Projekt I.M.A.G.I.N.E

tamaraP_suzanaP

Suzana Poljak i Tamara Perković

Drugu godinu traje projekt I.M.A.G.I.N.E (Imagination and Motivation through Art and Game in Interaction with your Nearby Environment) u sklopu programa Erasmus+ financiranog od strane Europske Unije.

1174817_1562241054021643_6405130016323340073_nOŠ Jurja Dobrile iz Rovinja jedna je od deset osnovnih i srednjih škola koje sudjeluju u projektu, čiji je glavni cilj povezivanje zemalja i kultura, te uključivanje učenika i učitelja u razmjenu s ostalim europskim školama, kako bi učili o kulturnoj baštini istih putem modernih tehnologija. U našem slučaju radi se o razmjeni učenika i učitelja s osnovnim školama u Francuskoj, Portugalu i Španjolskoj. Ostale razmjene su na nivou srednjih škola iz Francuske, Italije, Finske i Litve.

Što znači sudjelovanje u ovom i sličnim projektima za školu iz grada Rovinja koji je dugi niz godina u vrhu hrvatskog turizma, te šampion po broju posjetitelja? Mnogi naši učenici dolaze iz obitelji koje se posredno ili neposredno bave turizmom, te su u kontaktu s ljudima iz raznih dijelova Europe, pa i šire.

Ipak, kad se započelo s projektom, iznenadila je doza sramežljivosti kako kod učenika, tako i kod većeg broja učitelja. Mogući razlog je bio da se upuštamo u nešto novo i nepoznato, ali i neophodno. Mi jesmo dio Europe, te je potrebno Europu upoznati i živjeti u njoj prilagođavajući se svemu onome što ona predstavlja, ali i koristiti sve što nam pruža.

Prvi radi sastanak koordinatora i profesora iz svih škola održan je u prosincu 2014.g., upravo u Rovinju. Bio je to veliki izazov za koordinatoricu projekta Tamaru Perković, koja je okupila tim učitelja, zainteresiranih za projekt od samog početka1509780_10200438779208204_3733261207391557916_n.

S puno entuzijazma organizirali su petodnevni boravak gostiju uz pomoć Grada Rovinja, koji je prepoznao važnost ovakvih projekata, kako za školu, tako i za grad. Slike Rovinja u prosincu objavljene su na mnogim društvenim mrežama i u lokalnim novinama sudionika.

Na istom sastanku dogovorile su se međusobne suradnje i mobilnosti učenika, te je u ožujku 2015.g. uslijedilo putovanje u francuski grad Saint Jean d´Angely, gdje je osam učenika u pratnji tri učiteljice uspješno predstavilo svoj grad, kulturu i tradiciju.

12047136_10205033516890805_5169676154185626246_nUčenici su se vratili iz Francuske prepuni dojmova i ideja projekta počela se nazirati u školi, te je donijela pozitivne promjene. Sve više učenika i učitelja željelo se uključiti u projekt, te su mnogi sudjelovali u fotografiranju grada, izradi suvenira i plakata. Također su mnogi roditelji željeli ugostiti učenike iz drugih zemalja, tako da u rujnu nije bio problem smjestiti prve goste iz španjolskog grada Sagunta. Dvanaest učenika i tri učitelja proveli su tjedan dana u Rovinju, te upoznali školu, grad i veliki dio Istre.

Sam grad su upoznali kroz igru „Pokaži mi svoj grad“, koju su osmislile učiteljice Tamara Perković i Kristina Matika Ferrara. Cilj igre bio je upoznati kulturnu baštinu i povijest grada uz pomoć korištenja modernih tehnologija. Učenici su koristili pametne telefone ili tablete kako bi koristili aplikaciju čitanja QR kodova i fotografirali zadane znamenitosti. Učitelj Slavko Vukmanov Šimokov sudjelovao je u izradi brošure i kreiranju QR kodova.

Španjolski tjedan u Rovinju protekao je u ugodnom druženju i stvaranju novih prijateljstava, te se željno očekuje mjesec svibanj kad će dvanaest učenika i tri učiteljice iz Rovinja otputovati u Sagunto, a potom će u istom mjesecu Rovinj posjetiti učenici i učitelji iz Portugala.

Sljedeća školska godina rezervirana je za druženje s francuzima koji dolaze u Rovinj u rujnu, dok će na proljeće 2017.g. grupa učenika i učitelja otputovati na završni sastanak svih škola sudionika u Francusku.

12573731_10205647818527962_3277759131271026956_nIako iza svake razmjene stoji puno rada i pripreme, sudjelovanje u projektu donosi višestruke koristi za učenike i učitelje, te za samu školu. Osim što su ponosni da su dio „I.M.A.G.I.N.E obitelji“, učenici i učitelji škole Jurja Dobrile imaju priliku upoznati različite ljude, jezike, kulture i zemlje, ali istovremeno i bolje upoznati sebe i svoju okolinu.

Osim prvog radnog sastanka u Rovinju, održana su još dva sastanka koordinatora i profesora. U listopadu 2015.god. profesori su imali radni sastanak u Litvi, na kojem su sudjelovali učitelji Tamara Perković i Slavko Vukmanov Šimokov. Na sastanku su dogovoreni sljedeći koraci u provedbi projekta, te je naglasak bio na kreiranju aplikacije – igre, kao krajnjem cilju projekta. Igra je zamišljena kao kviz s pitanjima i koordinatama za svaki grad partnera projekta. Svaka škola imala je zadatak poslati fotografije, karte i pitanja za svoj grad, te je izrađena aplikacija.

IMG_20160205_105020Također, u siječnju ove godine radni sastanak održan je u finskom gradu Alajarviju, na koji su otputovale profesorice Tamara Perković i Suzana Poljak, te sudjelovale u radionicama o motivaciji učenika i o spomenutoj aplikaciji, koja je djelomično isprobana upravo u Alajarviju. Na isti sastanak otputovao je i ravnatelj Marin Mihovilović, budući su organizirane radionice za ravnatelje, koji su razgovarali o ranom napuštanju škole. Ravnatelji su imali priliku predstaviti svoje škole, ali se i upoznati s finskim obrazovnim sustavom, koji se smatra jednim od najboljih u Europi.

Po povratku iz Finske učiteljice Tamara Perković i Suzana Poljak isprobale su aplikaciju s učenicima petih razreda. Upoznavanje kulturne baštine i zanimljivosti vezanih uz grad u kojem žive pokazalo se zanimljivim učenicima, koji su pokazali zavidno znanje, ali i naučili mnoge nove činjenice o Rovinju.

Za učitelje koji sudjeluju u realizaciji projekta je ovo neprocjenjivo iskustvo, jer izlaze iz svojih okvira rada, usvajaju nove vještine i znanja, te slijede europske norme gdje je cjeloživotno učenje vrlo značajno za osobni razvoj. Takav učitelj je zadovoljniji i kreativniji.

Koordinatorica Tamara Perković ističe,

„Ponosna sam na ovaj projekt i da je naša škola dio toga. Iako je ovo naš prvi ovakav projekt, do sada smo se pokazali dostojnim partnerima i da smo kao škola dorasli svim izazovima koje projekt donosi“.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.