Dan sigurnijeg interneta u osnovnim školama

„Petar Zoranić“ Nin i Jurja Barakovića Ražanac

elvira_vuckovic

Elvira Vučković

U osnovnim školama „Petar Zoranić“ Nin i Jurja Barakovića Ražanac obilježen je 9. veljače 1 (800x450)2016. godine Dan sigurnijeg interneta. I jedna i druga škola je planirala obilježiti taj dan masovnije, ali se umiješala „viša sila“: prekidi u vezi i nestanci struje u nekim su školama onemogućili sudjelovanje na webinaru, ali ne i druge planirane aktivnosti. Učitelji su izabrali teme sa stranice Pet za net.

Uspješni su bili jedino u Područnoj školi u Zatonu (kombinirani razredni odjel 2. i 4. r., učiteljica Martina Jelenković; kombinirani razredni odjel 1. i 3. r., učiteljica Emina Šiljdedić).

Poslije samog webinara djeca su bila u mogućnosti programom za brzo intern2 (800x450)etsko dopisivanje Skype komunicirati kroz video poziv s drugim učenicima koji su slušali ovu video prezentaciju, što je učenike oduševilo. Po završetku webinara su učenici 2. i 4. razreda obradili teme:

  • 2. razred: Nepoznatim osobama ne govorim svoje ime i Neznanac s druge strane ekrana
  • 4. razred: Digitalna osobna iskaznica i Moj novi prijatelj

Na tu temu su s učiteljicom razgovarali o pravilima ponašanja na internetu, zamkama u 3 (800x450)virtualnom svijetu, postavkama privatnosti računala, o oprezu prilikom razgovora s neznancima. Također je učiteljica ukazala kako nije dobro svoje osobne podatke iznositi na internetu te kako to može biti izuzetno opasno. Utvrdili su i razlike između stvarnog i virtualnog prijateljstva. Zaključili su da ukoliko dožive ružno iskustvo na internetu trebaju potražiti pomoć starijih ili pozvati Hrabri telefon. 

Po završetku predavanja su odigrali i kviz na spomenutu temu kako bi utvrdili znanje, a 4 (800x450)samim time ušli i u nagradno izvlačenje za nagrade od kojih je prva mobitel, a to bi ih posebno obradovalo  Smile 

Prije odlaska kući su, od materijala koje su sami iscrtali i obojili, izradili jedan lijepi plakat za naš pano. Za to vrijeme učenici 1. i 3. razreda su obradili teme:

1. razred : Pristojno ponašanje
3. razred: Copy – paste, što dozvoljeno jest
Učenici su slušali sa velikim zanimanjem predavanje, posebice učenici 3. razreda. Nakon 6 (450x800)završenog predavanja, kroz vođeni razgovor su zaključili da i u virtualnom svijetu postoje određena pravila ponašanja.
Druga tema poučila je učenike kako moraju biti pažljivi prilikom kopiranja sadržaja. Svi sadržaji koji su dostupni na internetu nisu nužno provjereni ni relevantni. Također, nije dozvoljeno neovlašteno kopiranje te korištenje sadržaja zbog autorskih prava.

U Područnoj školi Ninski Stanovi učiteljica Željana Popić (kombinirani razredni odjel 1. i 3. r.) je odabrala dvije teme za rad sa učenicima:

  1. “Moje mjesto za igru i zabavu”
  2. “Moj kreativan rad (uporaba alata za crtanje)”.

Radionice su započeli igrom “Kipovi” i “Oponašam te”, zatim su prošli prezentacije iz “Virtualne učionice”.

Učenicima je zatim prikazala edukativni crtani film. Nae (800x450)kon razgovora o filmu, svaki razred je imao na raspolaganju po 1 laptop. Dok je 1. razredu objašnjavala pojam “autorsko pravo”, oni učenici 3. razreda koji su se imali prilike služiti programom “Paint”, započeli su svoj rad.

Učenici 1. razreda su crtali učiteljicu, izradili su svoj “Autorski rad”, te se potpisali kao autori. Zatim im je učiteljica pokazala i napisala na ploči predložene stranice na kojima su razne igrice i ostali edukativni sadržaji, sukladni njihovim godinama:

Djeca su aktivno i s oduševljenjem pratila sadržaje, marljivo radila, jer mnogi od njih nisu imali priliku koristiti internet za igru ili za crtanje.

