Projekt „Igrajmo se glagoljicom“

irena_bando

Irena Bando

„Igrajmo se glagoljicom“ projekt je školske knjižnice Osnovne škole Jagode Truhelke u Osijeku, realiziran u veljači 2017. U projektu su sudjelovali učenici IV. c razreda pod vodstvom mentorice Irene Bando, školske knjižničarke sa suradnicima: Lianom Mur, učiteljicom IV. c, Katarinom Kretić, učiteljicom matematike i informatike i Sanjom Škugor, pripravnicom.

imagehttp://glagoljicaosjagodetruhelke.weebly.com/

Cilj projekta bio je upoznati učenike s osnovama samostalnog istraživačkog rada. Za potrebe projekta postavljena je web stranica „Glagoljica Osnovne škole Jagode Truhelke“, s ciljem okupljanja svih edukativnih materijala u svrhu istraživanja potrebnih za ostvarivanje učeničkih zadataka u sklopu projekta. Na web stranici se nalaze: kreativne prezentacije o glagoljici, projekti o glagoljici, poveznice o glagoljici, kreativni radovi inspirirani glagoljicom, upute za istraživanje, upute za izradu prezentacije, zadaci po skupinama u koje su učenici bili podijeljeni te web alati koje su učenici mogli koristiti prilikom izrade svojih prezentacija.

Učenici su bili podijeljeni u skupine. Svaka skupina imala je svoj naziv pa su tako skupine bile: Jezični istraživači, Povijesni istraživači, Likovni istraživači, Radoznali istraživači i Zaigrani istraživači. Svaka skupina dobila je posebne zadatke, s obzirom na područje istraživanja (jezično, povijesno, likovno, zanimljivosti, igre). Jezični istraživači imali su zadatak istražiti o vrstama glagoljice i njihovim karakteristikama. Povijesni istraživači su istraživali o spomenicima i dokumentima na glagoljici. Likovni istraživač imali su zadatak pronaći najzanimljivije likovne radove inspirirane glagoljicom te nacrtati zanimljivi rad inspiriran jednim glagoljičkim slovom. Radoznali istraživači otkrivali su zanimljivosti o glagoljici, a zaigrani su se trebali poigrati se igrama o glagoljici te osmisliti svoju kratku igru o glagoljici. Svaka skupina je izradila prezentaciju o svom istraživanju i kratko izložila svoje prezentacije pred razredom.

Ovdje možete vidjeti učeničke prezentacije.

Nakon što je svaka skupina prezentirala ono što je istražila, trebalo je utvrditi usvojenost znanja. U tu svrhu osmišljeno je i pripremljeno sedam društvenih igara i kreativnih radionica o glagoljici: „Glagoljička osmosmjerka“, „Glagoljički dvostruki memori“, „Glagoljička slovarica“, „Izrada glagoljičkog straničnika“, „Glagoljički bingo“, „Glagoljički prevoditelj“ i „Glagoljičke puzzle“.

  • Glagoljička osmosmjerka je igra u kojoj su učenici trebali pronaći i zaokružiti pojmove na glagoljici.

image

  • Glagoljički dvostruki memori – je igra pogađanja parova. Igra se igrala na način da se pomiješaju kartice i poslože na stol, tako da su pitanja okrenuta prema dolje, a slova prema gore. Cilj igre bio je prikupiti što više parova, a parove čine kartica s postavljenim pitanjem i kartica na kojoj se nalazi odgovor na to pitanje.

image

  • Glagoljička slovarica– je igra u kojoj su učenici trebali pomiješane dijelove slova složiti tako da se dobiju glagoljička slova, a zatim od tih slova složiti riječi.

image

  • Izrada glagoljičkog straničnika– je radionica na kojoj su učenici na izrezane male papiriće ispisali slova svoga imena na glagoljici, a zatim su ta slova lijepili na karton straničnika, kako bi složili svoje ime napisano na glagoljici.

image

  • Glagoljički bingo – je igra u kojoj su sudjelovala dva učenika koja su pomiješane drvene pločice s glagoljičkim slovima naizmjence izvlačili iz vrećice te ih slagali na odgovarajuća mjesta na odabranoj podlozi za pločice. Onaj igrač koji je prvi popunio ploču, izgovorio bi „BINGO”, što bi značilo da je pobijedio.
  • Glagoljički prevoditelj je igra u kojoj su učenici riječi napisane glagoljicom trebali prevesti na latinicu.

image

  • Glagoljičke puzzle – igra u kojoj se slažu dijelovi slagalice koja složena predstavlja sliku: Ćirila i Metoda, Bašćansku ploču, Misal po zakonu rimskog dvora i azbuku uglate glagoljice.

slika

Nakon utvrđivanja znanja kroz društvene igre o glagoljici i kreativne radionice o glagoljici, imageznanje učenika provjereno je kroz kviz o glagoljici. Kviz se sastojao od „DA-NE” pitalica, pitanja gdje treba izbaciti netočan odgovor („Izbaci uljeza”) i „ABC” pitalica. Ukoliko je učenik točno odgovorio na pitanje u kvizu mogao je simage panoa uzeti početno slovo svoga imena napisano glagoljicom. Ovdje je bilo potrebno poznavanja glagoljičke azbuke.

http://glagoljicaosjagodetruhelke.weebly.com/prezentacije-o-glagoljici.html

imageNaposljetku, učenici su evaluirali projekt sa smajlićima, gdje su svi učenici pokazali da im se projekt svidio

Ovdje možete kliknuti kako biste vidjeli prezentaciju cjelokupnog projekta

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.