Tradicionalno i ove godine

gordana_lohajner

Gordana Lohajner

Tradicionalno, već nekoliko godina zaredom, naša škola sudjeluje u obilježavanju Dana sigurnijeg interneta. U dogovoru s razrednicima viših razreda, u mjesecu veljači izdvojili su jedan sat razrednog odjela i posvetili ga promicanju što sigurnijeg i odgovornijeg korištenja interneta i digitalne tehnologije.

Učenici trećih razreda, pod vodstvom učiteljice Štefanije Šarec, izveli su lutkarsku predstavu  “Oprez djeca” za one najmanje – vrtićance te za učenike prvog i drugog razreda.

IMG_0089U četvrtim razredima, knjižničarka Marinka Mlinarić napravila je radionice na temu autorsko pravo. Kao uvod u sat, učenicima je podijelila pjesmice koje su imale „lažne“ autore. Učenici su trebali prepisati naslov pjesme i ime autora. Kada su prepisali, knjižničarka ih je upitala „ Je li vam nešto čudno? Je li nešto krivo napisano?“. Neki učenici su odmah shvatili da je ime autora krivo napisano. Na pitanje „Je li sam to smjela napraviti?“. Svi su rekli da to nije smjela učiniti. „A što je sadržajima na internetu – pjesmicama, slikama, tekstovima?“, upitala ih je. Također, zaključili su da ne smijemo koristiti slike, tekstove kao da su naši! Napomenula im je da trebamo navesti ime autora, naslov i mrežnu adresu stranice. Poslije teorijskog dijela (koristila je materijale i sadržaje projekta Pet za netČije je što i Copy-paste, što dozvoljeno jest), učenici su u parovima izrađivali stripove u Pixton Comic Makeru.

Pixton_Comic_Autorska_prava_by_Kkarolina_Karolina_Pixton_Comic_Zanimljivi_dokumentarac_by_Andorx_ano_

S učenicima drugog razreda, napravljena je radionica Pristojno ponašanje. Na početku sata porazgovarali smo što za njih predstavlja pristojno ponašanje i jesu li oni pristojni. Nakon toga, dobili su za zadatak izraditi sliku u programu Bojanju gdje će nacrtati i napisati kako se treba ponašati:

…u školi
…u razredu
…u informatičkoj učionici
…u crkvi
… na igralištu
…u prometu
…u autobusu
…u kazalištu
…u trgovini
…u knjižnici
…na internetu
…na društvenim mrežama

Kada su završili, učenici su pročitali što su napisali. Na pitanje: „Je li se ponašanje u školi ili u razredu razlikuje od ponašanja na internetu ili na društvenim mrežama?“. Učenici su zaključili  da se ne razlikuje, već kako se ponašamo u stvarnom životu, tako bi se trebali ponašati i na internetu. Istaknuli smo da su s druge strane ekrana djeca koja imaju osjećaje kao i oni, te mogu biti povrijeđeni.

IMG_0119S time smo započeli drugu aktivnost Iskazivanje osjećaja. Učenici su trebali nacrtati svoje emotikone s kojima će prikazati osjećaj veselja, tuge, oduševljenja ili razočaranja. Mogli su im davati imena, a njihove uratke izvjesili smo u hodniku i napravili kutić pod imenom „Svoje osjećaje možemo izraziti i na papiru, a ne samo na internetu!“ gdje su i učenici viših razreda mogli nacrtati svoju emotikonu tijekom cijelog mjeseca.

IMG_0131IMG_0133

Ove godine smo se više posvetili nižim razredima jer poštovanje  i pristojno ponašanje u stvarnom, a  u virtualno svijetu  učimo od malih nogu i primijenjujemo  prvo kao tinejdžeri, a na posljetku kao odrasle osobe.

I za kraj, svima šaljem Smile kako bi vam barem malo uljepšala ovaj tmurni i kišoviti dan!

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.