Transnacionalni sastanak

učenja, poučavanja i osposobljavanja u Finskom gradu Lappeenranti

natasaLJK_helenaG_martinaS

Nataša Ljubić Klemše, Helena Gustović Ljubić i Martina Supančić

Protekli je tjedan, od 12. do 18. veljače 2017. godine, u sklopu Erasmus+ KA2 projekta image„English Learning Friends“ u Lappeenranti u Finskoj boravilo četvero učenika I. osnovne škole Bjelovar u pratnji učiteljica engleskog jezika Helene Gustović Ljubić i Martine Supančić. Prisustvovali su drugom transnacionalnom sastanku učenja, poučavanja i osposobljavanja projektnih partnera iz sedam europskih osnovnih škola iz Hrvatske, Poljske, Češke, Italije, Finske, Grčke i Turske.

I. osnovna škola je jedina škola na području grada Bjelovara koja ove godine realizira Erasmus+ KA2 projekt, a učenici su po prvi puta u povijesti ove škole sudjelovali u inozemnoj razmjeni.

Cilj je projekta „English Learning Friends“ unaprjeđenje jezičnih kompetencija učenika, odnosno učenje engleskog jezika uz upotrebu suvremenih informacijsko – komunikacijskih tehnologija.

Projektom se žele unaprijediti i osnovne vještine učitelja koristeći inovativne metode podučavanja te utjecati na poboljšanje kvalitete poučavanja uporabom informacijsko – komunikacijske tehnologije.

Sastanak je održan u osnovnoj školi „Lauritsalan koulu“, gdje su svi partneri dočekani srdačnom dobrodošlicom te prigodnim programom.

Učenici su boravili u obiteljima svojih vršnjaka, gdje su iz prve ruke mogli upoznati finski način života. Komunicirali su na engleskom jeziku i time dobili priliku koristiti strani jezik u imagestvarnim situacijama, što će moći kao važnu stavku zabilježiti u svoj portfolij u Europass Language putovnici. U školi su prisustvovali nastavi svojih domaćina te mnoštvu zanimljivih radionica, kao što su snimanje službene himne i plesa projekta „English Learning Friends“, izrada makete zamišljenog grada Elfvillea, pisanje članaka za e – časopis ELF Magazine i dr.

Učitelji partnerskih škola prisustvovali su nastavi svojih finskih kolegica i kolega tijekom koje su učili iz primjera dobre prakse. Tom su prilikom vidjeli kako funkcionira najbolji obrazovni sustav u Europi te se uvjerili da se nastava može održavati i bez klasičnog rasporeda, zvona, klasičnih ocjena te metoda rada. Tako su saznali da je u Finskoj profesija učitelja vrlo popularna i nadasve cijenjena. Roditelji i društvo im vjeruju, a oni sami imaju svu slobodu koristiti materijale i metode koje smatraju najprimjerenijima svojim učenicima.

image

Učenici provode puno vremena na svježem zraku te ih se potiče na što više različitih područja interesa. Tako učenici već u nižim razredima osnovne škole uče šivati na šivaćim mašinama i plesti, čitati note te svirati barem jedan instrument, a oni tek nešto stariji imagedizajnirati, krojiti i izrađivati odjeću, tkati, kuhati te obrađivati drvo i metal u specijaliziranim učionicama. Najvažnija stvar koju ističu učenici, ali i njihovi učitelji je da je u finskom obrazovnom sustavu naglasak na obrazovanju, a ne na natjecanju. Obrazovanje se cijeni te se konstantno potiče stjecanje novih znanja, kao i cjeloživotno učenje.

U nastavi se svakodnevno koriste inovativne metode te informacijsko – komunikacijska tehnologija, koja se kombinira s igrifikacijom i klasičnim metodama učenja i poučavanja, što omogućava svakom učeniku da napreduje svojim tempom i u skladu s vlastitim mogućnostima.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.