Posjet Reboot infogameru 2015

alan_belak

Alan Belak

Početkom studenog osvanuo je pokraj vrata učionice informatike veliki plakat s najavom imageodržavanja Reboot infogamera 2015 ( 11.11. do 15.11.2015). Usprkos vrlo kratkom roku u kojem smo se trebali organizirati (uz sve to, da situacija bude složenija, ja radim na dvije osnovne škole), na sreću i radost učenika i mene, ravnatelj, razrednica tog razreda iz kojeg dolazi većina učenika na inf. grupu, pedagoginja i tajnica bili su prilično susretljivi tako da smo svu papirologiju i razne popratne poslove u potpunosti odradili u iznimno kratkom roku i zbog toga smo im, naravno, zahvalni. Iako sam pretpostavljao da će za ovo događanje postojati interes kod učenika, nisam očekivao takvo oduševljenje, ali i brzinu i točnost u onom dijelu koji su oni morali odraditi kod kuće (neki su dolazili u suprotnu smjenu i donosili suglasnosti i sl., a ako nije bilo mene, odlazili bi kod ravnatelja te s njim rješavali stvar). Da je bilo više vremena za organizaciju, broj učenika koji bi išli na infogamer bio bi, sasvim sigurno, znatno veći.

Reboot infoGamer 2015 organizira tim veterana industrije videoigara iz Digitalne Avanture d.o.o., izdavači Reboot-a koji je najveći regionalni tiskani časopis za videoigre, te organizatori jedne od najuspješnijih i najznačajnijih konferencija koja se odnosi na industriju i razvoj igrica – Reboot Developa. Partner i suorganizator sajma Reboot infoGamer je Zagrebački velesajam koji je prepoznao izuzetnu važnost i značaj industrije videoigara. Inače, na infogameru sam doznao da kad se zbroji sav onaj novac koji se u svjetskim okvirima vrti u industriji filma kao i novac iz cjelokupne glazbene produkcije to još uvijek ne premašuje iznos koji se odnosi na industriju igrica.

S obzirom da na informatičkoj grupi u OŠ Goričan zadnjih 1-2 godine sa puno dobre volje, dijelom u školi a možda još više kod kuće, jer to zaista iziskuje puno vremena, izrađujemo obične i edukativne igrice, odlučio sam sa grupom učenica i učenika naše škole otići na Reboot infogamer 2015 da svi zajedno vidimo kako to rade „veliki“ ali i oimageni „mali“ developeri, da se zabavimo i, usput, nešto naučimo. Kroz izradu igrica učimo programiranje i grafički dizajn, spoznajemo da marljiv uporan rad daje razulatate, učimo se timskom radu i uvažavanju drugih. Uostalom, razvoj igrica nije samo informatika, tu ima i puno engleskog jezika (više nego neki misle – literatura je na engl.) a ima dosta i matematike (koordinatni sustav, jednadžbe….). Zato nam je bio posebno zanimljiv dio jednog od ukupno četiri paviljona infogamera na Zagrebačkom velesajmu koji je namjenjen indie (nezavisnim) developerima. Osim toga, prvog dana održavanja, u srijedu, na glavnoj su pozornici bili intervjuirani jedan hrvatski i jedan norveški developer igrica dok su se, istovremeno, u pozadini mogle vidjeti njihove igrice. Zapamtio sam kako se domaći developer pomalo žalio na scenariste svoje igrice jer je na kraju ispalo da se igrica odvija u „intergalaktičkom vremenskom zatvoru“, a još je upečatljivije bilo priznanje da su na ovom sajmu video igara, koji je u međuvremenu postao jedan od najvećih sajmova te vrste u Europi, dobili puno iskrenih komentara na njihovu igricu koji su ih naveli na odluku da dosta toga izmjene i/ili nadopune u igrici.

