eTwinning projekt: Stanovništvo mojega kraja

branko_rumenovic

Branko Rumenović

logoTijekom školske godine 2015./2016., učenici 3.c razreda Gimnazije Bernardina Frankopana iz Ogulina, smjer ekonomist i profesor Statistike Branko Rumenović osmislili su i pokrenuli projekt pod nazivom „The population of my region“. Projekt je službeno započeo 1. prosinca 2015. godine, a u njemu osim učenika i nastavnika Gimnazije Bernardina Frankopana iz Ogulina sudjeluje i nekoliko škola iz Hrvatske i Europe. Riječ je o Projektu koji se odvija putem interneta, odnosno preko portala eTwinning.

Ovaj projekt je nastavak projekata vezanih uz statistiku u kojima se Gimnazija Bernardina Frankopana nalazila posljednjih godina. Tako je u školi 2013. godine proslavljena Međunarodna godina statistike. O tim aktivnostima, novinar Daniel Michaels piše članak u The Wall Street Jurnal. Promocija statistike u svakodnevnom životu nastavlja se kroz projekt The world of statistics i proslavu međunarodnog dana statistike.

Nositelji Projekta su profesor Branko Rumenović, koji je osmislio Projekt i profesorica Romunė Juknelienė koja je partnerica na europskoj razini. Ostali partneri su iz Hrvatske te su također uključeni u Projekt: Manuela Mihaljević Sabljak iz Gimnazije Bernardina Frankopana Ogulin, Bojan Grba iz Srednje škole Slunj. Profesori partneri iz Europe koji rade na Projektu su: Dilara Kurt iz Turske te Carcel Ana Maria iz Rumunjske. U Projekt su se uključili i drugi profesori iz Litve, Turske i ostalih zemalja koji na svoj način pružaju podršku Projektu.

Opis i radni postupak Projekta:

Ovim Projektom nastojalo se potaknuti učenike na istraživanje povijesti svojega kraja. U Projektu su prezentirani statistički podaci o broju stanovnika kraja tabelarnim i grafičkim prikazivanjem podataka. Isto tako, dao se pregled aktivnosti stanovništva. Na samom kraju su se izradili papirnati stanovnici koji su otputovati u mjesto iz kojeg dolaze škole partneri. Radni jezici projekta bili su hrvatski jezik i engleski jezik. Projekt je bio namijenjen učenicima od 12 do 18 godina.

panoProjekt obuhvaća četiri faze. Prvi faza služila je za predstavljanje i upoznavanje sudionika Projekta te za istraživanje povijesnih i geografskih karakteristika mjesta. Nakon što se provelo istraživanje uslijedila je izrada prezentacije i postavljanje na platformu eTwinninga.

U drugoj fazi učenici su provodili istraživanje o broju stanovnika u svojemu mjestu. Za istraživanje su koristili literaturu, internet te mrežne stranice Državnog zavoda za statistiku. Nakon istraživanja, učenici su prikazali podatke pomoću tabela te grafičkih prikaza. Na kraju su se rezultati prezentirali ostalim sudionicima pomoću eTwinning platforme.

U trećoj fazi učenici su provodili istraživanje o tome kojim su se poslovima ljudi bavili u povijesti, a čime se danas bave. U ovom dijelu učenici su koristili literaturu dostupnu u školskoj i gradskoj knjižnici. Učenici su tražili i stare fotografije stanovnika svojega kraja te izrađivali prezentaciju i video uradak koji su prezentirali ostalim sudionicima Projekta. U ovoj fazi uslijedila i izrada nekoliko figurica stanovnika koji će putovati Europom.

U četvrtoj fazi uslijedila je razmjena stanovnika, izrada video isječka o putovanju stanovnika te završetak Projekta.

Ciljevi Projekta:

  • naučiti komunicirati sa svojim kolegama na način da slušaju jedni druge i prihvaćaju različito mišljenje te razvijaju kritičko mišljenje
  • uvježbati javni nastup
  • približiti učenicima statističke podatke
  • potaknuti učenike na istraživanje o povijesti, broja stanovnika, aktivnostima stanovnika svojega kraja i promovirati statistiku u svakodnevnom životu
  • prezentirati prikupljene podatke
  • naučiti tabelarno i grafički prikazivati podatke vezane uz stanovništvo
  • izraditi nekoliko figurica stanovnika

Rezultati

Litva teamMaterijali koji su nastali u ovom Projektu objavljeni su na mrežnim stranicama Projekta i Škole: oni mogu poslužiti kao motivacija ostalim partnerima i učenicima za korištenje raznih web alata u nastavi. Učenici i nastavnici uživali su u pozitivnom radnom okruženju i razmjeni informacija i iskustava.

Učenici iz Ogulina izradili su Logo projekta koji su prezentirali drugim učenicima iz Europe. Na eTwining platformu postavljeno je nekoliko video isječaka gradova iz kojih dolaze sudionici Projekta. Prema komentarima koje su video isječci dobili, vidi se da su učenici oduševljeni ljepotama navedenih gradova. Isto tako postavljene su brojne fotografije mjesta i ljudi koji su izazvali oduševljenje učenika. Učenici iz Ogulina izradili su i dvije Powerpoint prezentacije o Ogulinu i božićne čestiOgulin team (1)tke koje su poslali svojim kolegama iz Europe. Slanjem brojnih fotografija, učenici su na najbolji način prezentirali Školu i Ogulin europskim gradovima. Učenici su na predmetu Statistika istražili broj stanovnika grada Ogulina, Općina Tounj i Josipdol od 1857. godine do danas. Rezultate su prikazali pomoću grafikona i tabela. Prikupljene podatke o aktivnosti stanovništva kroz povijest, stare fotografije učenici su prikazali u video isječku koji je također prezentiran na eTwinning platformi. Kao što je navedeno u posljednjoj fazi učenici su izrađivali papirnate figurice stanovnika ogulinskog kraja koje su poslali u škole partnera. U međuvremenu su u Slunj teamOgulin stigli papirnati stanovnici iz Litve, Rumunjske i Turske. Na samom kraju izrađen je pano u školi. Projekt je prezentiran na sjednici Nastavničkog vijeća, mrežnim stranicama grada Ogulina, na radio postaji Ogulin te na predavanju Što nam mladi poručuju u organizaciji Savjeta mladih grada Ogulina. 23. rujna 2016. godine Projekt je dobio eTwinning Quality Label.

Učenici Gimnazije Bernardina Frankopana koji su sudjelovali u Projektu: Marino Boban, Nikolina Cvetković, Valentina Despot, Antonio Drašković, Patrik Kaldi, Ana-Marija Kiš, Andreja Kurelac, Danijela Mrgan, Dora Porubić, Mihael Porubić, Annamaria Prpić, Ivana Rendulić, Petra Višić, Petra Salopek, Josip Vučić, Katarina Vuković.

Učenici iz Ogulina imaju želju da svoje mjesto i stanovnike prezentiraju na najbolji mogući način ostalim kolegama iz Europe.

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u eTwinning i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.