eTwinning Slavenski kontaktni seminar u Dubrovniku

patricijaB_zeljkaZ

Patricija Burazin i Željka Zagorac

U Dubrovniku je 15. – 17. listopada 2015., u organizaciji Agencije za mobilnost i programe Europske unije eTwinning, održan Slavenski kontaktni seminar pod nazi12141628_903230203057871_7828883852248519772_nvom „eTwinning projekti u vrtiću i prvim razredima osnovne škole“. Slavenski kontaktni seminar oblik je stručnog usavršavanja namijenjen korisnicima eTwinninga iz slavenskih zemalja koji su imali želju upoznati se i povezati s kolegama diljem Europe. Na seminaru je bilo 8 predstavnika iz RH koji su odabrani na natječaju Agencije za mobilnost i programe Europske unije. Osim predstavnika RH na ovome seminaru je sudjelovalo oko 50 sudionika iz odgojno-obrazovnih ustanova Poljske, Češke, Slovačke, Slovenije, Bosne i Hercegovine i Srbije.

Slavenski kontaktni seminar imao je za cilj okupiti odgajatelje i učitelje koji rade s djecom u vrtićima i u prvom razredu osnovne škole kako bi zajedno pokrenuli nove eTwinning projekte i naučili više o korištenju web 2.0 alata u nastavi i eTwinning projektima.

Portal eTwinning dio je programa Erasmus+, a omogućuje virtualn20151017_113551u suradnju odgajatelja, nastavnog i nenastavnog osoblja od predškolskog obrazovanja do srednje škole diljem Europe. Glavni cilj eTwinninga je promicanje međunarodne suradnje škola i pružanje mogućnosti za profesionalno usavršavanje nastavnika, naročito u pogledu uporabe IKT-a u pedagoške svrhe. Na europskoj razini aktivnost trenutačno uključuje više od 315 000 nastavnika koji su angažirani na aktivnostima internetskih projekata ili na projektima vlastitog stručnog usavršavanja. U Hrvatskoj je do danas registrirano 4289 nastavnika iz 1288 ustanove koji sudjeluju u više od 1489 projekta.

Seminar je otvorila mr.sc. Antonija Gladović, ravnateljica Agencije za mobilnost i programe EU, a u nastavku smo poslušali predavanja predstavnika iz Hrvatske, Poljske i Slovenije koji su predstavili primjere uspješnih eTwinning projekata koje su provodili s djecom i FB_IMG_1445120407315učenicima. Posebno se istaknuo projekt odgajateljice Urške Bučar iz OŠ Dolenjske toplice pod nazivom Rastoča skrivnost (Growing mistery) u okviru kojeg su djeca i učenici razmjenjivali sjemenje i učili o vegetaciji u partnerskim zemljama te prezentacija odgajateljice Andreje Sedlar iz DV Varaždina.

Nakon uvodnog predstavljanja podijelili smo se u tri skupine. Svaka skupina je imala svojeg voditelja koji je predstavio praktičnu uporabu portala eTwinning. Voditeljice radionica bile su iskusne dugogodišnje voditeljice eTwinning projekata, Nataša Ljubić Klemše i Adrijana Višnjić Jevtić . Na radionicama smo upoznali prve korake rada na Twinspaceu kao i neke nove web 2.0 alate koje do sada nismo koristili : Voki, Prezi, Make Beliefs Comix… U tom dijelu seminara naučile smo snalaziti se na eTwinning live-u (novoj radnoj površini za eTwinnere). eTwinning Live omogućuje umrežavanje i komunikaciju s kolegama iz Europe, pregled stručnih usavršavanja, traženje i praćenje kolega, otvaranje i/ili uključivanje u grupe te partnerske forume.

Potom je uslijedila podjela u još manje skupine formirane po sličnim interesnim područjima. Novi i manje iskusni eTwinneri naučili su otvoriti projekt na eTwinning portalu. Patricija je u suradnji sa hrvatskim i slovenskim kolegama otvorila međunarodni projekt pod nazivom „Zaboravljene igre“. Cilj otvorenog projekta je vratiti zaboravljene igre u život djece te potaknuti njihovu primjenu u svakodnevnom životu i međusobnom druženju. Međusobnom suradnjom učenici će otkriti i naučiti igre drugih sudioniFB_IMG_1445337508058ka projekta i nazive tih igara na drugim jezicima. Željka je sa slovenskim i hrvatskim kolegicama otvorila projekt „Vrtimo se u vrtu“ . Osmislile su ciljeve, zadatke, aktivnosti i očekivane rezultate. Projekt se odnosi na izradu niskih gredica u školskim vrtovima pri čemu će učenici upoznati razne vrste sjemenja i biljaka, pratiti proces od sjemenke do odrasle biljke, upoznati vrijednost eko uzgoja i organske hrane, sudjelovati u svim radovima vezanim uz vrt te na kraju uživati u plodovima. Budući da kolegica iz Slovenije ima bogato iskustvo u ovom području, sa svojim učenicima mentorirat će kolegice i učenike „početnike“. Otvorit će se web stranica projekta, planiramo i susrete na kojima bi s učenicima i roditeljima upoznali vrtove drugih sudionika i razmijenili iskustva.

Na vrtimo se tim (800x598)seminaru je otvoreno 11 novih međunarodnih eTwinning projekata, a sudionici su tijekom seminara dobili sva potrebna znanja za uspješnu uporabu eTwinning portala u radu s djecom i učenicima.

Sudjelovanje na seminaru proteklo je nevjerojatno brzo i bez zamora. Radni jezik je bio hrvatski, radionice su bile zanimljive i zahtijevale puni radni angažman svih sudionika, rezultati su ubrzo postali vidljivi. Razmijenili smo dosadašnja iskustva, prikupili nove sjajne ideje za rad, upoznali zanimljive ljude, sreli poznate drage osobe.

Sve aktivnosti seminara uspješno su provedene jer su svi sudionici bili raspoloženi za nova znanja i suradnju. Omjer radnih i neformalnih aktivnosti bio je vrlo dobro uravnotežen. Očarani Dubrovnikom i puni dojmova nakon dva aktivna i dobro organizirana dana, vratili smo se u školu i počeli s diseminacijom i provedbom otvorenih projekata.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u eTwinning i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.