Vozački za internet

maja_hizman

Maja Hižman

I dok mi neki zavide na činjenici kako je u startu lakše biti učitelj informatike nego recimo matematike, ja njima zavidim što žive u takvom uvjerenju. Djeca vole informatiku, istina, vole je. Zašto? Zato jer je njima računalo sinonim za igranje igrica i komunikaciju preko društvenih mreža.

Dok crtani junak Homer Simpson još uvijek stoji iza izjave „Ah, sad znači imaju internet na računalima“, naša djeca veliki dio svog vremena provode „surfajući“ što je u njihov slučaju zapravo „fejsanje“.

Ponekad mi se čini kako se borim s vjetrenjačama kada im govorim o pravilima internet ponašanja i mogućim opasnostima koje ih mogu lako zadesiti. A činim to često. Pa tako i u mjesecu veljači kada posvetim cijeli sat informatike ovoj temi. Ove godine smo se po četvrti put aktivno uključili u obilježavanje Dana sigurnog interneta.

Tjedan dana prije, pozvala sam učenike 7-ih i 8-ih razreda da izradite PowerPoint prezentaciju, kviz, animaciju, plakat ili letak kojim drugim učenicima ukazuju na opasnosti koje vrebaju na Internetu. Poruka je bila „Poručite im kako vi sigurno „surfate“ i „fejsate“. Ponudila sam i nagrade za prva tri najuspješnija.

Četiri učenika napravila su kratke prezentacije s porukama za koje oni misle da su važne. Svoj su uradak prezentirali učenicima 5-ih i 6-ih razreda u sklopu sata informatike. Uratke pogledajte na našim školskim stranicama.

Nakon prezentacije učenici su rješavali online kviz postavljen na web stranice škole.

Nekako uvijek nastojim učenicima usaditi činjenicu kako se virtualni svijet može u velikoj večini uspoređivati sa događajima iz stvarnog života. Na početku sam ih podsjetila na dan kada su dobili svoj prvi bicikl. Osim što ga je trebalo naučiti voziti, potrebno je bilo naučiti kojom stranom ulice ga vozimo, gdje je sigurno mjesto za vožnju i treba li nam možda pratnja starije osobe za vrijeme vožnje! Isto je i s internetom.

Pa krenimo na polaganje vozačkog za internet! Kviz je osmišljen kroz 7. koraka. Trebalo je nadopuniti praznine u tvrdnjama ponuđenim odgovorima iz padajućeg izbornika. Mogli su korisiti pomoć kroz ponuđene hint pojmove. Atmosfera u razredu je bila jako vesela, osobito kada su nakon provjere postigli rezultat 100 %.

Kviz je također bio zamišljen i kao uvod u nagradni kviz u koji smo se, opet kroz satove informatike, u utorak i aktivno uključili. Bila sam veoma ponosna i zadovoljna spoznajom da je večina učenika rješila kviz s 80 % i više točnih odgovora te tako ušla u nagradno izvlačenje. Posebno veselje stiglo je samo nekoliko sati kasnije kada smo doznali kako je učenica 8. a razreda naše škole jedna od dobitnica 2. nagrade. U dva dana, koji su bili ispunjeni kvizovima, obilježili smo Dan sigurnijeg interneta, učenici su imali pozitivne reakcije, a svoj smo trag ostavili i na interaktivnoj karti sudjelovanja.

Uputila sam ih također na Carnetovu stranicu gdje mogu pronaći brošure o sigurnosti, te na stranicu www.petzanet.hr.

Na kraju mogu samo reči, sudjelujemo i iduće godine!

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.