eTwinning projekt – Zvučno onečišćenje

danijelaT_sandraI

Danijela Takač i Sandra Ivković

Dvije profesorice STEM predmeta iz Zagreba, Danijela Takač, OŠ Pantovčak i Sandra Logo projektaIvković, OŠ Vjenceslava Novaka pokrenule su u rujnu prvi nacionalni etwinning projekt iz fizike „Zvučno onečišćenje“.

U projekt je uključeno više od 50 osnovnih i srednjih škola, a svaka škola u projektu ima svoj školski projektni tim koji se sastoji od Karta uključenih školajednog ili više učitelja i desetak učenika.

Cilj projekta je da učenici kroz iskustveno, neposredno i e-learning učenje uvide koliko su znanja iz prirodoslovnih područja korisna, životna i primjenjiva u njihovoj svakodnevnici.

Učenici će tijekom ovog međukurikularnog projekta upoznati različite dijelove Republike Hrvatske, istraživati prirodu, izvore i jakosti zvuka i zvučno onečišćenje u svojoj školi i svom okolišu. Upoznati će se s pojmom zvučnog onečišćenja te njegovim nepoželjnim i zabrinjavajućim posljedicama te utjecajem na zdravlje ljudi, biljki i životinja.

SklopProjekt je zamišljen kao maleni znanstveni rad. Učenici primjenom projektne nastave „postaju“ znanstvenici i inženjeri te uče razlikovati zavisne i nezavisne varijable, postupke prikupljanja i analize podataka.

Kroz projekt učenike želimo naučiti tehnologijama budućnosti, elektronici i programiranju.

Za mjerenja koristimo Noisewatch aplikaciju i sklopove koje smo izradili uz pomoć Arduina..

U sklopu projekta i podršku Carneta održan je jedan webinar, te uz podršku Profil Klett izdavačke kuće osigurani su kompleti Arduina i edukacija kroz četiri radionice u Osijeku, Zagrebu, Splitu i Rijeci.

Tijekom radionica na kojima su sudjelovali učitelji i učenici iz partnerskih škola naučili smo osnove Arduina i sjajno se zabavili. Radionice su uz Danijelu i Sandru vodili Goran Pintarić i Jozo Pivac, profesori s velikim iskustvom u primjeni Arduina.

Radionica SplitRadionica Zagreb

Sve rezultate prikazujemo u različitim web 2.0 alatima te smo već izradili mnoštvo nastavnih materijala koji će poslije biti besplatno dostupni za korištenje u nastavi fizike, biologije, ekologije, matematike, informatike i sl.

Ovakvim načinom rada nadamo se učiniti učenje prirodoslovlja zanimljivim, motivirajućim, pokazati učenicima posao znanstvenika te razvijati digitalnu pismenost.

Sve aktivnosti možete pratiti na Twinspace-u projekta eTwinning platforme koji nam je ujedno i mrežna stranica projekta.

Dojmovi partnerskih škola:

„U projekt zvučno onečišćenje smo se uključili da bi na drukčiji način obradili nastavnu temu Zvuk. Međutim, naučili smo puno više od toga. Naučili smo što je to logo, kako koristiti fotografije bez povrede autorskih prava, postavljati vlastite radove na mrežu, rad s Arduinom,….. Važno je napomenuti da u ovom projektu sudjeluju učenici različitih dobi i vještina, neki su bolji u fizici, neki u obradi videa, neki u radu s Arduinom. Kroz ovaj projekt smo naučili što to znači snaga timskog rada, kako ujediniti pojedinačne potencijale i talente učenika u jednu jedinstvenu cjelinu. Ovakav jedan projekt može biti ogledni primjer aktivnosti za projektni tjedan koji nam donosi Cjelovita kurikularna reforma.“

Željan Kutleša,prof. OŠ Gripe, Split

„Bilo je jako zabavno i edukativno sudjelovati u projektu Zvučno onečišćenje. Najbolja mi je bila radionica u Zagrebu gdje smo prvi završili sve zadatke i pokazali zavidno znanje u informatici i fizici. Jako mi se svidjelo jer smo se puno zabavljali i razmjenjivali razna iskustva. Nadam se da će biti još više ovakvih projekata jer su oni odličan primjer da bilo koji predmet može biti ujedno i zabavan koliko i edukativan.„

Ivan Miletić 2.b ; Gimnazija I. Kranjčeva, Đurđevac

„Radionica > Arduino – mjerenje Zvučnog onečišćenja< koja se održala u Zagrebu, bila je jako zanimljiva, interesantna i poučna, a cijelo druženje vrlo opušteno i ugodno. Voditelj radionice Goran Pintarić, prof. bio je pun pozitivne energije koju je prenosio na sve nas. Čuli smo od njega puno korisnih informacija. Koordinatorice projekta bilu su nasmijane, vesele, otvorene i pristupačne. Tijekom radionice bljeskale su mi ideje o tome što i kako primijeniti u nastavi. Jedva sam čekala iskušati ih i primijeniti. Zahvalan sam na novim idejama! Nakon cijelog radnog tjedna ova radionica je bila pravo osvježenje. „

Draga Tomašek, prof. Gimnazija I. Kranjčeva, Đurđevac

„Na radionici mi je bilo jako zanimljivo, ali i zabavno. Upoznali smo se s Arduinom. Izradili smo uređaj za mjerenje zvuka pomoću Arduina i na sreću nitko nije doživio strujni udar ili pokvario aparaturu, pa smo bili jako ponosni na sebe. Puno smo se smijali i družili pa je vrijeme prošlo jako brzo. Predlažem da se radionica ponovi, da imamo priliku bolje upoznati učenike drugih škola. „

Lorena Švaco, 3.b Gimnazija I. Kranjčeva, Đurđevac

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u eTwinning i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.