"Od kurikuluma do izvedbenog kurikuluma – engleski primjeri"

lidija_kralj

Lidija Kralj

IMG_20160602_161154

Britanska ambasada i udruga “Suradnici u učenju”, uz podršku CROZ-a organizirali su stručni skup “Od kurikuluma do izvedbenog kurikuluma – engleski primjeri” na kojem su predavači bili učitelji iz Ujedinjenog Kraljevstva s višegodišnjim iskustvom poučavanja Informatike i Uporabe IKT u osnovnim i srednjim školama. Poseban dodatak stručnom skupu bilo je predstavljanje robota STEMI-ja i mogućnosti njegovog korištenja u primjeni novog kurikuluma. Teme kojima smo se bavili bile su: izazovi kurikuluma, Informatika u nižim i višim razredima osnovne škole te srednjoj školi, poučavanje programiranja i učinkovita uporaba IKT.

 

Pogledajte kako su skup najavili

Mark Armstrong, Head of Political Section British Embassy

Lidija Kralj, dopredsjednica udruge “Suradnici u učenju”

James Langley, predavač iz Velike Britanije

James Langley već 11 godina radi kao učitelj razredne nastave, stručnjak u području učinkovite primjene IKT u obrazovanju, savjetnik za e-Sigurnost, profesionalni razvoj učitelja te je nositelj niza certifikata za obrazovne tehnologije (CEOP, Apple, Purple Mash itd). Od 2016. vodi neovisnu savjetničku tvrtku Langley Associates.  Jedan je od osnivača bMobLe konferencije (Bradford Mobile Learning Conference) te promiče uporabu IKT s najmlađim učenicima u i izvan škole (primjerice Geocaching). Posvećen je poučavanju kroz igre (Games Based Learning) te podizanju učeničkih postignuća uporabom novih tehnologija. Jamesa možete lako pronaći na Twitteru @langleyassoc.

Raymond Chambers, predavač iz Velike Britanije

Raymond Chambers je glavni učitelj Informatike (Computer Science) u Brooke Weston Academy. Poučavanjem se bavi 9 godina, a diplomirao je računalstvo uz pohvale na De Montfort University. Koristi se različitim tehnologijama u poučavanju Informatike te često obučava učitelje u području programiranja i implementaciji novog kurikuluma. Voli se koristiti Minecraftom kako ni objasnio logičke sklopove te če

sto koristi “unplugged” metode poučavanja Informatike bez računala.  Raymonda ćete lako pronaći na Twitteru @lanky_boi_ray

IMG_20160603_114306

Iako je teško prenijeti dojmove sa skupa na kojem su najbolji dijelovi bili čuti iskustva iz prakse iz prve ruke, postavljati pitanja, uspoređivati naše i englesko školstvo pokušat ćemo vam opisati barem neke od aktivnosti.

Unplugged aktivnosti

Započeli smo s komunikacijskom igrom “Prevođenje” u kojoj sudionici u paru komuniciraju te jedan drugome prenose informacije o slici. Jedna član para vidi i opisuje sliku, a drugi je treba nacrtati. Naravno uz različite smiješne interpretacije sudionici su se dosjetili i kako upotrijebiti svoje prethodno znanje, primjerice o pravokutnom trokutu, okomicama i slično.
Pri provođenju ove aktivnosti (a i svih ostalih) odvojite vrijeme za analiziranje strategija, tako da učenici pojasne na koji način su “čitali” sliku i “prevodili” je u upute drugom članu para.

Prikaži album

Sljedeća aktivnost bila je “Ljudski robot” u kojoj su surađivale grupe od 3-4 člana. Zadatak je bio napisati upute koje će našeg ljudskog robota (1 član grupe) dovesti od mjesta A do mjesta B u učionici, bez ozljeđivanja i sa što manje grešaka. Sudionici su najprije procjenjivali udaljenosti i kutove, a nakon prvog testiranja počeli su robotu dodavati senzore (ispružene ruke). Zadatak se provodio tako da su nakon prvog testiranja programa, popravljali program i započinjali njegovo izvršavanje od početka. Svrha ove aktivnosti je uvođenje i objašnjavanje naredbi i algoritama.

