Međunarodni projekt ACES u OŠ Sveti Petar Orehovec

stojanka_lesički

Stojanka Lesički

Zvučna knjiga, radijska igra, 3 kratka dokumentarna filma samo su neki od produkata međunarodnog projekta “I tvoj glas može biti dio rješenja”, kojeg su u OŠ Sveti Petar Orehovec s partnerskom školom “Ivo Andrić” iz Pranjana u Srbiji, proveli zahvaljujući Akademiji srednjoeuropskih škola (ACES), na čijem su natječaju uspjeli ostvariti financijska sredstva za provođenje projekta. Mreža ACES djeluje u 15 država Srednje Europe, a pokrenuta je od Zaklade Erste 2006., s ciljem poticanja razmjene i kulturnog dijaloga među mladima.

Otad svake godine raspisuje natječaj i odabire projekte koje će financirati. U posljednjem natječaju tema je “Prihvaćanje solidarnosti: “Brinemo se, usuđujemo i dijelimo!”, a od 266 prijavljenih projekata ACES je odabrao 42. Svaki projekt zajedno prijavljuju dvije ili tri škole. Svakom od partnera ACES odobrava iznos od 1600 eura, a školi koordinatoru 1800 eura. Među odobrenim projektima u ovoj školskoj godini u nekom od partnerstva sudjeluje ukupno 10 škola.

ODragana disk 2-lasim tog novčanog iznosa ACES dodatno financira i sudjelovanje po jednog nastavnika i učenika iz svake partnerske škole na uvodnoj i završnoj konferenciji projekta. Konferencije su trodnevne i uvijek se održavaju u drugoj zemlji. Za ovogodišnji projekt koji traje do kraja svibnja, završna konferencija bit će u Senecu u Slovačkoj, a uvodna je bila u Sarajevu. Potporu projektima ACES daje i kroz svoju web stranicu na kojoj se uz informacije o svim projektima, između ostalog, nalazi i vrlo korisna rubrika Toolbox gdje se mogu naći članici o različitim web alatima i metodama rada prikladnim za rad u projektima i nastavi.

No, vratimo se projektu “I tvoj glas može biti dio rješenja” kako bi opisali kompetencije koje su sudionici unaprijedili tijekom provođenja projekta. Evaluacijom je utvrđeno da su sudionici unaprijedili vještinu snimanja i montaže filmova jer su uz spomenuta 3 dokumentarca snimili i još 6 kratkih filmova (u trajanju od 2 do 3,5 minute) o svakom od 6 učenika koji su ugostili učenike iz Pranjana i potom bili sudionici učeničke razmjene u Srbiji. Kroz projekt su učenici imali priliku ponešto doznati i o igranim filmovima snimljenim u Hrvatskoj i Srbiji. Naime, učenici iz Srbije gledali su četiri hrvatska dječja igrana filma, a učenici iz Hrvatske četiri srpska filma.

Svoje digitalne kompetencije učenici su unaprijedili izrađujući i Glogster plakate, matina-kahoot-kviz-l-041215prezentacije u alatu Snacktools, ispunjavajući ankete o svojim dojmovima putem aplikacije Kahoot i Google Docs-a te kroz pokušaj da izrade svoje Europass životopise.

Tijekom projekta učenici imali prilike okušati se i u javnim nastupima, dajući izjave za radio i televiziju, a svoje su medijske kompetencije unaprijedili pripremajući tekstove o aktivnostima projekta za školski digitalni list Klinček, te za web stranicu projekta.

Tijekom učeničkih razmjena (prva je bila u prosincu 2015. u Hrvatskoj, a druga u travnju ove godine u Srbiji), imali su prilike i izrađivati lutke, oslikavati motive na kamenu, modelirati figurice od plastelina te se baviti sportom. Od sportskih aktivnosti svakako valja Pr. Kosta, Marko, Maja Flego-la-031215izdvojiti bacanje kugle i diska, vještinama koje ih je u Srbiji podučavala slijepa paraolimpijka Nada Vuksanović. Projektne aktivnosti omogućile su im i upoznavanje i druženje sa slijepom i gluhom djecom. S gluhom djecom druženje je potrajalo čak dva cijela dana na radionicama u Srbiji, pa je dio učenika svladao gotovo sva slova znakovne abecede i ponešto od znakovnog jezika.

Na učeničkim razmjenama učenici su imali priliku doznati ponešto i o povijesti i kulturi Hrvatske i Srbije, a jedna orehovečka učenica je prilikom razmjene prilično dobro savladala ćirilicu.

Boraveći pet dana u obiteljima svojih prijatelja neposredno su iskusili kako se živi u drugoj zemlji. Sve to dobar je temelj za širenje kulture mirnog suživota među građanima Europe i svijeta, širenje tolerancije prema drugima i drugačijima, jačanja empatije, solidarnosti i kulturnog dijaloga među mladima – što su također ciljevi mreže ACES. /Stojanka Lesički, koordinator projekta “I tvoj glas može biti dio rješenja”/

Okvirić br. 1: Zvučna knjiga orehovčana u katalogu Hrvatske knjižnice za slijepe

Zvučna knjiga-laZvučna knjiga “Nulti sat” odnedavno se nalazi u katalogu Hrvatske knjižnice za slijepe, a slijepi i slabovidni mogu je posuditi i on-line. Knjigu „Nulti sat“ , autora Siniše Cmrka, ima 231 stranicu „, a zvučna knjiga traje pet sati i pet minuta. Ulomke knjige čitalo je pet učenica šestih i sedmih razreda. Snimalo se 10 dana tijekom praznika kad u školskoj knjižnici nije bilo bučno. Knjiga je montirana u programu Adobe Audition CS6 u MP3 formatu, a i taj su posao odradile učenice i mentorica radijske i filmske skupine Stojanka Lesički.

Okvirić br 2: Filmovi o slijepima i radijska igra o toleranciji

Motivirani ovogodišnjom temom ACES-ova natječaja “Prihvaćanje solidarnosti: “Brinemo se, usuđujemo i dijelimo!” partneri u projektu realizirali su i dva kratka dokumentarna filma s temama iz života slijepe populacije. Učenici iz Orehovca snimili su film “Šišmiš” o radu Čitalačkog kluba slijepih Koprivničko križevačke županije, a učenici iz Pranjana film o slijepoj paraolimpijki Nadi Vuksanović.

Kako je jedan od važnih ciljeva ACES-a širenje kulture tolerancije i kritičkog razSlikarska 3-lamišljanja partneri su zajednički napravili i radijsku igru kojoj je tema tolerancija među nacijama. Radijsku igru nazvali su “Roker-fokloraš”, a u njoj se problematiziraju predrasude između Hrvata i Srba kroz likove dviju djevojčica, Hrvatice i Srpkinje koje se slučajno sretnu na moto utrci u Križevcima.

Širenje tolerancija prema različitim rasama jedna je od tema dokumentarnog filma “Okus doma, gost ACES-a”. U tom osmominutnom dokumentarcu orehovečki učenici zabilježili su susret s Nigerijcom Princom Wale Soniyikijem, koji je kao član projekta “Okus doma” gostovao u njihovoj školi. Princ, učenici iz Orehovca i Pranjana te Emina Bužinkić iz Centra za mirovne studije, tada su zajedno kuhali tradicionalno nigerijsko jelo moin, moin, pričali o tome kako je nastao projekt “Okus doma” i o tome zašto je Prince bio prisiljen otići iz Nigerije, te kako se sada snalazi u Hrvatskoj.

Svi na stadionu 2-la -o

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti škola i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.