Projekt „Razvoj interacionalizacije i kvalitetnih programa

u dječjem vrtiću“

Job shadowing: East Hunsbury Primary School, Northampton, Engleska

ivanka_karacic

Ivanka Karačić

Dječji je vrtić Petar Pan drugu godinu zaredom prijavio i dobio sredstva Europske unije za projekt u sklopu Erasmus +, ključne aktivnosti 1-mobilnost u svrhu učenja za pojedinca. Unutar tog projekta područje mojega interesa bila je inkluzija o kojoj sam htjela doznati više kroz usavršavanje koje pruža job shadowing. Na web stranici Agencije za mobilnost i programe EU pronašla sam kako je… job shadowing oblik stručnog usavršavanja kada nastavnik promatra i prati rad kolege iz neke europske ustanove na njegovom ili njezinom radnom mjestu. Na taj se način može iz prve ruke proučavati svakodnevni posao, radno okruženje, metode i načine rada u praksi. Mogu se vidjeti primjeri dobre prakse na djelu koje kasnije možemo upotrijebiti u vlastitom clip_image002radu. Ustanova u kojoj se odvija ova aktivnost mora biti smještena u državi članici EU i mora imati iskustva u praksi o kojoj sudionik želi naučiti nešto više.

Škola koju sam posjetila zajedno s kolegicom odgojiteljicom i ravnateljicom vrtića nije slučajno odabrana. Suradnja s kolegama iz iste škole ostvarena je godinu ranije kroz prethodni projekat, i oni su pokazali dobru volju da budu organizatori ovakog načina stručnog usavršavanja.

  • Školu pohađa oko 450 djece u dobi od 4- 11 godina i raspoređeni su u program predškole te redovne i posebne razrede. Ova je škola nositelj posebne oznake kvalitete u provođenju inkluzije-Inclusion Quality Mark Flagship School, od srpnja 2014. godine.
  • Posebnu jedinicu pohađa oko 35 učenika koji su smješteni u četiri razreda od po 7-9 učenika. Razredi nose naziv po bojama: Blue class, Yellow class, Green class, Red class. S njima je svakodnevno jedan učitelj i jedan član podrške a to je najčešće student ili roditelj.Osnovne aktivnosti odvijaju se u razredu a za učenje im se osiguravaju brojne prilike na vanjskom prostoru škole i unutar zajednice . Dostupne su im različite vanjske usluge: školski liječnik, psiholog, logoped, fizioterapeut, radni terapeut i prema potrebi i druge specijalnosti. Škola im je osigurala „Rainbow room“- inkluzivni rani intervencijski prostor u kojem djeca iz cijele škole zajedno borave, a djeca iz posebne jedinice najmanje jedanput tjedno. Osoba s višegodišnjim iskustvom, učitelj supervizor, radi na razvijanju samopouzdanja i samopoštovanja, sigurnosti, slušanja i poštovanje drugoga, poštovanje okoline, uče se granice, uče postavljati pitanja, a sve to u vrlo ugodnom okruženju koje je stvoreno za učenje kroz igru.

clip_image004 clip_image006

U školi vježbaju jogu:

clip_image008 clip_image010

Pohađaju lego terapiju: Vježbaju u prirodnom okruženju:

clip_image012 clip_image014

Svi učitelji koriste Britanski znakovni jezik:

clip_image016 clip_image018

Sva se djeca zajedno druže na brojnim školskim događanjima:

clip_image020

Lokalna zajednica i škola osigurale su i manji kombi koji služi za prijevoz učenika na razna događanja u zajednici: posjete drugim školama, posjete frizeru, zubaru, liječniku, rođendanske zabave u obitelji i slično.

Moje kolegice i ja imale smo priliku da svakodnevno od ponedjeljka do petka živimo ovu školu. Njezini su nam djelatnici omogućili da uz sve već navedeno pratimo i događanja u programu predškole, djecu u nastavnom dijelu u starijim razredima, suradnju nastavnika i roditelja, opuštenije igre i aktivnosti na zraku.

U Northamptonu smo posjetili i lokalni vrtić za djecu od dvije do četiri godine Gloucester Nursery School, specijalne škole Fairfields School i Northgate School Art College te istraživački centar Penn Green u obližnjem gradiću Corby-u.

Svakako želim istaknuti da je ovo učenje bilo jedno od najljepših doživljaja u mojem profesionalnom razvoju. Nikada do sada nisam vidjela toliko učitelja predanih svojem zanimanju, onih kojima se cakle oči kada ugledaju napredak djeteta, onih koji danonoćno osmišljavaju korak dalje, koji stalno čine nešto za njih- za djecu.

I sad jedno pitanje za vas Što ste prvo pomislili kada sam opisivala školu i podijelila djecu u redovne i posebne razrede? Vjerojatno isto što i ja kada sam isto pročitala na web stranici škole Inkluzija?!!!

Ali da, djeca s teškoćama u razvoju su u redovnoj školi. Da, u posebnom razredu, ali onom koji je najoptimalniji za njih. Na različitim aktivnostima susreću se sa svom ostalom djecom, prihvaćeni su u svojoj zajednici i okruženi divnim učiteljima koji im znaju biti na raspolaganju i u izvannastavnim aktivnostima. Zamislite nemaju posebnog profesionalnog vozača kombija, da sve bude jednostavnije njihova je učiteljica i to postala.

Nadam se da će ovaj dobar primjer prakse osnažiti i mene i moje kolege da ulažemo dodatan trud kako bismo postali kompetentniji i motiviraniji za pronalaženje novih ideja u radu s djecom s teškoćama u razvoju.

I za kraj nešto sasvim osobno:

Postoje stvari u životu koje nas zadivljuju, očaravaju, ispunjavaju, nadahnjuju,…i u igri riječi nekako uspijevamo dočarati njihovu ljepotu.

Postoje i ljudi koji nas također oduševljavaju i često kažemo kako ih je riječima teško opisati.

Postoje i oni koji nas dotiču, o kojima razmišljamo i koji nas mijenjaju. Njih ne možemo opisati, možemo ih samo doživjeti.

Veliko HVALA svim djelatnicima East Hunsbury Primary School-a , a posebno ravnateljici Riti Arundel.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.