Prikaži album

Da nisu sve aktivnosti jednostavne, ali i da programiranje (algoritamske strukture) možemo objasniti i na dinamičan, zabavan način pokazala je aktivnost “Vrijeme je za ples”. Posebna vrijednost ove aktivnosti bila je u tome što je Ray certificirani trener irskog plesa te u Engleskoj vodi profesionalne treninge plesa. James je uz Raymondovo plesanje i poučavanje plesnih koraka objasnio nizove naredbi, ponavljanje i petlje.

Prikaži album

Naravno, kakvo bi to bili stručno usavršavanja iz Informatike da se nismo pozabavili i binarnim brojevima. Ray je pokažao jednostavan način izrade tablice mjesnih vrijednosti i pretvaranja binarnih brojeva u dekadske pomoću jednog komada A4 papira. Pogledajte na fotografijama i sve će vam biti jasno 🙂

Može i s računalom

Da ne mislite da smo isprobavali samo aktivnosti bez struje, evo i nekoliko za koje su vam potrebna računala i još ponešto.

Analiziranje igre (Game deconstruction) je aktvnost u kojoj učenicima uz odabranu igru dajete i popis stvari na koje trebaju obratiti pažnju. Primjerice popis može biti ovaj:

  • Ime igre
  • Glavni lik
  • Negativac
  • Algoritam gibanja
  • Objekti koje treba izbjegavati
  • Algoritam bodovanja
  • Kako pomicati objekte
  • Što se događa pri sudaru
  • Kako se gubi
  • Kako se pobjeđuje
    a mi smo ga isprobali analizirajući igru Donkey Kong.

Nakon toga red je bio za ozbiljnije programiranje u Scratchu. Pokušali smo napraviti svoju verziju igre Frogger Classic, više ili manje uspješno 🙂 ali svakako vrlo poticajno i zarazno (čak i za mlađe sudionike).

Prikaži album

Pogledajte još neke sadržaje za programiranje koje preporučuju James i Ray:

www.code-it.co.uk
www.langleyassociates.com
http://barefootcas.org.uk/
http://www.scratchjr.org/teach.html
www.goqr.me
http://scratched.gse.harvard.edu/

Posebno iznenađenje bilo je kad je Ray iz kofera izvadio dvadesetak micro:bitova (BBC micro:bit) koje su ove školske godine dobili svi učenici sedmih razreda. S oduševljenjem smo ih okretali na sve strane, uočavali što se gdje spaja i s dječjim entuzijazmom prionuli istraživanju i programiranju.

Za programiranje micro:bitova imate na raspolaganju četiri sučelja: Microsoft Block Editor, Microsoft Touch Develop, Code Kingdoms JavaScript i Python tako da je prikladan i za početnike i za zahtjevnije učenike.

Izrezak

Isprobali smo kako osvijetliti smješkića na micro:bitu, a onda i kako ispisati svoje ime. I ovih nekoliko vježbi bilo je dovoljno da se svi jako zainteresiramo za microbitove i poželimo ih što prije imati u svojim školama.

Kako bismo gostima iz Velike Britanije pokazali da se i u Hrvatskoj događaju zanimljive stvari pozvali smo u goste Marina Trošelja i robota STEMIja koji su brzo privukli pažnju i domaće i strane publike koja je izvadila mobitele i tablete te počela snimati STEMIja pri vježbanju joge. STEMI je zaista pravi maneken 🙂

Prikaži album

Kontinuirani profesionalni razvoj

Za kraj su nam James i Ray ispričali kako kod njih izgleda profesionalni razvoj učitelja. Naime, u Engleskoj svaka škola planira stručna usavršavanja, poziva predavače i trenere koji drže edukacije za učitelje, ali i učenike i roditelje. Kako i James i Ray često provode takve edukacije pokazali su nam koji su važni elementi i karakteristike dobrog kontinuiranog profesionalnog razvoja.

  • Suradničko
  • Podržano stručnim znanjem
  • Usmjereno prema onome što želimo postići s učenicima
  • Vremenski održivo
  • Istraživati primjere isprobavanja novih pristupa

good-cpd

Više o profesionalnom razvoju učitelja informatike možete pronaći na stranicama Quick Start Computinga.

Pogledajte i sve ostale primjere dobre prakse koje je James Langley podijelio s nama.

Povratne informacije

Pogledajte što su sudionici rekli i napisali o ovom stručnom usavršavanju – mislim da ćemo Jamesa i Raya vrlo rado ponovno pozvati u goste 🙂

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Stručni skupovi i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.