Učiteljica Iva Maras (kombinirani razredni odjel 2. i 4. r.) odabrala je jednu temu za 2. razred, a jednu za 4. razred pa su svi učenici sudjelovali u obje radionice. Iz 2.r. je odabrala temu „Kako odabrati pravu jabuku“. Otišli su na stranice CARNet-a i učiteljica im je pokazala stranicu lektire.hr koja im može pomoći za lektiru i kako ju koristiti. Zatim su išli na stranice učilice koja im je bila jako zanimljiva. Nitko od djece nije znao za te stranice,bila im je novost. U 4.r. je odabrala temu „Pametno odluči, zabavi se i nauči“. Tu im je bio zanimljiv i poučan uvodni crtani film o online igricama Išli su na ponuđene linkove za igrice koje su primjerene njihovoj dobi. To im je bilo jako zanimljivo. Sva djeca su probala odigrati igricu po svom odabiru. Svi učenici su prepisali internet adrese koje su se koristile na radionici.

Djeca su aktivno i s oduševljenjem pratila sadržaje, marljivo radila, jer mnogi od njih nisu imali priliku koristiti internet za igru ili za crtanje. Slike s radionica postavili smo na mrežnu stranicu škole – Radionica 1 i Radionica 2.

U 2. razredu Matične škole u Ninu (učiteljica Vesna Pešušić), 1. do 4. razredu Matične škole e1 (800x450)u Ražancu (učiteljice Marija Perković, Ana Zekanović, Iva Čačić i Ivana Jović) i Područne škole u Radovinu (učiteljice Darija Juričić, Nevenka Jović i Ljiljana Grbić) psihologinja Elvira Vučković održala je radionice u kojima je spojila nekoliko tema iz Virtualne učionice za 1. Modul: „Nepoznatim osobama ne govorim svoje ime“, „Neznanac s druge strane ekrana“ i „Nasilnici na mreži“. Radionice su započele gledanjem crtanog filma Adventures of Reda &Neto – Trapped in the magic potioon, zatim su učenici iznosili koje je podatke vještica dobila od djevojčice i dječaka (ime i prezime, email adresa, …). Prve reakcije djece su bile da oni rijetko idu na Internet i bili su izričiti dae2 (800x450) nigdje ne ostavljaju svoje osobne podatke. Međutim, nakon toga su zajedno rješavali kviz o osobnim podacima, digitalnom tragu i ispostavilo se da puno njih igra igrice, online, uglavnom na vlastitom mobitelu, tabletu ili računalu. Neki se prijavljuju pod vlastitim imenom, rijetko koriste nadimke. Nakon kviza izabran je hrabri dobrovoljac kojem je pokazan listić s pitanjima (osobni podaci). Dobrovoljac je trebao zapamtiti ta pitanja, a da bi ih mogao postaviti nepoznatoj osobi i pokušati pogoditi tko je ta nepoznata osoba. Sam je izabrao svog pomagača, osobu koja će čitati odgovore e4 (800x450)nepoznate osobe. U međuvremenu su svi učenici provjerili da se kroz šal, kojim su mu prekrivene oči, zbilja ništa ne vidi. Kad su dobrovoljcu prekrivene oči šalom, tiho je izabrana nepoznata osoba koja je popunila tražene podatke (ime i prezime, godine, adresa, …). Ono što ostali učenici nisu čuli je bila uputa psihologinje da slaže, odnosno da na bar poneko pitanje da lažni odgovor. Druge učenike je to prvo začudilo, zatim i silno razveselilo, ali bili su silno disciplinirani i nisu izdali identitet nepoznate osobe. Nakon toga se dobrovoljce još jednom pohvalilo za hrabrost i razgovaralo se o tome jesu li uvijek sigurni s kim se dopisuju. Bio je to izvrstan uvod u narednu temu o nasilju na internetu. Neki učenici su imali slična iskustva kao Dara iz priče. Nakon svega, učenici su uspješno odgovorili na pitanja iz Savjetnika i za kraj su pogledali The Adventures of Reda & Neto. Ep#3 – Guarding the Treasure against Pirates.

Svi učenici 2. do 4. razreda dobili su ispisane osmosmjerke. Prezentacija je objavljena na mrežnoj stranici OŠ „Petar Zoranić“ Nin, matične škole psihologinje.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.