Naš se posjet Reboot infogameru odvijao odmah prvi dan održavanja i to se pokazalo priličnom dobrom, zapravo, sretnom odlukom jer prvi dan nije bilo gužve kakva je bila slijedećih dana. Dakako, kulminacija je bila u subotu jer je za subotu bilo najavljeno i najviše događanja. Kako sam slučajno doznao dolazeći u neškolskom aranžmanu na isto događanje u subotu, zapravo se na infogamer moglo ući već od otprilike 10 sati iako je na webu ovog sajma bilo navedeno da je početak od 11 sati (valjda da se smanje gužve na ulazu). To se vrijeme moglo iskoristiti za igranje igrica oko kojih je kasnije bilo najviše gužvi kao i za zauzimanje dobrih pozicija za poslije. Najozbiljnija je gužva počinjala od oko 13 ili 14 sati na dalje. Kad smo već kod gužvi na ulazu, za pohvaliti je mogućnost kupnje karata unaprijed tako da sam u subotu glatko izbjegao sate čekanja u redovima, što bi lako moglo upropastiti cijeli doživljaj, dok u srijedu nikakvih posebnih gužvi i nije bilo iako smo također imali unaprijed kupljene karte u džepu. Informacije o kartama bile su pravovremeno objavljene na webu infogamera. Osim kupnje karata online, u našem su se gradu karte mogle kupiti unaprijed u jednom kafiću. Doduše, te su se karte uvijek morale u trafikama pred ulazom u prvi paviljon infogamera zamjeniti za male imagedigitalne kartice ali za tu se zamjenu čak ni u subotu nije čekalo satima nego nekih 10-ak minuta dok su se ljudi koji su kupovali karte na licu mjesta stvarno načekali. Za razliku od ovog, nije za pohvaliti da popust za veće grupe posjetitelja nije bio vidljiv na webu kao ni činjenica da sa kartom možete, barem načelno, samo jednom ući i jednom izaći sa sajma video igrica. Također, raspored događanja po danima je bio objavljen tek par dana prije početka samog događanja tako da nismo mogli ranije „ciljati“ točno određeni dan sa točno određenim aktivnostima.

Jedna od stvari koje su me najviše zaokupljale bila je kako organizirati cijeli posjet infogameru a da ponašanje učenika, posebno kad stignemo na velesajam, bude na prihvatljivoj razini. Ipak se radilo o površini većoj od 10 000 m2, o 4 paviljona, oko 500 igraćih jedinica, preko 50 000 posjetilaca (novi rekord). Međutim, nakon dogovora da nema udaljavanja bilo kamo bez javljanja učitelju, nakon razmjene brojeva mobitela, nakon postavljanja mobitela na „vibru“ i njihovog stavljanja u npr. džepove hlača gdje ih možemo osjetiti za slučaj da se ipak netko zagubi pa ga moramo nazvati jer zbog glasne glazbe ih ionako ne bismo čuli – situacija je bila sasvim u redu. Dogovorili smo i kako ćemo se ponašati kad dio učenika hoće igrati jednu igricu a dio učenika želi ići dalje na neku drugu igricu. Poslije svega toga moram reći da zapravo pravih neugodnih situacija nije ni bilo. Učenici su bili svjesni svojih odgovornosti i poštovali su u vrlo velikoj mjeri naše dogovore…čak su pazili jedni na druge. S druge strane im se dalo prostora da, uvaživši određene razlike među njima kao i prostorni raspored njima poželjnih igrica, ipak odigraju svoje omiljene igrice bez nekakve prezahtjevne kontrole, naravno, ne izuzimajući iz vida njihovu sigurnost.

