena za novoletni bazar.

image

Zaključek

Vsako leto ugotvljam kako radi učenci ustvarjajo dekorativne izdelke. Pogled na končni izdelek jih navda z zadovoljstvom, doživljajo pozitivne občutke in so ponosni na to kar naredijo sami.

Res pa je, da mlajši učenci še niso sposobni samostojno narediti taknih izdelkov. Če ima učitelj željo in mu ni žal ur, ki jih porabi za pripravo sestavnih delov, je ob koncu nagrajen na poseben način. Zame ni lepšega kot opazovati drobne ročice, ki še nerodno sestavljajo izdelek v celoto, in videti ponosne izraze na obrzkih, ki ti pripovedujejejo: »Tole sem naredil čisto sam.«

Bazar je tudi letos uspel. Obiskovalci so dokazali, da so jim naši izdelki všeč, saj ob zaključku bazarja na stojnicah ni ostalo niti eno božično drevesce, ki so ga izdelali prvošolci.

Pozitivne izkušnje otrok, obiskovalcev in moja osebna doživljanja mi dajejo energijo in voljo, da nadaljujem s takšnim delom.

Besedilo in fotografije: Anamarija Cvek

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Primjeri dobre prakse i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.