Zadovoljstvo učenika primjenom digitalnog alata Spiral

u izbornoj nastavi informatike

tamaraR_teaPZ

Tamara Ređep i Tea Pavičić Zajec

imageUčitelji odabiru i primjenjuju digitalne obrazovne alate kako bi potaknuli interes učenika za nastavu i poboljšali rezultate učenja. Koliko odabrani digitalan alat doista utječe na zadovoljstvo učenika te da li im je laka njegova primjena odlučile su ispitati učiteljica informatike mr.sc. Tamara Ređep i učiteljica razredne nastave dr.sc. Tea Pavičić Zajec.

Istraživanje je provedeno školske godine 2016./2017. na izbornoj nastavi informatike, I. osnovne škole Varaždin, a uzorak je činilo 136 učenika petih, šestih i sedmih razreda. Za istraživanje koristile su digitalni online alat Spiral, alat za komunikaciju i suradnju između učenika i učitelja. Spiral se od 4 aplikacije: Quickfire, Discuss, TeamUp i Clip.

imageSlika 1. Aplikacije alata Spiral

  1. Quickfire – Temelji se na odgovaranju na postavljena pitanja i može služit kao uvod u novu nastavnu jedinicu ili pak na kraju sata u svrhu ponavljanja i sistematizaciju naučenog.

  2. Discuss – To je prezentacijski alat u kojem učenici odgovaraju na pitanja međusobno dijeleći svoje ideje.

  3. TeamUp – Koristi se za istraživačko i projektno učenje kroz timski rad u kojem učenici dijele ideje i staraju zajedničke prezentacije.

  4. Clip – Omogućava reprodukciju bilo kojeg videa (npr. s YouTubea) u koji učitelji upisuju pitanja. Za vrijeme gledanja videa učenici mogu raspravljati koristeći chat.

Učiteljica informatike mr.sc. Tamara Ređep pripremila je sve 4 aplikacije alata Spiral za svaki razred zasebno, bilo u vidu uvoda u novu nastavnu cjelinu, ponavljanja, rasprave kroz prezentaciju, timskog rada ili pak gledanja videa. Spiral ne zahtijeva instalaciju na uređaje, već su se učenici u aplikacije pridružili putem koda koji im je dodijelila učiteljica. Nakon što su isprobali sve 4 aplikacije, učenici su anonimno ispunili anketni upitnik koji je za potrebe istraživanja kreirala učiteljica dr.sc. Tea Pavičić Zajec. Upitnik se sastojao od 3 pitanja zatvorenog tipa i Likertove skale od 5 stupnjeva.

Dobiveni rezultati pokazuju da je čak 94,8% učenicima nastava informatike zanimljivija kada koriste digitalan alat Spiral. Rezultati obrađenih anketa potvrđuju i da se većini učenika najviše sviđa kada koriste aplikaciju „TeamUp“ (44%) i Quickfire“ (41%). Također, ovaj interaktivni alat vrlo je zanimljiv i lagan za korištenje svim učenicima bez obzira na spol i dob.

grafSlika 2. Zanimljivost uporabe alata Spiral obzirom na spol i razred, N=136

graf1Slika 3. Izbor najbolje aplikacije svih učenika zajedno, N=136

Ovo istraživanje potvrđuje hipotezu da je alat Spiral učenicima lagan za korištenje i da se njegovom primjenom u izbornoj nastavni informatike povećava zadovoljstvo učenika. Obzirom da je alat Spiral primjenjiv u svim nastavnim predmetima, vjerujemo da će ovi dobiveni rezultati potaknuti i druge učitelje na njegovu upotrebu.

imageimage
Slike 4 i 5. Učenici 7. razreda koriste aplikaciju „TeamUp

Literatura

  1. 1. Blažić, A. Spiral [online]. [14.05.2017.]
  2. 2. Jandrić, P.; Tomić, V. i Kralj, L. Priručnik: E-učitelj, suvremena nastava uz pomoć tehnologije. Zagreb. 2016. [17.05.2017.]
Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Alat i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.