Osim igranja raznih igrica, uvida u svijet indie developera, slikanja i kratkih razgovora sa slavnima sa youtubea, sviranja „na koncertima u živo“ sa raznim pop grupama, mogućnostima boravka u prigodnom malom kinu, svakako moram istaknuti VR (virtual reality) doživljaje uz pomoć Samsungove tehnologije (zapravo smartphona koji se umetao u naočale). Kad smo na glavu stavili naočale za VR ugođaji su bili nezaboravni…zapravo smo po želji/izboru prebačeni u posve nove svjetove, pa smo tako ronili sa morskim psima, kornjačama, morskim zmijama, ribicama raznih vrsta i dr., boravili na egzotičnim plažama, ispitivali olupine potonulih brodova itd. itd. Nekima su ti novi morski svjetovi bili toliko uvjerljivi da su ruke i noge spontano pravile plivačke pokrete J. To je bio jedan od najupečatljivijih doživljaja i za djecu ali i za odrasle. Zato su redovi na tom odjelu često znali biti vrlo dugi. Ovdje moram pohvaliti obje hostese koje su sa puno strpljena i dobre volje pomagale da izaberemo ono što želimo.

Poseban su doživljaj bile podjele poklona raznih tvrtki iz informatičkog sektora pa su sretnici i znalci (ponekad su se postavljala pitanja vezana na npr. najvažnije igrice pojedinih tvrtki koje su sponzorirale nagrade) tako mogli dobiti tj. osvojiti majice, igraće konzole, tipkovnice za igrice, prigodne komplete legića i sl. Naš je peh bio da smo, u prosjeku, biliimage najsitnija skupina (6. r.) pred pozornicom sa ponekad 500 a nekad i znatno više mladih ljudi koji su bili znatno viši od nas ali smo to iskoristili na način da smo se provukli do, iako samog kuta, glavne pozornice sa koje su se djelili pokloni a zatim smo se potrudili i skandirali/vikali dovoljno složno i glasno što je već u danoj situaciji trebalo vikati tako da su nas već tijekom prve podjele primjetili. Tada su pokloni puno češće polijetali u našem smjeru a poneki poklon bi bio i izravno gurnut u ruke nekoj učenici/učeniku. Podjele poklona su bile, otprilike, gotovo pa svakih sat vremena i na kraju smo se mogli pohvaliti sa većim brojem poklona no što je bilo učenika u grupi. Zgodno je napomenuti da dok smo se odmarali u dijelu jednog od paviljona u kojem tada, igrom slučaja, nitko nije igrao igrice jedna od učenica je otišla odigrati nešto i nakon 10-ak minuta igranja je od tog izlagača dobila na poklon majicu. Naravno, tada su svi iz grupe navalili igrati njihove igrice i dobili su poklone ali su oni bili malo manje vrijednosti od vrijednosti te majice J

U cjelini uzevši, bio je to nezaboravan dan i za učenike i za mene. Nitko se nije izgubio a nije bilo ni ponašanja koje bi narušilo pozitivnu atmosferu cijelog tog dana. Štoviše, u danima i tjednima nakon posjeta sajmu video igrica, kod dobrog dijela učenika se mogu primjetiti „tragovi“ boljeg ponašanja i veće motivacije za rad na nastavi i izvan nje. Možda u cijeloj priči ulogu igra i ozbiljna mogućnost ponovnog odlaska na Reboot infogamer nagodinu u znatno proširenijem sastavu i što se tiče učenika i što se tiče učitelja, a planiramo posjetiti i Interliber za koji sam se uvjerio na posjetu u subotu da je puno zanimljiviji no što je bio prije, recimo, pet ili deset godina i svakako ga se isplati obići jer ima znatno više knjiga zanimljivih naslova/sadržaja koje se mogu kupiti po iznimno niskim cijenama počevši od npr. svega nekoliko kuna ili nekoliko desetaka kuna na više.

Vidimo li se, možda, slijedeće godine na Reboot infogameru i Interliberu ?

Poveznice:
http://www.rebootinfogamer.hr/
http://os-gorican.skole.hr/eduk_ra_un_igrice
http://os-gorican.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=189
https://www.facebook.com/events/774087542706907/

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Studijski posjet i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.