Upoznajmo e-Školu

danijel_forjan

Danijel Forjan

clip_image002Budući da je OŠ Domovinske zahvalnosti jedina škola iz Knina koja sudjeluje u pilot projektu e-Škola, odlučili smo svoja iskustva podijeliti i sa drugim školama iz grada. Prva škola koju smo htjeli uputiti u prednosti projekta e-Škola je OŠ dr. Franje Tuđmana iz Knina.

Učitelji informatike dviju kninskih škola, Danijel Forjan i Milka Ivanlić zajedno su došli na ideju kako bi mogli tijekom mjeseca veljače ugostiti OŠ dr. Franje Tuđmana pa učenicima pokazati kako je to biti e-Škola te organizirati prigodne radionice i predavanja.

Na početku školske godine smo planiranu aktivnost „Upoznajmo e-Školu“ uvrstili u školski kurikul obje škole. Htjeli smo ovu aktivnost ujedno povezati i sa mjesecom sigurnijeg interneta pa je dogovoreno da će učiteljica Milka Ivanlić učenicima svoje škole održati i prigodno predavanje u pametnoj učionici škole domaćina.

U sklopu aktivnosti pod nazivom “Upoznajmo e-Školu”, ugostili smo učenike petih i šestih razreda.

clip_image004clip_image006

clip_image008clip_image010

Učenike smo upoznali sa prednostima koje je OŠ Domovinske zahvalnosti ostvarila sudjelujući u projektu – od instalacije žične i bežične mreže po cijeloj školi, uvođenjem e-Dnevnika, pametne učionice, rad sa tehnologijom u pametnoj učionici, edukacije učitelja i dr. Također su vidjeli kako je to biti e-Škola te su sudjelovali na radionici koju su im priredili učitelji informatike Danijel Forjan i Milka Ivanlić.

clip_image012 clip_image014

Radionica je održana u pametnoj učionici te su učenici koristeći pametnu ploču i tablet uređaje rješavali interaktivne zadatke i kvizove služeći se sa nekoliko različitih aplikacija (Mentimeter, Kahoot, Nearpod, Samsung School, Smart Board, Padlet, Google obrasci).

clip_image016 clip_image018

S nestrpljenjem su učenici dočekali da radionica započne jer rad na tabletima ih najviše interesira. Napomenuli smo im da je cilj pametne učionice i korištenja tehnologije u nastavi u tome da se njima sadržaji iz STEM, ali i ostalih predmeta, približi na što zanimljiviji način. Usvajanje sadržaja bi trebao biti zabavan i kroz igru, a njihov uspjeh na kraju određenog razdoblja sve bolji. Tehnologija nam treba samo pripomoći da suhoparan nastavni sadržaj i nastava budu zanimljivi i lako usvojivi.

Napokon smo, na sveopće veselje, započeli radionicu sa rješavanjem kratkog kviza koristeći aplikaciju Mentimeter o tome što su eventualno čuli o projektu e-Škole (prepoznavanje logotipa projekta te što prvo pomisle kad čuju pojam e-Škola).

clip_image020 clip_image022

Učitelj Danijel Forjan je potom nastavio radionicu te učenicima putem PowerPoint prezentacije ukratko predstavio pilot projekt e-Škole. Predstavljeni su ciljevi samog projekta, što je škola dobila u projektu kao i što će se sve događati u narednom razdoblju dok traje projekt (edukacije učitelja, izrada i korištenje scenarija učenja u STEM predmetima, evaluacije…). Odgledali smo i CARNet-ov promo spot koji je objavljen za projekt e-Škole.

clip_image024 clip_image026

Korištenjem aplikacije Nearpod učenici su potom odradili nekoliko zanimljivih i interaktivnih zadataka – bilo je tu kvizova, anketa, fotografija sa zaokruživanjem zadanih pojmova te zadatci sa umetanjem pojmova u zadani tekst, a na kraju i 3D simulacije.

Radionica je nastavljena sa predavanjem o sigurnosti na internetu koje je održala učiteljica Milka Ivanlić. Učenici su razgovarali o prednostima i nedostacima interneta, korištenju društvenih mreža te kako se na njima zaštititi. Dotakli smo se i pojma Cyberbullyinga, kako ga prepoznati i kako reagirati ukoliko se susretnemo sa vršnjačkim nasiljem preko društvenih mreža. Predavanje je zaokruženo sa savjetima o pravilnom ponašanju na internetu – Internet bontonu i kvizom u Kahoot-u gdje su učenici morali pokazati znanje o pravilima ponašanja na internetu.

clip_image028 clip_image030

Učenicima je učitelj Danijel predstavio i ostale aplikacije koje učitelji koriste na pametnoj ploči – Smart Board, Samsung School te aplikacije iz Windows trgovine koje se mogu instalirati za STEM predmete, npr. u kemiji Chemistry Lab, periodni sustav elemenata i dr.

clip_image032 clip_image034clip_image036

Na kraju radionice, učenici su riješili kratku anketu koja je izrađena preko Google obrasca u kojoj su učenici iznijeli svoju ocjenu održane radionice i dojmovima o radu u pametnoj učionici.

Svi sretni i zadovoljni, s pozitivnim dojmovima sa radionice te riječima „A kada će naša škola imati pametnu učionicu i tablete?“, zaputili smo se svojim kućama i planirajući neke nove susrete i radionice.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.