Hrvatska može bolje

Broj 81, svibanj 2016.
ISSN 1848-2171

Ovaj broj Pogleda niti ne može početi drugačije, pišem ga u kaotičnim danima kad se ne zna što će biti s Cjelovitom kurikularnom reformom, jesmo li uzalud potrošili godinu i pol, jesmo li spremni i voljni unijeti planirane promjene u svakodnevno učenje i poučavanje ili ćemo i ovaj put sve potiho pospremiti u ladicu za neku daleku, bolju budućnost.

Umjesto uvoda vam prenosim sažetak novosti koje donosi kurikulum Informatike (ili donosit će u neka bolja vremena) pa vi recite želimo li nešto loše.

Novi kurikulum predmeta Informatika omogućuje učenicima pripremanje za učenje, život i rad u društvu koje se razvojem digitalnih tehnologija vrlo brzo mijenja. Domenama: Informacije i digitalna tehnologija, Računalno razmišljanje i programiranje, Digitalna pismenost i komunikacija te e-Društvo stavlja se naglasak na ishode kojima se želi potaknuti učenike na stvaranje sadržaja, pronalaženje rješenja, kreativnost i inovativnost. Na taj način učenici postaju aktivni korisnici, tvorci novih sadržaja i programskih rješenja umjesto  pukih  korisnika tehnologije.

Odgojno-obrazovni ishodi formulirani su tako da učiteljima pružaju slobodu odabira učinkovitih i primjerenih sadržaja, programa i metoda rada koje odgovaraju mogućnostima učenika i škole uz istovremeno preuzimanje odgovornosti za ostvarivanje zadanih ishoda. Oni nisu napisani u obliku popisa sadržaja koje učitelj treba obraditi već kao informatičke kompetencije učenika koje se razvijaju  kroz različite obrazovne situacije.

Uz standardne načine vrednovanja naučenog, predlažu se i suvremene metode i tehnike vrednovanja učenika uporabom raznovrsnih online programa, stvaranjem e-portfolija i predstavljanjem radova. Informatikom se učenici usmjeravaju prema odgovornoj i primjerenoj uporabi tehnologije, stvaranju digitalnih rješenja te snalaženju u e-društvu.

Želite li pročitati kurikulum Informatike ili nekog drugog predmeta, potražite ih na stranicama Cjelovite kurikularne reforme.

Naravno i u ovom broju Pogleda imamo predivnih primjera iz škola koji jasno i glasno pokazuju s kolikim entuzijazmom rade učitelji, koliko su kreativni i inovativni, a sve to radeći “poskrivećki” jer sve te metode, pristupi, oblici rada i sadržaji ne postoje u službenim planovima i programima. Ali eto, mi smo kreativni i u njihovom zaobilaženju. Inače tko bi, primjerice slušao nastavu po planu i programu Informatike iz 1994., bavio se MS-DOS-om ili pokušao ubaciti disketu u računalo.

Pogled_iconUčionica ne mora biti pravokutna, a ne mora imati ni zidove. Mojca Kruh nam donosi iskustva učenja i poučavanja u učionici na otvorenom, prijedloge za aktivnosti, ali i dobrobiti koje učenje na otvorenom donosi. Više…

Pogled_iconZnate li koju je gimnaziju Pavao Pavličić opisao kao “Svjetiljka koja je postavljena visoko s nekom osobitom namjerom.”? 1891. godine bila je mala realka, poput feniksa 2000. godine uzdigla se iz pepela, a danas je e-škola prepoznatljiva po svojoj tradiciji i usmjerenosti ka budućnosti. Sanja Pavlović Šijanović predstavlja nam Vukovarsku gimnaziju. Više…

Pogled_iconDanijela Koren nam priča kako su učenici OŠ Novi Marof razveselili vršnjake u Hong Kongu, sudjelujući u međunarodnom projektu “International School Library Month – Bookmark project – The School Library Rocks”, razmjeni ručno načinjenih straničnika. Više…

Pogled_iconNašim učiteljima nije problem virtualno skakati s kontinenta na kontinent pa nas Davorka Nekić vodi u Kanadu, ili bolje rečeno na Tjedan Kanade koji je u ožujku održan u PŠ Nikole Tesle u Moravicama. Više…

Pogled_iconI u ovom broju imamo članke kolegica iz Slovenije. Istražujući kako se učilo i iz čega učilo u prošlosti učenici su posjetili Školski muzej, razgovarali s bakama i djedovima te istražili povijest škole. Piše Diana Dobovšek. Više…

Pogled_iconNije samo Pogled virtualan, takva može biti i Matematika Smiješak. Kako izgleda Matematika između realnog i virtualnog te što stvarno (a ne virtualno) smišljaju profesori zagrebačke XV. i XII. gimnazije, Gimnazije Matije Antuna Reljkovića iz Vinkovaca i Gimnazije Josipa Slavenskog iz Čakovca pojašnjava nam Dubravka Toldi. Više…

Pogled_iconUčenicima i učiteljima I. osnovne škole Bjelovar nikad nije dosadno, pogotovo kad u sklopu Erasmus + projekta „English Learning Friends“ ugoste partnere iz šest europskih zemalja. Nataša Ljubić Klemše, Helena Gustović Ljubić i Martina Supančić ispričat će vam sve o njihovom projektu i aktivnostima koje su proveli s partnerima. Više…

Pogled_iconKroz već tradicionalan projekt „Reci ne, e-nasilju!“ u OŠ Supetar se educiraju generacije učenika kako učiniti internet boljim mjestom za sve. Učenici su i ove su godine sudjelovali u raznim radionicama te tako dali svoj doprinos, za bolji Internet sutra. Piše Sandra Dasenčić Eterović. Više…

Pogled_iconSnježana Kovačević, Andreja Jertec pišu nam kako europski projekti i aktivnosti oplemenjuju nastavu i učitelje u OŠ Zlatar Bistrica, koja kao međunarodna eko škola već godinama sudjeluje u međunarodnim aktivnostima i ekološkim projektima. Više…

Želim vam uspješno završavanje još jedne školske godine, lipanj sa što manje stresa (iako je to vjerojatno nemoguće) i da svi zajedno uskoro saznamo kuda ide kurikularna reforma.

Samo hrabro i otvoreno, zar ne Smiješak

Lidija Kralj

PS. Sažetak Informatike je u uvodu, jer sam u njegovom pisanju i ja sudjelovala.

PPS. Ja znam gdje sam 1. 6. 2016.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Riječ urednice i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.