Shakespeare lives in 2016

– obilježavanje godišnjice smrti slavnog pisca

ivana_lovric

Ivana Lovrić

„Svijet je zanimljiv onoliko koliko smo mi radoznali.“

Shakespeare (1564.-1616.)

U godini u kojoj cijeli svijet slavi djela ovog slavnog pisca povodom 400. godišnjice njegove smrti, i učenici naše škole dali su svoj doprinos obilježavanju ove obljetnice.

20160428_095549Tijekom travnja, učenici sedmog i osmog razreda sudjelovali su u projektnoj nastavi engleskog jezika kroz koju su upoznali život i ostavštinu Williama Shakespeara. Pod mentorstvom učiteljice engleskog jezika, ali i vođeni vlastitom radoznalošću, istražili su život i rad pisca koji je i poslije 400 godina aktualan i suvremen.

Projekt se provodio tri tjedna kroz niz aktivnosti u kojima su korišteni interaktivni i audiovizualni materijali u sklopu globalnog projekta Shakespeare lives kojeg nam u Hrvatsku dovodi British Council.

Učenici su proučavali, putem ulomaka i animiranih filmova, dramska djela poput Romea i Julije, Hamleta, Macbetha, Sna ljetne noći te Puno vike ni za što, analizirali ih i raspravljali o njihovoj aktualnosti. Filmovi su kratki, jezično prilagođeni učenicima, vizualno atraktivni, a za lakše praćenje korišteni su i titlovi na engleskom jeziku. Budući da se većina učenika prvi put susrela s Shakespeareom bilo je važno dramske tekstove približiti učenicima što je prvenstveno značilo smanjenje opsega teksta, korištenje suvremenog jezika uz izvorne citate pa čak i korištenje hrvatskih prijevoda.

20160428_09560020160428_095616

Jedna učenica je prikazala život pisca kroz lentu vremena, dok je druga oslikala statistički prikaz njegovih postignuća.

Jedna skupina učenika osmog razreda je istraživala riječi i izraze koje je Shakespeare koristio, a koje koristimo i danas u engleskom jeziku, a takvih je oko 3000. Npr.: heart of gold, knock knock, who’s there, love is blind, break the ice… Rezultat svog istraživanja su prezentirali i ilustrirali posterom idioma i poznatih fraza.

Druga skupina osmaša je pisala svoje sretnije viđenje tragedija, Hamleta i Romea i Julije kao i moderne verzije nalik sapunicama u kojima su likovi smješteni u 21. stoljeće i u kojem se npr. radnja Hamleta odvija u školi poput naše.

Skupina sedmaša je proučavala konstrukciju i povijest kazališta Globe, ali i razlike u ponašanju kazališne publike nekada i sad. Razgovaralo se o popularnosti kazališta u 16. stoljeću i razlozima za nepopularnost kazališta u 21. stoljeću.

Učenici sedmih razreda su svoje omiljene drame prikazali i kroz strip, uz korištenje suvremenog jezika, a pojedinci su predstavili hrvatsku varijantu Romea i Julije.

Aktualnost Shakespearea učenici su uvidjeli kroz obradu različitih tema iz područja građanskog odgoja: Moć i upravljanje, Obitelj i međuljudski odnosi te Pravda i pravila.

Na primjeru Macbetha učenici sedmog razreda proučavali su karakteristike kvalitetnog vođe: učenici su likovno prikazali kako zamišljaju idealnog vođu te opisivali vještine i znanja koje bi trebao posjedovati; sposobnost organizacije, govorničke vještine itd. Uspoređivali su svoje ideje u skupinama i raspravljali koje su karakteristike najvažnije u upravljanju. Sve su naravno primijenili na razrednu razinu dotičući se kvalitete koje mora posjedovati izabrani predstavnik razreda.

Učenici su kroz ovu dramu istražili i pitanje pravila. Kakav bi svijet bio bez pravila; što su sve spremni učiniti da ostvare cilj i uključuje li to i kršenje pravila; zašto je važno imati pravila u školi, tko o njima odlučuje.

Romeo i Julija i Hamlet su nas doveli do teme o obiteljskim i međuljudskim odnosima. Učenici su usporedili odnose među likovima s odnosima u vlastitom životu. Razgovarali su o načinima rješavanja sukoba unutar obitelji i među prijateljima te o važnosti komunikacije pri rješavanju problema.

Po završetku projekta učenici su priredili javnu izložbu svojih radova, kojima predstavljaju život pisca i povijest kazališta Globe, ali i svoje viđenje njegovih djela. Tako su drukčije završetke, kao i moderne verzije Romea i Julije te Hamleta i Macbetha prikazali u obliku vijesti na naslovnici novina. Osobito su se iskazali prikazom Shakespearovih drama u obliku stripova, na engleskom jeziku, ali i hrvatskim dijalektima u kojima Romeo i Julija pripadaju obiteljima različitih regija s naših prostora.

Projekt je pokazao da su naši učenici sposobni čak i u ovako ranoj dobi i kroz učenje engleskog jezika razvijati komunikaciju, kreativnost, suradnju i kritičko mišljenje.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projektna nastava i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.