TED Transatlantic Educators Dialogue 2015

natasa_ljubic_klemse

Nataša Ljubić Klemše

TED pictureT.E.D. je program Sveučilišta u Illinoisu  koji obrazovnim stručnjacima Sjedinjenih Američkih Država i Europe nudi mogućnost da online izmjenjuju iskustva iz prakse i diskutiraju o različitim obrazovnim temama u kojima će otkrivati sličnosti i razlike.

Ovakav oblik obrazovne diplomacije obrazovnim stručnjacima osigurava da iz više perspektiva razgovaraju i raspravljaju o obrazovnim sustavima svojih zemalja te da prevladaju različite kulturne prepreke, nesporazume i zablude.

clip_image002Ovogodišnji T.E.D. 2015 predstavlja četvrtu generaciju prekooceanskih obrazovnih razgovora.

Kao jedina sudionica iz Republike Hrvatske imala sam čast predstaviti svoju državu RH i s obrazovnim stručnjacima iz cijelog svijeta razgovarati o obrazovanju u Hrvatskoj, predstaviti ga po određenim sastavnicama te saznati o obrazovnim sustavima drugih država svijeta.

Online suradnja se odvijala tjedno, u trajanju od 90 minuta, od veljače do svibnja 2015. Koordinatorica je bila Lucinda Morgan, doktorandica Sveučilišta u Illinoisu. Za komunikaciju je korištena platforma Blackboard, a tehničku podršku osiguravalo je Sveučilište u Illinoisu. Platforma MOODLE korištena je suradnju i izmjenu iskustava sudionika, za razgovore, rasprave i dijaloge te za postavljanje svih sadržaja i radova koji su nastali tijekom suradnje i kao takva je dostupna sudionicima i po završetku događanja.

Nakon tri tjedna tijekom kojih smo se međusobno upoznali, tijekom kojih smo spoznali bit T.E.D. susreta i isplanirali sljedeći rad započeli smo s radom.

Svi su sudionici bili, prema osobnim interesima, podijeljeni na osam skupina. Svaka je skupina djelovala individualno te je pripremala zajedničku prezentaciju i popratne materijale. Sudjelujući u radnoj skupini „Technology int he Classroom“ („Tehnologija u razredu“) imala sam čast surađivati s mnogo stručnjaka iz SAD-a i Europe. U pripremi zajedničke prezentacije koristili smo mnogobrojne komunikacijske alate i surađivali i noću i danju, s obzirom na različite vremenske zone. Pripremili smo prezentaciju „Technology in the Classroom; Yesterday, Today and Tommorow“ u kojoj sam osobno radila na području obrazovanja sutra. Pripremila sam dio prezentacije o obrazovanju 3.0 koje između ostaloga uključuje i eTwinning. Prezentirala sam razred 3.0 i eTwinning kao njegov sastavni dio.

Tijekom ostalih prezentacija saznala sam kako impresionirati sudionike u sustavu obrazovanja, o različitim pristupima poučavanju, o evaluaciji i procjenama, o utjecaju religije u obrazovanju, o obrazovanju kod kuće, o utjecaju imigracije i migracije na obrazovanje te raznolikostima obrazovanja u ruralnim i urbanim sredinama, o mogućnostima međunarodne suradnje te o budućnosti obrazovanja.

Jedan od ishoda suradnje na T.E.D. je okupljanje sudionika T.E.D. 2015 27. lipnja 2015. u Briselu gdje će se neposrednom komunikacijom izmjenjivati mišljenja i iskustva sudionika.

Na radionici profesionalnog usavršavanja za eTwinning ambasadore u Latviji od 17. do 20. 6. 2015. imala sam priliku upoznati i sresti se s jednom od sudionica T.E.D. 2015. Vaivom Ozolinom s kojom sam surađivala u skupini „Tehnologija u razredu“. Neprocjenjivo iskustvo online suradnje pretvoreno u neposredni doživljaj susreta na Baltiku predstavlja poantu zajedničkog rada.

Vaiva i ja

T.E.D. kao novi oblik suradnje, prekooceanske suradnje, predstavlja mi potpuno novo iskustvo koje je značajno obogatilo moj profesionalni CV. Ponosna na sve nove spoznaje, na sva nova prijateljstva i poznanstva, na otvorene putove za suradnju ističem kako sam dostojno predstavila RH i kako sam sretna biti dijelom velikog svjetskog obrazovnog sustava.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Obrazovni sadržaji i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.