Čarobna matematika

magdalena_mikulic

Magdalena Mikulić

Svake godine u našoj školi trudimo se prikladno obilježiti Noć matematike i na taj način približiti matematiku učenicima naše škole, ali i popularizirati i prikazati primjenu matematike u svakodnevnom životu. Za cijelu organizaciju ovakvog jednog događaja zaslužni su učenici koji pohađaju dodatnu nastavu matematike, te u dogovoru sa svojim učiteljima osmišljavaju i organiziraju sve aktivnosti i sam događaj.

Ove godine za svoje prijatelje organizirali su Malu i Veliku noć matematike. Učenici, mladi matematičari, znani i pod nadimkom „božićni vilenjaci“ , odlučili su zasukati rukave i svojim prijateljima prikazati kako izgleda izgradnja jedne kućice u stvarnosti. Pomnosu proučavali izgradnju kuće, tražili nacrte, programe uz pomoć kojih arhitekti kreiraju kuće iz snova, proučavali proporcije, zlatni rez, mreže geometrijskih tijela , geometrijska tijela, likove, formule, konstrukcije… i na kraju zaključili kako ovaj posao nije bio ni malo lak te će odsad i svoje vlastite domove gledati drugačijim očima.

Po završetku istraživačkoga dijela, uhvatio ih je strah kako će to sve prenijeti učenicima od 1. do 4. razreda osnovne škole, no nakon dužeg imagerazmišljanja došli su na ideju da izgrade „božićno selo“ u svojoj vlastitoj školi i na taj način izlože svoj rad. Svi učenici dodatne nastave podijelili su se u različite timove i 11. 12. 2015. g organizirali su radionicu pod nazivom „Božićno selo“ .

Slika 1. Radionica Božićno selo

Radionici su prisustvovali učenici razredne nastave sa svojim roditeljima i učiteljima. Bili su podijeljeni u manje skupine, kako bi im učenici mogli lakše prići i pružiti pomoć ako im bude potrebna . Na samom početku učenici su demonstrirali svoj rad i svoja istraživanja detaljno prikazali na školskim panoima. Zatim su svim prisutnima podijelili različite mreže kućica koje su učenici izrezivali i lijepili na tvrđe kartone , a potom ukrašavali i kreirali vlastitu kućicu iz snova. Nekima se ovaj zadatak jako svidio pa su izgradili i vlastitu ulicu, što je našim graditeljima sela dodatno olakšalo posao. Učenici su otprilike sat i pol vremena izrađivali kućice, koje su nakon izrade preuzimali učenici gimageraditelji i kućicu po kućicu izgradili su cijelo selo ispod našeg školskog bora. Selo ima dva ogromna brda obrasla mahovinom, mostić, crkvicu, boriće i još mnogo dijelova koje su učenici sami izgradili, što je najbitnije.

Slika 2. Božićno selo

Kako bi dodatno razveselili naše učenike organizirali su i kratko natjecanje u kojem su izabrali tri najljepše kućice i simbolično ih nagradili.

Kako je ovo već 3. Noć matematike, naši božićni vilenjaci pozvali su u goste prve vilenjake, tj. učenike koji su organizirali prvu Noć matematike, da uveličaju njihovu noć. Njihovu pozivu se odazvala učenica Ana Kljajić koja je imala čast izabrati najljepši rad i dodijeliti nagradu najspretnijim učenicima.

Noć matematike za učenike je bila pravi uspjeh, a o tome i govori njihov rad koji ponosno krasi predvorje naše škole.

No ovo je bio tek početak. Kako je već na samom početku ovog članka spomenuto, ove godine pripremili smo tzv. Malu i Veliku noć matematike.

„Velika“ noć matematike održana je 18. 12. 2015. g. pod nazivom „Najslabija karika“. Učenici su pripremili 10 kategorija , točnije 10 različitih matematičkih igara u kojima su provjeravali znanje svojih prijatelja. Ekipe su imale po 6 članova. U pojedinim ekipama natjecali su se i njihovi roditelji , koji su pokazali iznimno znanje i sposobnosti, a svojim dolaskom uveličali njihovu noć i pridali joj još veće značenje.

1. Igra – Tablica množenja i dijeljenja
Mađioničari: „Pogodit ću dva broja“

2. Igra – Šibice
Mađioničari: „Ocjena i rođendan“,

3. Igra – Najbolji srijelci
Mađioničar: Lukator„Money, Money….“

4. Igra -Tko može duže (Najduži lanac)
Mađioničari Remy „Vaše dvije karte“

5. Igra – Tangram
Mađioničari: Berislav „Odveži se ako znaš“

6. Igra – Božićno drvce

Mađioničari: „Sakrivena karta“,

7. Igra – Puzzle
Mađioničari: „Otkrio sam rezultat“

8. Igra – Piramid solitare
Mađioničari: „Zamislio sam dva broja“

9. Igra – Istražitelji
Mađioničari:“ x7x11x13“, „Pogodit ću sto posto!“

10. Igra – Finale – MLIN

Učenici su tijekom natjecanja u svakoj kategoriji izbacili po jednu ekipu koja je imala najmanji broj bodova ili najlošije vrijeme. Ekipa koja je ispala bila je najslabija karika. Natjecanje nije bilo nimalo lagano, iako se tako činilo. imageKategorije su išle od lakše ka težoj, od običnog množenja, dijeljenja i zbrajanja do prepreka i poligona, ali samo najuspješniji i najspretniji su ostali do samog kraja. Oni malo manje uspješni, čvrsto su obećali kako će nagodinu biti baš oni ti koji će odnijeti titulu najjače karike.

Slika 3. Mali mate-mađioničari vježbaju

Između igara, dok su se učenici pripremali za iduću kategoriju, goste su različitim matematičarskim trikovima zabavljali mali „mate mađioničari“. Publika je oduševljeno pratila njihove trikove i pokušavala otkriti na koji način ih izvode, ali svaki napor je bio bezuspješan.

Posljednja igra „Živi mlin“ bila je najzanimljivija. Učenici su uz pomoć trake iscrtali ploču na podu naše škole. Posljednje dvije ekipe izabrali su još nekoliko igrača iz publike kako bi imali devet pijuna i jednu osobu koja predstavlja njihov imagetim, a koja je ujedno i pomicala igrače po improviziranoj ploči. Bilo je jako zanimljivo i napeto gledati kako učenik pomiče vlastite prijatelje po podu i pomno birajući poteze koje će mu donijeti pobjedu.

Slika 4. Živi mlin (pod je oblijepljen trakom)

Jedini problem kod ove igre bio je taj što su pijuni bili

živi i teško su se mogli suzdržati od dobacivanja komentara svom voditelju koji bi potez trebao povući.

Više o našoj noći možete pogledati na mrežnoj stranici naše škole i u videu.

I da zaključimo na kraju, ova godina za naše učenike bila je jako zanimljiva i poticajna. Učenici vilenjaci ponosni su i zadovoljni svojim radom i već imaju mnoštvo ideja za iduću godinu, a neke od ideja dali su im njihovi prijatelji nakon što su se dobro zabavili ove godine.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Matematika i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.