Društvena igra „Surferi“

maja_hizman

Maja Hižman

Kao i svake godine u veljači obilježavamo Dan sigurnijeg interneta! Da ćemo ga obilježiti znamo već u rujnu kada plan20170206_105904iramo buduću godinu pred nama, a kako ćemo ga obilježiti razmišljamo već nakon Božića.

Ne treba pričati o važnosti ovog dana, jer ovo nije samo jedan dan ili tjedan u godini, ovo je naša sadašnjost i budućnost! Djecu u svakoj prilici treba poticati na sigurno korištenje „modernih igračaka“ ili kako oni kažu 20170206_110042„najboljeg prijatelja“. Prezentirati to na njima zanimljiv i poučan način, nije baš tako jednostavno.

Promatrajući kako „dišu“ uz silnu tehnologiju, još uvijek se vole družiti kroz društvene igre, barem su tako pokazala iskustva u našoj školi.

Za zagrijavanje smo odigrali kviz napravljen u Kahoot!-u. Kviz pitanja i sam kviz napravila je učenica osmog razreda, Petra Gašparić. Na zabavan smo način napravili uvod u temu „Dan sigurnijeg interneta 2017“. Bila sam zapravo pozitivno iznenađena kako su učenici bili spretni u odgovoranju, a rezultati su bili zaista za svaku pohvalu! U razredu je bila prava natjecateljska atmosfera, toga su dana razredi u informatičkoj učionici bili najglasniji na školi.

20170219_112925A onda i nešto novo ove godine. Društvena igra kojoj sam dala ime „Surferi“, a oduševila je sve igrače, od razredne do predmetne nastave. Ova igra zamišljena je u svrhu obilježavanja Dana sigurnijeg interneta, ali i kao edukativna igra koja se može odigrati i na satu razrednika ili u vrijeme kada učenici čekaju autobus.

20170206_11171920170219_112750

Za igru sam zamislila maksimalno 4 igrača. U ulozi igrača može biti pojedinac ili pak grupa učenika – tim od najviše 3 igrača. Na početku igrači izabiru svoj lik. Za likove – igrače odabrala sam životinje koje bi vas 20170207_113205trebale asocirati na već poznato, a vezano uz računalo. I bila sam u pravu, učenici su zaista svaku životinju povezali programom koji poznaju i koji smo koristili do sata na nastavi informatike.

Prije prvog bacanja kocke, proučili smo pravila. Cilj igre je doći od start20170219_112857a do cilja bacanjem kocke. Na putu postoje crne točke na kojima se ništa događa i postoje točke žute, crvene, plave i zelene boje. Na ovim točkama igrači odgovaraju na pripremljena kviz pitanja. Žuta boja označava kategoriju „Zaštita računala“, crvena „Opasnosti na internetu“, plava „Facebook“, a zelena „Zaštitu privatnosti“. Kada je njihov odgovor točan, osvajaju bonus karticu, za krvi odgovor vraćaju se korak unatrag. Osim što 20170219_112822je potrebno stići do cilja, potrebno je prikupiti i što više bonus kartica. Minimalno 7 bonus kartica igraču ili timu donosi diplomu za surfere.

Za prve igrače odabrala sam učenike 3. razreda Područne škole Sigetec. Njihova razredna učiteljica Adela Jadan ugostila me na satu razrednika čija je tema bila „Pametno korištenje mobitela“. U jednom dijelu igre postoje upute za korisno i sigurno korištenje mobitela. Temu smo proširile i tako zajedničkim snagama obilježile Dan sigurnijeg interneta.

Evo što su učenici i njihova učiteljica poručili nakon igranja:

Fabijan: „Igra je zakon! 🙂 Stvarno super! LIKE, LIKE, LIKE“20170219_112906
Karolina: „Igra je bila zabavna!“
Lea: „Igra je bila poučna!“
Kristina: „Draga učiteljice, igra je bila super i voljela bih je igrati još jednom.“
Dorijan: „Igra je super!“
Luka: „Htio bih opet ponoviti.“
Ena: „Lijepo je družiti se u timu.“
Lovro: „Odlična i zanimljiva igra.“
Filip: „Meni je ova igra bila super. Pogotovo što su svi dobili jednake nagrade i zato što smo nešto novo naučili.“
Nikola: „Dobra igra.“
Renato: „Lijepa igra.“

Učiteljica Adela: „Sve pohvale autorici “Surfera”. Uloženo je puno truda u realizaciju igre. Učenici na zabavan način uče nešto novo, ponavljaju kako sudjelovati u timu i osvješćuju kako biti siguran na internetu.“

20170219_112942Igru smo odigrali u petom, šestom i sedmom razredu. Uz natjecateljski duh i timski rad sve je zabavnije, a tako jednostavno i poučno.

Za igranje igre nije potrebna nazočnost učitelja informatike. Mogu je voditi i razrednici kojima tema sigurnijeg interneta i nije tako poznata. Isto tako, učenici je mogu odigrati i sami. Kviz pitanja sadrže ponuđene odgovore u kojima je označen točan odgovor. Bitno je samo da pitanje pročita netko od protivnika. Igra je na raspolaganju i dalje, rado ćemo je posuditi ako nekoga zanima kakav je surfer….

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.